Cesta na Měsíc

87%

Komentáře a recenze 19

29 697 bodů
10
Co k tomu říct. 120 let starý snímek na který i dnes hledí člověk s otevřenou pusou a přemýšlí nad tím, jak dobrodružné a zábavné muselo být vymýslení nových filmových triků. Něco vypadá až neuvěřitelně dobře, něco vyloženě úsměvně ( závěr - patrona v akváriu:) ) , ale jako celek je to geniální a průkopnické dílko.
10
Je ale zajímavé, kam až jsme se za (pouhých) 100 let dostali...
10
Pro každého filmového nadšence stejně krásný zážitek, jako pozorovat první zamrkání čerstvého novorozence. Nesmrtelná nostalgie, kterou zub času nikdy nemá šanci nahlodat :-)
10
Nestárnoucí filmová klasika rovnající se s těmi nejlepšími vizuálními efekty současnosti. Co by asi tak Méliés předvedl v 21. století....
9 279 bodů
10
Zločin tohle barvit! Důkaz, kdy opravdu začalo dobývání vesmíru! Možná prakticky až někdy v druhé polovině 20. století, ale teoreticky už je to zakořeněno v samotné lidské zvídavosti. Tak milý snímek, s řádkou absurdna. Holt ten Wells se v tom nezapře, tohle si může podat ruku s Válkou světů - doporučuji původní černobílou ilustraci. Není, co vytknout a až někdy budu mít náladu pod psa, tohle si pustím.. P.S. Jestli necítíte dát plnou nálož tady, tak se obávám, že jste ztraceni! 100%
M3lios
M3lios
9 140 bodů
10
Nikdy by ma nenapadlo ,že budem hodnotiť 117 ročný film. No všetko je raz porvýkrát. Na to ,že je film tak starý ma na svoju dobu úžasný vizuál. Filmári museli byť poriadne ambiciózní ,aby ich na začiatku filmovej éry napadlo spraviť sci-fi fantasy 😂. Knihu od Julesa Verneho som čítal ,celkom sa to knihy drží a i keď film môže prísť dnešnému divákovi smiešny ,v tej dobe to bola totálna pálka ktorej filmové efekty boli prekonané až koncom 60. rokov (sorry Planéta Opíc 😊 ). Ten ksicht mesiaca nemá chybu! ...Takže niekedy nieje na škodu skúsiť aj francúzske filmy...
Standa.
Standa.
6 180 bodů
8
Legendární film, který byl na svojí dobu mimořádně revoluční.
TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů
9
Uplynulo 110 dlouhých let,kdy se světová kinematografie rozvíjela a rostla,přes mnoho krásných,ale i špatných let se na dílo Georgese Mélièsa zdaleka nezapomnělo.
sQelle
sQelle
2 814 bodů
10
Je smutné, že film je komentovaný a hodnocený lidmi, kteří si ani neváží toho co tímhle filmem vlastně vzniklo a jak byl ve své době revoluční. Lidé v té době nebyli zvyklí sedět tak "dlouho" v kině. Dříve si skočili vždy na dvě minuty do kina pobavili se a šli dál, ale teď tam seděli 7x tolik času a ještě se bavili po celou dobu a vneslo jim to do hlavy myšlenku, jestli se vážně někdy dostanou na měsíc a jestli je tam taky nějaká populace. Tím pádem to přineslo i nadčasové myšlení, které se v lidech udržuje do dnešní doby. Myslím, že Méliès do toho dal více úsilí než jakýkoli režisér současnosti, ty do filmu cpou akorát peníze.
Miller
Miller
2 220 bodů
10
Rozkošný snímeček, velmi, velmi naivní (zabití nepřátel skokem do výše tří metru a než na ně dopadnete, zmizí). George Méliés dal základ sci-fi a dobrodužných filmům. 100% Rotten Tomatoes: 100% | FDb.cz: 86% | kfilmu.net: 71% | IMDb.com: 82% | Kinobox: 84% | průměr: 85%