Pan Nikdo

76%

Komentáře a recenze 40

29 697 bodů
8
Film na téma efektu motýlích křídel a cestování časem. Několik alternativních paralelních životů jednoho muže. Scénář skvělý, ale přeci jen to bylo dosti natažené a ztrácel jsem pozornost. Geniální je však kamera a střih, krásné detaily, skvěle zvládnuté prostřihy do nových scén.. skvělé pro oko, zajímavý scénář.. 80%.
6
S každou další vteřinou otravnější a chřadnoucí zážitek. Pod tři ale nepůjdu, protože první zhlédnutí bylo vážně fajn. Filmy, které se tváří důležitěji, než jsou, umím ocenit.
6
Audiovizuálně dokonalé. Ale to je asi tak všechno, přestože ambice přiblížit se filmům jako Donnie Darko, Eternal Sunshine, Stay apod. jsou ze snímku dost cítit. Děj ale míchá všechno možné dohromady a nedopadá to moc dobře. Dějová linie s Annou (překrásná Diane Kruger) měla slušný potenciál, ale jako celek Mr. Nobody za moc nestojí..5/10
7.5
Klobouk dolů před filmaři. Viděl jsem před lety v natřískaném Thermalu na MFF v Karlových Varech. Ačkoli tento druh filmů úplně nemusím, chápu, že je spousta filmařů, kteří mají potřebu s něčím takovým přijít. Herecky je to skvělé, výtvarně dokonalé, jediné co trochu kulhá je scénář. Každopádně tento film jen tak nezapomenu.
7
Film se od samého začátku tváří tak umělecky a superchytře, že si v průběhu sám podráží nohy a ve snaze uchvátit diváka na několika frontách najednou sám sobě prostě nestačí. Nemohu samozřejmě popřít, že je to krásně a originálně natočeno, že Jared Leto je jednoduše fenomenální herec a že všechny ty úžasné záběry mají v celkovém kontextu něco do sebe, ale kromě toho, že mi film svou složitou kompozicí a neustálým prolínáním několika příběhových linií dokonale zamotal hlavu a chrlil jeden otazník za druhým, nedokázal ve mně probudit už žádné jiné pocity a svou precizní vykalkulovaností mi nedovolil prožít příběh hlavních postav nějak hlouběji, což bylo v tomto případě asi nutností. Možná že síla snímku by na mě více dolehla až s druhým shlédnutím, k tomu ale popravdě asi jen těžko seberu odvahu.
M3lios
M3lios
9 140 bodů
10
Mr. Nobody je riadne surrealistický film, na ktorého pochopenie sa na ten film musíte aj dívať (vidím vás vy Facebook kino maniaci). Ak sa tu nájde niekto, kto považuje film Počiatok od Christophera Nolana za prehnane zložitý, tento kus uňho nezaboduje. V podstate to má jednoduchú pointu. Nemo Nobody je posledný človek na zemi, ktorý môže umrieť. Preto boli k nemu vyslaní reportéri, aby im pred smrťou rozpovedal celý svoj životný príbeh. Problém je ale v tom, že si nie je istý aké rozhodnutia vo svojom živote spravil a tak je film sprevádzaný množstvom hlavných i vedľajších časových liniek. Určite to nie každému sadne, ale je to naozaj pecka. Jared Leto sa tu opäť predvádza a ukazuje, že vám na objednávku dokáže zahrať kdejakého magora bez mihnutia oka. Je to výnimočný film?....Určite áno. Je, ale dobrý? To už záleží len na vás. Film má mnoho super prvkov či už ide o štylistiku rozprávania či originálny vizuál, no tiež ma množstvo logických kiksov či faulov, ktoré mu jeho myšlienku podkopávajú. Ako je celková neistota filmu, ktorá znie akoby tvorcovia mali krízu identity a nevedeli sa vynájsť....to, ale v podstate tak trochu k tomuto typu filmu patrí. Prosto zaujímavý skromný projekt s poriadnym posolstvom, silným príbehom a za to gigantickým finančným neúspechom. Sci-fi ako sa patrí. Kvalitatívne i prevedením porovnateľné s filmami ako The Man From Earth, Donnie Darko, alebo Butterfly Effect. 80% a Známka: A -
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Nevím co si o tomto filmu mám myslet. Je tak nějak divnej, ale zároveň hodně dobře natočenej. Zároveň mu rozumím a zároveň ne. Pozornost si ale určitě zaslouží, není ale pro každého. 68%
jirka26
6 288 bodů
7.5
nejen amíci, ale i ostatní dokáží natočil parádní sci-fi.
VitvarJane
VitvarJane
4 487 bodů
10
pan Nikdo, t je pojem sám o sobě. Film vás vdechne hned na začátku, v polovině přemýšlíte, jestli jste to dobře pochopili, nebo co a až na konci vám dojde, o čem bylo předchozích 130 minut. Film je impozantní, ale podívat se na něj několikrát, stejně jako dokoukat ho až do velkolepého konce, bylo docela důležité, abych pochopila všechny spojitosti. I tak hlasuju jednoznačně pro zkouknutí...
kilby1989
kilby1989
4 397 bodů
8
Tak tohle rozhodně není film pro každou chvíli. Když si to správně načasujete, tak máte zálusk na řádně zamíchanou kaši která dlouho nedává smysl a nakonec dokonale zapadne v podstatě jednoduchou myšlenkou. V poslední době jsem moc wtf filmů neviděl, ale tohle je ukázkový příklad. Ale na druhou stranu si myslim, že by se to dalo stihnout i za 90 minut. Nobody je krapet roztahanej. 70% (btw Pan Nikdo je takový buď a nebo, takže se zdaleka nemusí zamlouvat každému). 74%