Umění lhát

63%

Komentáře a recenze 5

6.5
Pro mne tento snímek jen ukázkou tvůrčí geniality Rickyho Gervaise. Umění lhát je výborná komedie,která v sobě skrývá díky originálnímu námětu neskutečně zábavnou podívanou. Herci jsou do jednoho super a hlavně role Louise C.K. mě velmi bavila.Pro fandy Rickyho naprostá povinnost.
28 428 bodů
8
Ricky Gervais se tu sociologicky skutečně trefil do černého. Jako scénárista, režisér a představitel jedné z hlavních rolí natočil snímek s variantou, kdy lidé ať udělají či řeknou cokoliv, vždy budou upřímní, což znamená, co na srdci, to na jazyku. Takže nikdy žádná lež, faleš či přetvářka. A tuto skutečnost zasadil do romantického příběhu, který tak vyznívá vskutku nadmíru zajímavě. Dle daných scén se již na samém začátku vyprávění výsostně naznačuje, že si lidé lžou vlastně neustále. A není divu. Nevypadalo by to divně, kdyby se vyslovovala jen pravda? A tím nás vlastně snímek upozorňuje na povahu každodenní komunikace v situacích, kdy nám i nepatrná lež značně ulehčuje život. Příběh je plný doslova sebevražedného humoru nevynechávající ani téma o sexu. Avšak striktně se držícího na uzdě. K pubertálnímu fekálnímu humoru to tu jedinkrát nesklouzne. Příběh obsahuje klasickou romantickou šablonu, jen asi pro mnohé s přeci jen netypickým dějovým vývojem. Je to ale napsané šikovně, to se musí nechat. O hereckých výkonech ani nemluvě. Téměř až šokuje, jak Jennifer Garner svoji roli pojala přirozeně. Vskutku dobrá herecká práce. Snímek tedy odpočinkově k pobavení a snad i k zamyšlení. Opravdu se lhát nemá?
6
Koncept skvělý, námět výživný, modelová situace překvapivě funkční. Bohužel celovečerní provedení místy vázne a Gervaisovo hollywoodské vyměknutí rozhodně netěší. Některé emoce sice fungují překvapivě dobře, ale celkově je to pořád nemastné, neslané.
8
Výtečná šílená komedie se spoustou vymazlených nápadů a to jsem ještě určitě všechny nepostřehl. Rick Gervais (po tom co mi moc nesedl v Ghost Town) tady doslova září a navíc je pod tímhle dílkem podepsán i autorsky. Výborný zážitek, kterých se ročně moc nerodí a i proto tohle stojí za zhlédnutí...7.5/10
kilby1989
kilby1989
4 397 bodů