Na lovu

67%

Komentáře a recenze 5

Dle počtu bodů
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 393 bodů
9
Al Pacino v další své extravagantní roli v extravagantním snímku bez zábran nahlížející do americké gay scény na počátku 80. let, kde se tvůrci nebáli plně ukázat gay sexualitu v gay klubech a v rámci žánru patřičné násilí. Po dějové stránce je to thriller jako každý jiný, takže tu máme dalšího sériového vraha, v tomto případě homosexuálů, a policajta Steva Burnse, právě s tváří Al Pacina, který kvůli jeho nalezení jako tajnej vstoupí do gay komunity. Takže dějově obyčejnost, ale prostředím a hlavně svou otevřeností do dnes hodné k debatě. Silnou stránkou snímku je až vizuálně dokumentární přístup odhalující homosexuální prostředí se sklonem k sadomasochismu, o jakých mnohý divák neměl ani tušení. Takže kdo byl k homosexuálům odtažitý a kritický, po tomto se mu zhnusení ještě více prohloubí. Al Pacino opět předvedl svou mistrovskou hereckou dovednost, která, jen tak pro zajímavost, byla inspirací pro Silvestera Stallona. Stačí porovnat Al Pacinovi pohyby, pohledy či výrazy tváře, styl chůze, postoje, atd. s rolema Stallona, jakým byl Rocky nebo Cobra. Je to film, který stojí za to ho vidět už kvůli atmosféře a námětové impozantnosti.
Milandob
Milandob
8 900 bodů
8
gay giallo...
squirrelpool
squirrelpool
7 016 bodů
8
Zajímavý film. Příběh se zrovna nežene zběsile do finále, ale to nevadí. Zajímavé je pozorovat Al Pacina jako obyčejného policistu, který je víceméně nucen přijmout úkol v utajení. A přestože se nejedná o infiltraci nějakého gangu, riziko prozrazení je tady možná ještě větší. To se samozřejmě projevuje na jeho osobním životě. Ani se hrdinovi nedivím, že to chtěl vzdát. Ono to samozřejmě není horor, ale i tak Friedkin v několika scénách potvrzuje, že je mistrem filmové hrůzy. Scény v klubech jsou totiž opravdu jen pro silné žaludky. Ještě, že třeba takové strkání ruky do zadku není vidět. P.S. ten konec jsem vážně nepochopil.
Kamil Fila
Kamil Fila
4 111 bodů
6
Když do žánrově perfektně zvládnuté psychologické kriminálky pojmete dobově módní téma homosexuality a vylíčíte ji v apokalyptických barvách, nedivte se, že vás jako režiséra obviní z honu na čarodějnice. Friedkin si to u mě tímhle filmem pěkně posral. Nehledě na to, že do jindy statické struktury detektiv-případ vnesl dynamiku vzájemného ovlivňování a proměny. Undergroundovou homosexuální scénu prezentuje jako předpeklí a Al Pacinova postava do konce úplně vyprázdní a stane se z ní nikoli nádoba hříchu, ale prázdná nádoba pro hřích. V něčem je to úchvatné, ale pořád tu zůstává neprominutelně amorální exploatace. Jestli nějaký film může fungovat jako homofobní propaganda, pak toto je zářný exemplář. Ani ne tak hnus samotným obsahem, jako spíš záměrem vůbec točit takovéhle téma.
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
6
Průměrnější krimi, které vyvolalo ve své době jisté nevole. Nenazýval bych to homofobie a jako hon na ní už vůbec ne. Cruising beru jako Friedkinovou interpretaci, která má za úkol představit širší veřejnosti komunitu, která má také práva. Vše, co se ve filmu odehrálo bylo tehdy tabulizované a odvážný snímek pochopil málo kdo jako spravedlnost. Přesto je ten případ hodně mělký, až nezajímavý. Vedle Pacina se ukáže úžasný Sorvino, či Karen Allen. Konec je pomyslným peakem jinak zapadlé krimi, která nenachází hlubší významy a v druhem aktu ji chybí spoustu nápadů.