Irčan

78%
Irčan
Ambiciózní gangsterský velkofilm Martina Scorseseho pro televizi Netflix. Film má pojednávat o irském gangsterovi Frankovi Sheeranovi, který se neštítil ničeho. V hlavní roli Robert De Niro, dále hrají Al Pacino nebo Joe Pesci.

Recenze: Irčan

Kinobox.cz
65%

Ostatně nabízí v podstatě vše, co sliboval a co máme na 'Martym' a jeho gangsterkách rádi (tedy až na to nepolevující ďábelské tempo). Z mého pohledu jsme to ale tentokrát nedostali v podobě, která by dokázala uchvátit po dobu celých víc jak tří hodin.

47 084 bodů
8.5
Irčan není divácky vděčným filmem a pokud nemáte rádi gangsterky,tak se tomuto filmu rovnou raději vyhněte. Na druhou stranu si fandové mafiánských eposů přijdou na své. Nečekejte žádnou akci,žádné přestřelky,nebo policejní zátahy. Tohle je bezchybně vedené konverzační drama plné vynikajících hereckých výkonů. Upřímně ta délka je obrovská nálož,ale když jsem po skončení filmů přemýšlel,kterou scénu bych třeba vystřihl,abych film zkrátil,tak mne žádná nenapadla. Zkrátka vše má své místo,důvod a opodstatnění. Jen jsem seděl a užíval si společnost těchto výjimečných herců. U De Nira a Pacina jsem očekával prvotřídní herecký výkon,který samozřejmě předvedli,ale ještě o kus výš nad nimi je geniální Pesci. Digitální omlazení nepůsobí vůbec rušivým dojmem a postupem času jsem to přestal vnímat. Suma Sumárum : Martin tedy opět zabodoval a natočil mimořádné veledílo,které však od starších bratříčku pro mne postrádá trochu vice živelnosti. O Oscarech je zatím brzo mluvit,ale pár kandidátů na nominaci by tu určitě bylo. To jestli vyhrají je věc druhá.
29 697 bodů
8
Robert De Niro, Al Pacino a Joe Pesci opět v gangsterce. Jak by to mohlo dopadnout špatně? Je to opět skvělá podívaná a i když Martin Scorsese točí tyto film velmi podobně, proč něco měnit, když to funguje, je to jeho rukopis. Téměř tři a půl hodiny vyprávění gangstera, skoky v čase.. film je nutné opravdu bedlivě sledovat a pokud nemáte čas, ani si ho nepouštějte. I když se maskér snažil, tak PÁNI herci prostě věk nezastaví a když byli namaskováni, či digitálně omlazeni tak to působilo dosti legračně.. Pohyby stárnoucích borců prostě neseděly k mladým gangsterům. Celkově 80%.
28 393 bodů
9
Martin Scorsese se údajně pokoušel tento snímek natočit více jak deset let. Vždy to ztroskotalo na nedostatku potřebných financí. Docela zvláštní fakt ohledně jeho jména a tvůrčích úspěchů. Každopádně se toho nevzdal a dočkal se. Scénář byl napsán na základě literární předlohy 'I Heard You Paint Houses' autora Charlese Brandta, který se kupodivu živil jako státní zástupce, vyšetřovatel a obhájce, kde vyobrazil život mafiánského zabijáka Franka Sheerana, dle jeho přiznání zločinů, kterých se dopustil během práce pro mafiánskou rodinu Bufalino. Že si ho zahrál zrovna Robert de Niro nebude žádná náhoda. A protože se ve snímku objevují i další známí herci, kteří si zahráli v předešlých mafiánských filmech, toto filmové dílo považovat jako poctu všem mafiánským filmům. Je to však ale přeci jen snímek v lecčems jiný. Struktura je taková houževnatější a je bez akčních cen. To znamená, že se jedná především o konverzaci, ale stále to má svou určitou živost. A to nejen ve smyslu pro humor. Snímek se tak může zdát být zklamáním pro fanoušky předešlých mafiánských snímků, ale jedno je jisté. Martin Scorsese neopakuje už mnohokrát vyřčené a naopak se ve své tvorbě prostě posouvá dál. To znamená, že po kritické stránce zabránil dojmu sebevykrádání. Robert de Niro, Ray Romano, Joy Pesci či Al Pacino, jsou přesně takoví, jak jsou v těchto rolích známí. Prostě jsou ve své kůži, takže v jejich případě o zklamání nemůže být ani zmínka. Děj jako takový má dvě linky. První ukazuje Franka Sharana, majícího něco přes 80. let, kterak sedím v domluvě důchodců a přemýšlí o svém životě. Druhá ukazuje jeho činnosti v jeho 60. letech se vším všudy. Příběh není nezajímavý, jen se může zdát být nudný. Snímek možná potřebuje svůj čas pro plné divácké uchopení, to je těžké posoudit, takže jestli se někdy stane klasikou se teprve ukáže. Šanci by dostat mohl.

Dodatečné informace

Původní název:
The Irishman (více)