Kancl

83%

Komentáře a recenze 4

10
První série - Některé situace už byly trošičku nadnesené, což trochu rozbíjelo pocit jinak realistické trapnosti. To je ale vůči první řadě jediná možná výtka. Už díky rozumné délce to zajímavý koncept utáhne. Druhá série - Už se to přesunulo k čistší komedii, ale ta přehnanost mi nakonec vůbec nevadí. Pořád je to cynické a zle povědomé. Pomáhá tomu britcomový formát. Dvě šestky jsou akorát. Za obě série 4 a 1/2. (Vánoční speciály už jsou vyloženě komedie s malým kontaktem s realitou, ale ten přechod je přirozený a stále je to velmi zábavné.)
mojmir.sedlacek
6 033 bodů
10
Hm, opravdu velmi zvláštní projekt:). Dokumentárně se tvářící sitcom (bez publika) bude pro leckoho opravdu nezkousnutelný... Humor zde je takový... divný. Spočívá hlavně v hlavní postavě šéfa Davida Brenta, který nešetří neskutečně trapnými a hloupými hláškami, kterým se ale nedá nesmát. Celkový dojem mi trochu připomíná některé kancelářské skeče Monty Pythonů, protože tyhle vtípky nejsou třeba kdovíjak vtipné na první poslech, ale když se člověk na celou scénu podívá s určitým nadhledem, uvědomí si, že to je vlastně HROZNĚ vtipné a absurdní.:) Ale nedá se to popsat nějak smysluplně, to se musí vidět. Hodnocení 20.5.2007 - 92%. Evidentně se na to dívali jen fandové british humoru, kteří umí (umíme:)) ocenit takovíhle šílenosti. Už se jen bojím, jak rating klesne, jakmile to začne dávat ČT a uvidí to i spousta diváků, kteří tohle rozhodně nečekají:). Za mě ale 90%. DODATEK PO SHLÉDNUTÍ POSLEDNÍHO DÍLU: Jednak jsem potěšen, že mi tip vyšel a po objevení se na ČT kleslo hodnocení o 10%... Za sebe ale opravuji svých 90 na čistých a bezkonkurenčních 100% a Office se posunul do top5 mých seriálů (i když jich tam je už asi 10:)). Postupem času totiž divák zjistí, že to neni jenom o té srandě, ale hlavně v postavách Tima a Dawn i o neskutečném lidství a problémech, touhách, nejistotách, kterými každý prochází... A konec 12. epizody, kdy poprvé vidíme Davida na kolenou, konečně jako člověka, ne jako tu bestii, co nám svou odporností 11 dílů protahovala bránice, to je jak rána do hlavy. Nemám slov, vivat England, vivat Ricky.
Tamuraa
116 bodů
10
Naprosto dokonalý tvar v mnoha ohledech. Učebnice toho, jak se nebát a vtrhnout do mainstreamu s něčím novým, encyklopedie lidské trapnosti, kdy smích vyhřezne skrze nezbytné průvodní verbální "to je strašný!". Ano, tenhle koncept "natáčení" dokumentu v jednom britském kanclu odkrývá veskrze strašné ego Davida Brenta, potažmo všech, kteří jsou přesvědčeni o tom, jací jsou bezva šéfové, jaká je s nimi legrace a při tom jejich ubohost a pokrytectví nezná hranic. Skvost, jaký se povede jednou za deset, dvacet let. Ricky Gervais je génius, jeho škála trapných situacií je jako pohled do krasohledu, kterým neustále někdo otáčí. Pokud sledujete trapno a máte z toho částečně zábavu a částečně fyzickou nevolnost, je to většinou dílem jedné situace. Tady jde ale o nepřetržitý řetězec situací. Stručně řečeno - nedoporučuju sledovat tento seriál v kuse. Nemuseli byste ten tlak někde uvnitř vás přežít.