Nebeské dny

75%

Komentáře a recenze 5

29 697 bodů
8
Film mě dostal a bavil svou jednoduchostí, přímočarostí a nenásilnou formou. Skvělé vyprávění mladé dívky, která hraje druhé housle a je jen pozorovatelkou milostného trojúhelníku. Krásná příroda, drsný život a vlastně i drsný příběh, který zakrývá romantická stránka filmu.. moc pěkné.
6
Dobře natočený film, který ale vyzní úplně do ztracena. Bez emocí, bez zájmu odvyprávěný jednoduchý příběh. Nic víc. Na to, kolik úsilí na to Mallick údajně vynaložil, jsme svědky dost nezajímavého vyprávění. Je to "jen" poctivý kus filmařiny.
10
Nebeské dny jsou druhým celovečerním filmem režiséra a scenáristy Terrence Malicka. Vznikli v roce 1978, přičemž další film Malick natočil až o 20 let později v podobě Tenké červené linie. V době svého uvedení se možná tak nadšených ohlasů snímek nedočkal, v současnosti je ovšem pokládán za jeden z nejlepších filmů své doby. A je ukázkou toho, co dělá Terrence Malicka tak skvělým tvůrcem. Terrenci Malickovi se neříká filmový básník jen tak. Jeho poetický cit, práce s vizuální estetikou a snaha o filozofické hloubky. Už dávno před Novým světem nebo Stromem života Malick měl tyto specifické trademarky, v rámci Nebeských dnů je ovšem do jisté míry držel pod pokličkou a přesto se v Nebeských dnech dá ten Malick 21. století snadno objevit. Nebeské dny si právem zaslouží místo na seznamu nejlépe vypadajících filmů všech dob. Néstor Almendros na pozici kameramana odvedl neskutečnou práci a vytvořil jednoduše pastvu pro oči. V případě Nebeských dnů je do velké míry tím pravým vypravěčem právě kompozice mnoha záběrů než samotný scénář. Což ovšem neznamená, že by musela vizuální stránka zachraňovat samotný děj. Malickův úchvatný scénář je příběhem tragického romantického trojúhelníku, postav, které nutně nejsou sympatizovaný a především ukázky toho, že jsou hlavní postavy v podstatě jen obyčejnými lidmi na planetě s několika miliardami obyvatel. A jsou tak v podstatě nicotní a postradatelní. Malick měl i štěstí na skvěle vybraný casting. Mladý Richard Gere, Brooke Adams, debutující Linda Manz a Sam Shepard jsou ve svých rolích fenomenální a to především Gere ve velmi nevděčné úloze. Celý film navíc doprovází vynikající soundtrack mistra Ennia Morriconeho. Božský soundtrack tohoto fenomenálního hudebního skladatele ještě více dopomáhá k atmosféře oné krásné přírody a dělá s emocemi opravdu hodně. I v tomhle ohledu šlo o Malickovu skvělou volbu. Nebeské dny jsou po vzoru ostatních Malickových filmů specifickou podívanou, která není pro každého. Malickova hrátky s vizuálním pojetím, poetikou, filozofickými myšlenkami a symbolikou každého nechytí za srdce, přesto se ovšem Malickovi jeho poctivá práce musí nechat. V případě Nebeských dnů jde navíc o tak silný zážitek už díky samotnému vizuálnímu zpracování a i díky těm vyprávěcím přesahům, že se tomuhle mistrovskému dílu vlastně něco vyčítá opravdu hrozně těžko.....
aquiver
aquiver
2 105 bodů
10
Nevšedně nádherný poetický snímek. Jednoduchý, ale působivý příběh. Úžasná kamera, stejně tak hudební stránka, výtečně zvolené prostředí farmy... absolutní filmová krása! Po zhlédnutí na plátně dávám 100 %.
martin2560
martin2560
567 bodů
9
Richard Geere je tu sice ještě v plenkách,ale už tady jde vidět že má herecký potenciál.Film je v podstatě o milostném trojúhelníku který je zasazen do dějství drsné Ameriky na počátku průmyslové revoluce.Nikde žádná pořádná práce a život byl v podstatě jen přežívání.S porovnáním dnešní doby neuvěřitelný rozdíl.Hudba která provází film je famózní.Jeste více umocňuje zážitek z filmu a ještě více vás vtahuje do doby kdy byl svět jen o nadějích a především to bylo hodně drsné místo.Hlavni trojice tohoto díla se najednou díky zamilovanosti bohatého farmáře do sestry vypravěčky filmu dostane na druhou minci života v tehdejším světě.Bohatstvi a v podstatě bezstarostný život.Jenze to by tam nesměl být ten milostný trojúhelník a nakonec i tragédie v podobě sarančat.Bohaty farmář je nemocný a zpočátku jde jen o to počkat až umře a pak se uvidí co dál.Ale láska dělá divy,takže se to samozřejmě vyvine jiným směrem.Konec filmu je takový rozporuplný.Pro někoho bude dobrý,pro někoho špatný....Ale věřím že každý si tu najde to své.Je tu hodně romantiky pro dámy, drsný svět pro pány, příroda pro dobrodruhy a snílky.A v neposlední řadě i přehled parních strojů nastupující průmyslové revoluce,a počátek automobilismu.Doba byla plná zvratů a život musel být fakt jedno velké dobrodružství...(samozřejmě ne pro všechny).Za mě film na úrovni-filmový bestseller