Saw 6

60%

Komentáře a recenze 24

29 308 bodů
5
Další pokračování je +- stejně kvalitní/nekvalitní, jako díly 3-5. Je to další pokračování o následnících skládačkového vraha, které si sám vybral a i po smrti pro ně připravuje předem naplánované zkoušky. Past, nebo hra pro zaměstnance pojišťovny, není moc propracovaná a je čím dál větší nuda. Jen sadistické scény u kterých nejeden divák odvrátí zrak.
22 268 bodů
6
Já se série Saw vždycky zastával. Myslím, že všechny díly (krom čtyřky) jsou minimálně průměrné horory, které nejde brát moc vážně, ale jde si je užít. Jednička byla promyšlená a do jisté míry chytrá. Od dvojky to šlo strmě dolů a teď už jsme jen u samoúčelného krvavého popcornu, ale opět si ho jde užít. Postavy se chovají stupidně, děj a styl je pořád o tom samém, ale jednou do roka se na to podívat mě stále neuráží.
6
Neviděl jsem Saw V a starší části si vybavuju jen zlehka, a tak jsem měl chvíli problém zjistit, kdo je kdo...Každopádně po bezkonkurenčním Wanovu "pilotu" a stravitelné dvojce je tohle asi nejlepší díl. Není to sice žádná bomba, ale příjemně to odsejpá, pasti jsou dost zajímavý (zajímalo by mě kterej úchyl je vymýšlí) a na nějaké morální poselství taky dojde...5.5/10
6
Režie Saw 6 se chopil Kevin Greutert a i když se série po Jamesi Wanovi, Darren Lynn Bousmanovi a Davidu Hacklovi chopil další režijní debutant, se Saw už Greutert podobně jako Hackl (architekt dvojky-čtyřky) zkušenosti měl. Greutert byl totiž střihačem všech předchozích 5 dílů. Série se tak do jisté míry chopil člověk, který k ní měl za ta léta hodně blízko, i přes to se i v roce 2009 ukázalo, že už je toho všeho přeci jen dost. U šestého dílu Saw začal ten syndrom nastavované kaše smrdět ještě o poznání silněji. A především se v rámci Saw 6 ukázalo, že je scénář tak trochu zoufalý. Hlavní zápletka, která se opět točí kolem Marka Hoffmana je totiž vyloženě slabá a dala by se v podstatě shrnout do tří vět. Costas Mandylor už vlastně ani nemá co hrát, více prostoru pro Betsy Russell v roli Skládačkovy vdovy taky něčemu vyloženě neprospívá a na cliffhanger pětky se navazuje neskutečně směšným způsobem. Zdánlivě mrtvé postavy se bez většího důvodu vrací mezi živé, policista, který je dle svých slov přes 20 let u sboru dělá banální chyby a především se skutečně nic neděje až do samotného závěru. Tedy pokud se samozřejmě zrovna nedějí nějaké ty pasti. A tady je to o poznání zajímavější, i zde ovšem v jistých věcech tvůrci selhali. Zajímavé je rozhodně rozhodnutí, že se příběh točí kolem členů pojišťovací společnosti a ředitel jedné společnosti William Easton v podání Petera Outerbridge musí v podstatě ve Skládačkových hrách provádět stejná rozhodnutí jako ve své práci. Saw 6 pochopitelně nechce být satirickým komentářem na vyčůranost pojišťovacích rozhodnutí (snad!), přesto je to ovšem rozhodně zajímavý nápad. Jen je škoda, že zrovna tyhle nutnosti rozhodnutí podobné pojišťovací práci tak trochu podkopávají základní pravidla Skládačkových her, které nám předchozí díly nastavili. Například past, kde se šest lidí točí kolem dokola na kolotoči a pouze dva z nich můžou přežít, přičemž ovšem vše závisí na krvavé oběti jednoho dalšího člověka jsou vyloženě proti všemu, co předchozí díly nastavili. Opět se tak dokazuje, že si sami tvůrci v tomhle ohledu tak trochu lžou do kapsy a mění pravidla hry jak se jim zlíbí. A je to prostě škoda. V samotném zárodku by Saw 6 mohlo do jisté míry fungovat jako samostatný film, který by neměl se sérii Saw nic společného a nový rafinovaný psychopat by představil tak trochu jiná pravidla svých her. Jenže je to pořád Saw a bohužel má Saw 6 ze všech dílů k tomu úplně prvnímu nejdále. Po Saw 5 je postava Marka Hoffmana tak trochu potenciálem přizabitá a stává se z ní skutečně jen loutka, která plní Skládačkovy poslední rozkazy a nebojí se pěkně brutálních činů, přitom je to pořád ovšem vyloženě nezajímavé. A i když se tvůrci snaží opět přijít s brutálnějšími pastmi (úvodní scéna sama o sobě stačí) a rafinovanějšími zvraty, všeho už je v rámci Saw 6 jednoduše akorát. A ani z té zápletky s pojišťováky a bankovními úředníky se přeci jen nevyždímá tolik. Pár scén, které se dost možná přeci jen snaží být komentářem k proradnému zdravotnímu systému jednoduše nepomohou. Saw 6 má ovšem pořád daleko k vyloženě příšerné záležitosti. Greutert sice točí rutinně, řemeslo tam ovšem pořád vidět je. Herci (Tobin Bell, Mandylor, Outerbridge) se v rámci daných možností snaží a sérii Saw šlo pořád natahovat mnohem hůř. Saw 6 se do jisté míry snažilo o něco tak trochu jiného, přitom ovšem tak trochu porušilo svoje pravidla a zároveň se pořád drželo ve starých kolejích. A ukázala tehdy, že je dost možná skutečně na čase přestat. Což tehdy dokázali i tržby, které to dotáhli pouze na 68 milionů dolarů a donutili k tvůrce k zrušení plánů na dvojici filmů Saw VII/Saw VIII a rozhodnutí, že následující sedmý díl Saw bude poslední. Tedy alespoň tehdy měla být sedmička skutečně poslední......
6.5
Ještě jednou stop. Stačí. Stává se z toho už opravdu seriál. Úvodní scénka byla tedy pěkná a závěrečné vyústění bylo taky dobré. Tento díl jaksi polevil ale v jádru je stejný.
9 183 bodů
0
Že by snad nemocný starý chlap nemohl získat pojistku? No teda, to je ale překvapení.. Smůla, že ten borec byl Jigsaw, takže se musí zachovat, jak malé dítě.. Když mu nedají hračku, kterou chce, protože prostě na ni nemá nárok, tak kolem sebe začne kopat.. I kreativita se podle mě už vytratila, pasti už nejsou tak cool a přijdou mi hodně podobné tomu, co už nám bylo dříve nabídnuto. K tomu navíc hrozně otravné a pořád dokola se opakující prostřihy.. A třešničkou je fakt, že poprvé není na konci filmu žádné "šokující" odhalení, naopak prakticky to ani nepůsobilo jako konec filmu.. Výsledkem tak je první fakt velký miss v sérii SAW! 5%
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
6.5
Pila "řeže" dál a tentokrát naštěstí lépe, než v pátém dějství. Zásluhu na tom má jak střídání na režijní stoličce (Kevin Greutert se při střihu předchozích dílů evidentně ledasčemu naučil), tak lépe spíchnutý scénář, který doplňuje řadu mezer z minula. Ti, co rádi kritizují v případě SAW příběh jsou lehce mimo – promyšlené to tvůrci mají dobře, problém je čistě v tom, že koncept neustále se měnících informací může fungovat v případě seriálu, který běží každý týden (Lost), ale ne v kině, kde je po roce i fanoušek série ztracený, pokud na předchozí díly nekoukne den před premiérou. Přesto to je zajímavě drzý koncept, který kombinuje dvě žánrové roviny a v kinech v podstatě vytváří nový subžánr (osobně si nevybavím jiný natolik propletený „seriál na velkém platně“).
cerfik
cerfik
7 890 bodů
4
Tak tohle už jde opravdu ke dnu, překombinované, tak trochu slátané ze všech předchozích dílů, že už to samo neví jak se z toho vymotat. Jistě zajímavý nápad se zdravotním pojištěním to opravdu nezachrání, ikdyž to rozkrytí byznysu pojišťoven je zvládlé výborně.
jay.lee
jay.lee
7 487 bodů
4
Hororová Vé Ká Véčka...již po šesté!!!..nic moc, tak snad za rok:-P
saboter
saboter
3 564 bodů
7
Diky bohu že se začalo dějství aspoň trchu dít dopředu a ne furt do zadu ale stejně je děj tak zašmodrchaný že to skoro víc ani nejde.K filmu se vratila trochu více temná atmosféra ale celkově je zase v primu brutalita což je velká škoda.