The Dirt

77%

Komentáře a recenze 11

29 851 bodů
8
Nejsem příznivcem příliš zhýralého života, drog a hvězdných manýrů, přesto se na podobné filmy rád dívám. The Dirt o notoricky známé kapele se povedl nad očekávání dobře. Žádné tabu, spousta sexu a drog. Poskládané je to slušně a příběh se vyvíjí srozumitelně a v jedné časové ose. Dobrá práce.
28 434 bodů
8
Příběh o tom, jak se Mötley Crüe stal jednou z nejznámějších rockových skupin v historii. Sex, drogy a rock´n´roll v plné palbě, bez nadsázky a ironie. Drsný a nekompromisní rockový život rockových nadšenců nemající ve svém rebelství takřka žádné hranice. Pro rockery je snímek povinností, pro ostatní také, pokud dlouho nad něčím neskřípali zuby. Od roku 1981 má heavy metalová kapela Mötley Crüe jeden hit vedle druhého, několik velice úspěšných turné a prý i legendárních párty. Drogy, narušování veřejného pořádku, autonehody i smrt v kapele. Chlapci se v žádném případě nenudili a rozhodně je o čem vyprávět. Příběh tohoto snímku je tak striktně přímočarý. Děj začíná dětstvím baskytaristy Nikkiho Sixxe, které se přehoupne do období, kdy se dávala kapela dohromady a jak se postupně z poloprázdných barů dostává do naprosto vyprodaných arén. Snímek je hodně divoký a bláznivý. Fanoušky Mötley Crüe nic z dějství nepřekvapí. Ostatní budou jistojistě na snímek shlížet s otevřenou pusou a říkat si: “No, to snad ne!” Zkrátka a dobře, film je určen pouze pro skalní fanoušky kapely Mötley Crüe, kteří snímku dokáží odpustit i určité neduhy v rámci vyprávění a jisté odbočky do soukromí členů kapel, které svým ztvárněním vypadají divně až podivně a zdají se být takřka zbytečné, jako třeba scéna správného čištění zubů. Snímek přišel krátce po uvedení snímku ´Bohemian Rhapsody´ a tak vznikla otázka, jestli ´The Dirt´ není na tento snímek od Netflixu odpovědí. Srovnávat se však rozhodně nedají. ´The Dirt´ je hodně kontroverzní a místy až šokující. Ale na druhou stranu se musí uznat upřímný pohled na tuto kapelu, která je připomenuta i nemalým množstvím hitů v podobě honosného soundtracku. Opravdu se najde někdo, kdo alespoň jednu skladbu nikdy neslyšel?
8
Mötley Crüe jsem nikdy hudebně moc nemusel, a tímhle filmem se to určitě nezmění, ale jejich přínos rockové muzice respektuju. Toho hesla "sex, drogy, rocknroll" užívali dosytosti, a byli to vlastně dost tak skety a hovada. Takže jenom dobře, že se je film nesnaží nějak zvlášť glorifikovat (zdravíme Queeny). Scéna s Ozzym top.
8 615 bodů
4
Dirt jsou odvážnější film než Bohemian Rhapsody, kteří šli moc na ruku (biografickej marvel) a není to tak scénáristicky protivné jako Rocketman, jenž mi Eltona spíš zhnusil. Příběh Mötley Crüe je tou několikrat řečenou pohádkou, což nevadí - příběhy o vzestupu a pádu takové bývají, ale tím že se zde nedrží zpátky si film drží jistou úrověň entertainmentu. je osvěžující vidět Ozzyho šňupat z chodníku lajnu mravenců nebo vidět nadranýho Machine Gun Kellyho "dekorovat" hotelovej pokoj. Čtyři hvězdy by to dostalo, kdyby tam tý omáčky bylo víc. Pět hvězdy by to dostalo, kdyby to ještě k tý omáčce dokázalo precizně vyzdvihnout velikost Mötley Crüe a vnořilo se to do větší hloubky psychologických stránken členů kapeli.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
8
Tuto kapelu jsem nikdy neposlouchal, znal jsem ji jen proto, že v ní hrál na bicí Tommy Lee, manžel/exmanžel Pamely Anderson, kterou všichni žrali. Ovšem film mě mile překvapil, ta kapela, ti lidé, byli opravdu hovada, film je natočen tak skvěle a nenuceně, že mě bavilo ho sledovat i když mě to vůbec nezajímalo, což tedy o něčem vypovídá, doporučuji.
Toren
Toren
5 165 bodů
8
8/10. Nečekejte další "klasický" životopis hudebních ikon, ale řádnou dávku punku, jenž nechybí odvaha, nápady a především extrémní živelnost. Konečně snímek, který ukazuje danou dobu v plné kráse a nahotě! Produkční hodnoty Rocketmana či Bohemian Rhapsody tu samozřejmě nenajdete, ale všichni zůčatnění se viditelně snaží a mě to sedlo. Fakt hodně. Více: https://www.youtube.com/watch?v=SJtALog0hdE
TheSompeque
TheSompeque
1 554 bodů
8
Pokus Netflixu navázat na slávu Bohemian Rhapsody. Film je o kapele Mötley Crüe, její počátky, vzestupy a pády. Film má až moc podobností se zmíněným BR (některé scény jsou téměř stejné) a jediným rozdílem je nekorektnost, takže ve filmu nechybí nadávky, koitus, nějaký ten kokeš a herák. Celkově film sráží srovnání a poměrně nedynamický příběh.
premontgomery
premontgomery
1 154 bodů
7
Prostě příběh Mötley Crüe, divokých a nespoutaných rebelů. Sex, drogy a rock'n'roll. Upřímná sebereflexe, fórky a člověk tu kapelu ani znát nemusí, aby si to užil. A kdo ji nezná, pak zná určitě Pamelu Anderson s níž člen kapely Tommy Lee natočil domácí porno, které obletělo svět. To ale není vůbec podstatný pro tenhle film, ale vyjadřuje to život Mötley Crüe. Dirt je pařba na entou...
ob_ver
ob_ver
617 bodů
7
Hledal jsem film, u kterého se nenáročně pobavím, a příběh glam-metalové kapely se nabídnul, jaksi samo sebou. Výslovně se přitom tvůrci pokusili vyhnout patosu a sentimentu, což se jim do značné míry podařilo, otázkou zůstává, jestli tato úlitba tempu a soudržnosti byla ku prospěchu věci obecně. Že a jak ústřední protagonisté přežili, myslím si, totiž jaksi ztrácí na hloubce a zásadnosti sdělení. Výprava byla bez debat skvělá a styl nevkusně stříkal dle mého. O něco horší to bylo s hereckými výkony, příkladně ale role Tommyho Lee a Vince Neila byly bez potíží uvěřitelné. Jestli se na film chystáte kvůli Pamele, nebo Nikkimu Sixxovi, vyhledejte spíše jiná díla.
Lemmy01
337 bodů
7.5
Od filmu The Dirt nikdo nic moc neočekával... průměrný trailer, který nic moc neslibuje a kapela, kterou už nikdo moc neposlouchá, pokud o ní vůbec kdy slyšel. Došlo ale k filmovému překvapení: The Dirt funguje po všech stránkách (mimo příběhové části, která v druhé polovině lehce pokulhává) jako hodně solidní hudební film/komedie, díky které se opět rozjel zájem o pecky Mötley Crüe (a kapele tak přistáli zase nějaké chectáky na účet :)).