Komentáře a recenze 5

8
Úžasný film s atmosférou, co by se dala krájet Ke konci ztratí tempo, což je u tak krátkého filmu zvláštní, i tak ale skvělé. Vynikající Robert Mitchum.
Fingon
16 886 bodů
6
Zase jedna klasika, která je dle mého klasikou nezaslouženě. Přestože námět zní zajímavě a dovedl bych si jej představit jako hodně drastický film, Laughtonův film mi přišel spíše mdlý a místy dokonce i nechtěně směšný. V mnoha záběrech je příliš cítit ateliér a místy jsou to ty proslulé Potěmkinovy vesnice, kdy je přímo cítit, že domy na břehu řeky jsou jen kulisy pouze s čelní stěnou, navíc ještě dost tenkou. Před kamerou defiluje půlka zoo, chudáci zvířata působí dost zpitomněle. A "nejúchvatnější padouch filmové historie"? Dokud hraje temná hudba a obrovský temný stín zakrývá půlku obrazu, tak docela působí. Na odporné chování k dětem i manželce jsme (bohužel!) z plátna i ze skutečnosti až moc zvyklí... a závěrečný duet se starší dámou, kdy Powell pouze mumlá tam, kde dáma zpívá o Ježíši, mě opravdu rozesmál. Výhrad by bylo daleko víc, leckteré by se daly shrnout ve větě "Powell je prostě magor a idiot a neuvědomuje si důsledky svých činů", ale už se mi to nechce vypisovat. Zkrátka zklamání.
10
Jediná režijní práce slavného filmového a především divadelního herce Charlese Laughtona je skvělou ukázkou zajímavého hereckého filmu. Robert Mitchum učaroval již generacím filmových diváků a jeho slavná filmová kreace patří k velmi citovaným. Harry Powell má totiž na svých prstech vytetovaná dvě slova – láska (love) a nenávist (hate). S přibývajícími minutami bude divákům i v zadních řadách jasné, jak to je. Film obsahuje řadu velmi působivých scén. Již úvodní scéna, kde asi poznáte Petera Gravese, kterého proslavil původní seriál Mission Impossible dodnes působí velmi moderně a záměrně stylizovaná cesta do sklepa podobná pohádce o červené karkulce a zlém vlkovi je po obrazové stránce skutečně brilantní. Zůstává otázkou, jaké by natočil Charles Laughton další filmy, ale jisté je, že Lovcova noc patří mezi klasické filmy, které mají doposud velkou přízeň diváků.
8
Zajímavě vystavěný "thriller pro nejmenší", který ve dvou odlišných polovinách kompaktně polemizuje o povaze lidské lásky a nenávisti. Možná kdyby se na všechno nešlo tak moc hrr a více se zapracovalo na postavách (klučina například nenávidí Mitchuma od začátku automaticky a bezdůvodně), působil by i ten přechod mezi napínavým noirem a rodinnou rozprávkou o naději a vyrovnaném střetu dobra se zlem ještě věrohodněji a celistvěji. Pořád ale velká chvála za příjemný dějový spád, skvělé herecké výkony a působivou hru světel, která v málokterém mnou viděném filmu zastávala tak důležitou úlohu. Škoda tolika náboženské vaty, i když bez toho by to tentokrát asi nešlo.
8 589 bodů
0
K tomuhle filmu jsem se dostal přes skvěle napsaného Svědka Obžaloby, kde Charles Laughton skvěle ztvárnil roli advokáta. Ten člověk mě natolik zaujal, že jsem si o něm něco přečetl a dozvěděl jsem se, že rok po Svědkovi Obžaloby zrežíroval tento film o vlkovi v rouše beránčím, který tehdy kriticky neuspěl, ale časem se začal dostávat do prestižních žebříčků. Film jistě má nějaké kvality a možná je lepší o něm přemýšlet, než na něj koukat. Rozhodně má dobrý námět, ale celkově ve mě vzbuzoval jen negativní pocity - hlavně nudu a otravu z nedostatečných kvalit scénáře. Svědkem Obžaloby z roku 54 je v porovnání s Lovcovou Nocí úplně jinde. Celé to pro mě zabíjí špatný scénář a špatné herecké výkony. Tyhle dvě věci jdou docela ruku v ruce stejně, jako mě nebudou zajímat postavy, když mě většinou nezaujme ani to, co říkají. Když mě kvůli podprůměrné kvalitě dialogů neinteresují postavy, tak mě stěží bude zajímat cokoliv, co se ve filmu odehraje. Vlastně mě nebavilo nic z toho, co se ve filmu dělo, ačkoliv onen námět (kostru příběhu) považují za půvabnou i potenciálně velmi funkční pro nějaké dobré rozpracování. Průměrný scénář to však celé zkazil natolik, že jsem se tím jen pronudil. Nejlepší námět vám je na nic, když se většina stopáže film bude točit kolem interakce někoho s někým a vy nedokážete napsat interesantní dialog.