Přání smrti

65%

Komentáře a recenze 35

6
Přání smrti z roku 1974 s Bronsonem v hlavní roli jsem nikdy neviděl,takže v tomto směru nemohu porovnávat v čem je Willisova verze horší a v čem naopak lepší. Já jsem hlavně rád,že můžu po dlouhé době vidět Bruce v kině a hlavně ve filmu za který se nemusí nikdo zúčastněných stydět. Stále je to béčko,ale solidní a navíc s áčkovou akcí,která je přehledná a zábavná. Na námětu jde hrozně vidět,že pochází ze starší doby. Je správně přitažený za vlasy,ale zas né tak moc,aby jste si klepali na čelo. PS: nevím co mi na snímku přišlo divnější. Bruce jako doktor,nebo to,že neumí střílet.
29 851 bodů
6.5
Pomsta za vraždu rodinného příslušníka, kolikrát už to bylo natočeno? Odpovím si sám.. mockrát. V tomto podání jsem se nedočkal ničeho převratného. Na film se dá v klidu podívat, není tam nic extra nereálného e přehnaného, což kvituji. Trošku mi připadalo, že Ani Bruce neměl z natáčení moc velkou radost a do role se příliš nevžil. 65%.
28 428 bodů
5
Remake stejnojmenného snímku z roku 1974 s Charlesem Bronsonem bohužel, jak už to většinou bývá, budí spíše rozčarování, než alespoň zlomek nadšení. Tvůrci se nesnažili původní koncept myšlenky příběhu, který ve své době kvůli své výpovědi dokonce rozvířil debatu i na politické úrovni, nijak kopírovat a vydáním svou vlastní cestou spíše vytvořili zmatek. Charlese Bronsona vystřídal Bruce Willis a takřka v každé své scéně jakoby trpěl nedostatkem scénáristické příležitosti se pořádně projevit. Těžko říct, jestli zrovna tohle mělo nějaký vliv, ale přesvědčivý, jako Charles Bronson, prostě ani omylem není. Emoce a počínání postavy zkrátka tentokrát již nelze plnohodnotně pojmout. Postava Paula Kerseyho zůstala, jen už není architekt, ale lékař. Zásadní otázka. Dokáže i tentokrát snímek dramaticky vyobrazit myšlenky člověka, kterého k činu dohnalo zoufalství a beznaděj touhy po zákonné spravedlnosti? Tak to ani omylem. Remake kašle na vážnost situace, na který původní film striktně poukazoval, mající k realitě hodně blízko, a přináší ryze popcornový thriller, který má problém ve svém žánru alespoň něčím ohromit.
8
Staré originály s Bronsonem jsem neviděl, Wanovku s Baconem si už moc nepamatuju, takže asi i proto jsem si tenhle remake fakt užil. Willis se očividně cítil jako ryba ve vodě, smrti jsou libové, docela se tomu přerodu ve válečníka dá věřit a až na třeskutě nevyužitou postavu D´Onofria fakt spokojenost. Za mě asi stejně dobré jak např Equalizer s Denzelem.
6
Koncept Přání smrti je samozřejmě geniální a závisí na provedení. Eli Roth je neuchopitelný filmař, úchyl, který se vyžívá v laciných béčkách, na kterých si postavil velmi slušné živobytí. Přání smrti je laciné béčko odehrávající se v pár lokacích, do kterého byli angažováni slušní herci Elisabeth Shue, Vincent D´Onofrio, Dean Norris a pak velký plešoun Bruce Willis, který je jako lékař absolutně nepřesvědčivý. Ve filmu není ani trocha originality, trocha napětí a vše směřuje od nechutné vraždy manželky po nepřesvědčivé vyústění. Jednou se to vidět dá.
sabule
14 227 bodů
6.5
Byl jsem hodně zvědavý,jak Bruce Willis převezme štafetu po Charlesi Bronsonovi a ono se to celkem povedlo i když je to v novém,modernějším hávu a hlavně přesycené akcí.Bruce se opět vrací do své oblíbené pomstychtivé škatulky,která mu tak seděla v 80.letech a na které si udělal kariéru.
6
Bruce Willis měl poslední větší úspěch před 5 lety se Smrtonosnou pastí 5. Mezitím stihl zasunout (pokud nepočítám camea v Sin City 2 a Rozpolceném) do béček které pravděpodobně vidělo pá lidí a většina z nich měli příjmení Willis. I když Bruce Willis je pořád legenda a tudíž je možnost, že mají ty béčka nějaký slušný úspěch na VHS. Legenda takového kvádru ale nebude hrát do smrti v béčkách i přesto, že Kevin Smith řekl jaký je to arogantní parchant. Willis se příští rok objeví ve vyvrcholení Shyalmanony hrdinské trilogie s názvem Glass avšak ještě před tím se rozhodl zahrát i v remaku kultovních Přání smrti. Oukey, slovo kultovní používám podle ohlasů ostatních jelikož jsem originál neviděl. I možná proto jsem si ale nová Přání smrti užil víc než jsem čekal a beru je tak trošku na milost. Opatrně totiž říkám, že Bruce Willis je možná zpátky. Na remaku Přání smrti je zajímavé to, že ho mohl režírovat Sylvester Stallone či Joe Carnahan a hlavního hrdinu mohli hrát také Benicio Del Toro, Liam Neeson či Frank Grillo. Všechny ty verze zní hrozně zajímavé a proto je škoda, že ten film nakonec dostal Eli Roth (jehož předchozí film jsem neviděl žádný) a nejsem si úplně jistý jestli je to dokonalý režisér. Taky nedokážu posoudit jestli by Toro, Neeson či Grillo byli lepší než Willis. Avšak v celku ten film funguje opravdu víc než by člověk čekal. Přání smrti jsou totiž pořád přece jenom béčko plné stříleček, mučení a brutálních vražd. A ty fungujou tak jak by měli. Hrozně to vlastně připomíná filmy které dnes nevznikají (Aby ne, když jde o remake filmu z roku 1974), ty filmy na kterých spousta lidi vyrůstalo, filmy se Stallonem, Schwarzeneggerem či právě Willisem za mlada. Willis si svojí roli celkem užívá (A to je co říct, když má přezdívku toho který si jenom chodí pro šeky) a je zábava s ním trávit čas. Kromě akce jde ale pořád o drama toho který přišel o manželku a málem i o dceru. A jestli se Rothovi nedá upřít, že mu jdou akční béčka dramatická linka spíše padá do ztracena. Je to film ve kterém chlapík střílí do hlav, řeze do nervu a rozsekává lidi autem. A jakmile se následně začnou řešit osobní démony, otázky toho jestli má jeho ochráncovský status smysl a otázka nějakého spitování svědomí, film hrozně zakopává. Problém možná je ten, že Willis nikdy nebude Oscarový herec ale spíše ten chlápek který ve Smrtonosné pasti řval Yippee-ki-yay, motherfucker a léta byl miláčkem protože mu padla akční poloha. Menší povedený herecký výkon v Šestém smyslu mu ten akční status prostě nesmazalo. Původní Přání smrti má dohromady 5 dílů a pokud by se někdo pokusil s Willisem nastartovat takovouto sérii říkám no problema. Tato ´´jednička´´ totiž ukázala, že Willis ještě nepatří do starého železa a akční poloha mu v 62 letech sedne a má na to. Není to pecka ale je to fajn film který se povedl víc než by kdokoliv čekal.
9 025 bodů
7
Willis je zpátky. Po dlouhé době vidíme Willise v něčem, co nevzal jen kvůli penězům, ale i kvůli tomu, aby si spravil trochu image. A ono to jde, Eli Roth ždímá z jednoduché premisy co se dá a jeho vraždy jsou naprosto žaludek přeházejíc masakry. Sice jich není tolik, ale když na ně dojde, jde o opravdu něco. To vše ale podkopává slabý scénář a delší rozjezd, který trvá na tento typ filmu (a jeho délku) až zbytečně dlouho (45 minut). Potom to ale nabere drive úderného akčního béčka, které to dlouho nebylo. 70%
Jamie76
Jamie76
4 275 bodů
9
skvělý film! moc jsem si ho užil. Bruce Willis si zahrál skvělou roli! Paul Kersey alias Smrťák má můj respekt a obdiv. skvěle obsazení. film je nabitý akcí která mě vážně bavila.
  • supr film, obsazení, akce
  • nic
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
9
Pro mě osobně nečekaně příjemné filmové překvapení. Začátek mi sice přišel rozpačitý - protože jsem už nějakou dobu s Willisem nic neviděl a zarazilo mě, jak zestárnul, a nebyl jsem si zpočátku jistý, zda vlastně chci vidět film, ve kterém se z mého oblíbeného herce stal skoro stařec nad hrobem - kde jsou časy Posledního skauta... Ale! Pak se to hodně rychle rozjede a ten film nabere na zábavnosti, která nepoleví až do konce. Strašně mě na to bavilo koukat, ty necelé 2 hodiny mi utekly jako nic, a celou dobu jsem si přál, aby ten film nikdy neskončil (přičemž samotný závěr mi osobně přišel zcela skvostný - končí to přesně tak, jak jsem si přál). Jasně, scénář nějakou originalitou zrovna dvakrát nevyniká, ale zrovna v tomto případě mi to nijak nevadilo, protože to celé prostě skvěle funguje a já se u toho úžasně bavil. Podle mě super film, u něhož mě mrzí nízké hodnocení, které si zde vysloužil.