Lásky jedné plavovlásky

81%

Komentáře a recenze 13

29 761 bodů
6
Surový příběh se začínajícími herci na mě nikdy nezapůsobil. Chápu, že film má své fanoušky, já ho nevyhledávám. Miloš Forman byl bezesporu skvělý režisér a možná i proto má tento snímek tak vysoké hodnocení, já však jeho první filmy považuji za zahřívání génia, poté to bylo už jen a jen lepší.
10
Ne že bych Formanovi nevěřil, když jsem se teď na plavovlásku po letech koukal, ale nečekal jsem, že to bude až tak povedené. Neskutečně ve své trapnosti vtipné a trefné. S vynikajícími dialogy a herci.
8.5
Tři pocitově odlišné segmenty příběhu - první ponořený do trapnosti situace a staromládeneckých výstřelků, druhý ve znamení mladistvého románku a mileneckých frází a třetí na půdě rodičovské dominance a ztracených iluzí - pospojovány do komplexní dobové výpovědi o prchavých a falešných účincích lásky z pozice něžného pohlaví. Hlavně v dnešní době, kdy na facebooku sledujeme příspěvky čtrnáctiletých slepiček, kterým jejich osmnáctiletý chalan zlomil citlivé srdíčko, je více než nasnadě, jak nestárnoucí a trefnou výpovědní hodnotu snímek má. Tak je to ale skoro se všemi Formanovými díly....
10
Parádní filmařina, která je vtipná, z trapných chvilek ze života dokáže vytáhnout hodně věcí a především parádně a přirozeně zahraná. Pravděpodobně jeden z nejlepších českých filmů všech dob a parádní ukázka Formanova talentu...
6
Pro mě trochu nudnější film co ničím nepřekvapí.
9 284 bodů
7
Mladý Forman servírujíc další snímek nové československé filmové vlny za nějž je poprvé z pěti pokusů nominovaný na Oscara.. Tentokrát o lásce, aneb jak Miloš Forman opět střídá komedii s trapností, že kompletně smývá rozdíly mezi drobnými dramatickými odchylkami nálad. Prostá komedie o setkání Andulky a Mildy, který ji zachraňuje ze spárů slizkých plešatících brumdibádů, jen aby ji ochránil od nadrženosti. Jenže jejich spojení není žádná výhra ani pro jednoho z nich, ať už vypadalo jakkoli romanticky, natož pro rodiče.. Krásná povídka o mladých ideálech, které jsou zmraženy nalajnovanými představami vlastních rodičů, kteří přece "chtějí pro své děti jen to nejlepší", akorát že to poslední, co je napadne, je se jich samotných zeptat. Kdyby bylo všechno snadné, zůstali by navždy v onom pokoji.. 75%
8 589 bodů
4
Závěr s rodiči byl skvělý (4/5), ale po většinu času to takový grády nemělo. Po většinu času mě to vlastně docela nudilo (1/5), páč situace ani postavy nejsou toliko interesantní. To až ti starostlivý rodiče tomu filmu vstříknou takovou živoucnost a chemii. Skvělý humoristický závěr. Neskutečně přirozené. Opravdu škoda, že to takovou úroveň nemělo po celou dobu.
David Bátor
2 824 bodů
10
Setkání s Milošem Formanem bylo pro herce Vladimíra Menšíka zásadní. A tento film patří v jeho kariéře k těm nejdůležitějším.
miza
miza
2 336 bodů
9
Užásná podiváná a skvělý film.
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
8
Komedií bych tenhle film nikdy asi nenazýval, přestože tu jsou samozřejmě jisté náznaky v dialozích typu “ženský jsou oblý jak kytára, ale ty jsi jako kytára od Picassa” . Velmi mám rád scénu v tančírně za doprovodu hudby, kdy se hraje jen pohledy a všechno je tak autentické, že není třeba slov. Ale postelová scéna je zdaleka nejbolestivější. Všichni to vidíme, jen Andulka a její naivnost ne. Přesto se rozhodne Mílu navštívit u něj doma a závěrečný akt s rodiči je úsměvně poukazující na onu naivnost mládí, nerozvážnost a jakousi smyčku v lidských životech. Někdo tady níže psal, komu se tohle asi nikdy nestalo viďte:-)