73%

Komentáře a recenze 53

Psisko59
Psisko59
32 827 bodů
9
Chceš-li nejdříve akceptovat a posléze pochopit vizuální ztvárnění Carrollovy Alenky v pojetí Tima Burtona, musíš nejdříve zavrhnout svůj vlastní film, který sis vytvářel kdysi v dětství, při prvním čtení této samo o sobě velice originální knížky. Ale stojí to za to! Tohle není děvčátko, tady je Alice mladá žena s probouzejícími se instinkty ... Všichni včetně Johnnyho Deppa tady určitým způsobem karikují lidské charaktery zcela po burtonovsku; víc než jen film je to filosofický názor, který je vám buď hodně blízký (takhle bych to dělal, kdybych to uměl), nebo hodně vzdálený (fuj, to tedy ne). Já jsem podobně chmurný filosof :-) . Komu se líbí, tomu doporučuji Mrtvou nevěstu Tima Burtona, ta je ještě vyhraněnější.
28 305 bodů
8
Alenka v říši divů tentokrát ve vizi Tima Burtona a jako vždy velice příznačně. Výtvarná stránka někoho uhrane, někoho překvapí, někoho učaruje, někoho pohorší. Inu film jak má být. Po dějové stránce se však nejedná o klasický příběh, ale o jeho pokračování. Alence je devatenáct a má se vdávat. No, ona nechce, ale víme jak to v takové době chodilo. Naštěstí se objeví starý známý králík, Alenka ho následuje a ocitne se opět tam, kde už kdysi jednou byla. CGI efekty daly možnost vyniknout Burtonovým představám a byť už po tolika jeho snímcích nic nového nepřináší, stále má co nabídnout. Vizuálně je snímek stále ohromující jak v představách, tak i jednoznačnosti. Právě s onou fantasií se tu pohrálo velice bravurně. Děj není nijak složitý a je napsán pro pochopení i mladších diváků, i když pro ty nejmenší snímek rozhodně není. Mnohé postavy jsou pro ně až moc strašidelné. A tak tu máme pohádkový fantasy film v neobvyklém ražení, ale po filmové stránce určitě excelentní.
22 268 bodů
4
Nejhorší Burton. Bez fantazie, atmosféry, stylu. vše, co jsem na Burtonovi kdy kritizoval, je to násobeno. Na úkor všeho, co jsem chválil.
8
Předlohu sice neznám, ale i tak jsem z tohohle Burtonova posledního filmu vycítil, že by mu možná více slušel temnější hábit...Nicméně i přesto jsem se ale u Alenky bavil víc než dobře. Tim mě prostě ještě nikdy nezklamal :) 7.5/10
15 150 bodů
6.5
Tim Burton je bezpochyby nejzajímavějším režisérem současnosti, a na každý jeho film se vyplatí alespoň jednou podívat. A zatímco některé mi nijak moc nesedly(Mars útočí, Beetlejuice), další naopak řadím mezi ty nejlepší, jaké jsem doposud viděl(Ospalá díra, Ed Wood). Alenka se pohybuje někde mezi, nijak mě nenadchla, ale vzhledem k námětu přece příjemně překvapila. On je příběh stejně trochu vedlejší, na prvním místě je hlavně úžasná výprava, masky, hudba a samozřejmě herecké výkony v čele se zmalovanými Deppem a Bonham Carterovou (klobouk dolů před skvělým dabingem). A kdyby to všechno tvořilo tradiční, Burtonovsky osobitý nekonvenční celek, sypal bych slova chvály bez mrknutí oka, jenže Alenka je většinou přeplácaná onou nepodmanivou, sterilní formou, kterou by vyprodukoval klidně každý tvůrce, co se nebojí utrhnout ze řetězu, přestože moc nemá co sdělit. A to je v tomto případě určitě zklamání..
sabule
14 227 bodů
9.5
Krásná fantasy pohádka s oblíbenými Burtonovskými herci a ideální předlohou pro kvalitní podívanou.Všechno krásně barevně sladěno a vycházející Mia,která nakonec všechny zachrání a jak jinak dobro zvítězí opět nad zlem.Film určený pro celou rodinu a velmi zábavný!
10
Nejlepší Burton. Burtonův mix temnosti a pohádky je hodně hodně hodně dobrý.
7
Postavy perfektní, obsazení taktéž až na příběh samotný. Chybí mu jakési to kouzlo. Tim tak trochu zklamal.
9 183 bodů
6
Někdy se i tvůrce umotá k projetku, který mu zkrátka nesedí a přesně to se stalo v roce 2010 Timu Bartonovi při natáčení Alenky. Populární kalifornský režisér je znám svými ponurými příběhy, typickými herci a jakousi sázkou na kvalitu. Mám rád jeho filmy, líbí se mi, v kolika žánrech dokáže fungovat a stejně tak jeho ikonický temnější vizuál mi hodně sedí. Tady dělá Burton vše jako vždycky. Nechybí ani osvědčená dvojice Johnny Depp a Helena Bonham Carter, oba divní coby herci i jako lidi, ale oba mimořádní a zapamatovatelní, co se výkonů týče.. První problém už pro mě tvoří samotná knižní předloha, kterou považuji za silně přechválenou. Četl jsem to dokonce v originále a vyloženě mě to sralo... Tvůrcům se sice daří dodat svoje tradiční pojetí a snímek zpracovat přesně tak, jak by divák čekal. Burton zde je bohužel tolik limitován předlohou, že musel ubrat v temnotě a v hororových prvcích a místo toho se dokonce vyžíváme v genderových společenských konvencích. V téhle době byl Johnny pořád v tom šíleném "pirátském hypu" a zkrátka lidi Vám na něj přišli, proto to vydělalo takový ranec. Johnny jako kloboučník jen přidává další ikonickou postavu do svojí sbírky, ale to je pro mě tak všechno. Sere mě to a několikrát mě to vážně nebavilo. Navíc absolutně nechápu, proč existuje sequel (ehm výdělek).. Forma vítězí nad obsahem, dětičky nechápou a rodičové se nudí.. Tvůrci uspěli, z nudné klišovité předlohy udělali stravitelnou volovinu. A pokud tam nacházíte nějaké větší myšlenky, tak jste dobří fantasti jako Burton, jelikož Lewis Carroll je tam nenechal.. 50%
M3lios
M3lios
9 140 bodů
10
Musím uznať ,že po tých rokoch mi začínajú ísť Burtonove filmy čoraz viac na chuť. Ako práve Alica. Keď sa zíde Burton a Depp vždy čakám nejakú legendu a to mi v roku 2010 aj Burton predstavil. Za posledných 10 rokov sa mi ešte neukázal žiadny film ,čo by mal lepšie efekty ako tento. A nie ,Avatar u mňa nevedie. 90%