Kulový blesk

83%

Komentáře a recenze 16

29 761 bodů
8
Výborná myšlenka.. Film má spád a typicky český humor. To je půdička, tady by se mi to věšelo :) a další hlášky, které zlidověly. Film působí chvílemi depresivně a silnější chvilky vyvažují ty humorné. Nebýt pánů Smoljaka a Svěráka, byla by naše filmotéka svou kvalitou poloviční. Oboum pánům nesmrtelný dík.
10
Ten úvod je fenomenální (nejen ona známá brazilská káva), ale pak to už sklouzne spíš k takovému "průměru", ve kterém je sice cítit genialita dua S+S, ale tak nějak to ještě neladí. Hlavně jde až moc vidět, že Smoljak rozhodně nebyl tak zručný režisér jako scénarista. (tak napodruhé a napotřetí už mi přišlo, že jim to ladí dost).
7.5
Takovéto stěhování a legrace kolem toho je snad vražedná kombinace.
9 025 bodů
9
Úvodní schůze bravurní a obecně těch prvních 25 minut, kde jsou nám představovány jednotlivé postavy. Bohužel scéna s pitím mě nechala chladným, což je způsobeno čistě mým postojem k pití (nemám rád alkohol a lidi, co neznají míru), takže tuto scénu, byť je ve filmu sotva pět minut, jsem protrpěl a je to čistě můj problém. V rámci děje totiž scéna funguje dobře a rozvíjí děj, takže jak říkám, čistě můj problém. Vše následující je ale geniální a finální 20 minutovka je pro mě tou krásnou ukázkou české povahy - ústupnost, tajnůstkářství a vychcanost. V inteligentním a lehce podaném hávu, s prvky komedie. PS: Nevím sice jak a kde byla rozdělena režijní práce, ale konečně jsem pochopil a ocenil Smoljakovu režii.
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 011 bodů
10
Opravdu geniálně vymyšlený scénář. A úplně geniální Milada Ježková. Kdo že to je? No, ta babka v šátku, co chtěla vidět mimo jiné sklep. ("To je dálka! A hloubka! :-)) Všechno je to tak říkajíc "ze života". Jednoduché a přitom maximálně účinné fóry! Nic dodávat nepotřebuji. Všechny pochvaly už tady zazněly. Jedině snad ještě, že jde o nesmrtelný film. Ale to i z toho hodnocení vyplývá.
kedl
kedl
6 380 bodů
8
Říká se, že je lepší vyhořet než-li se stěhovat.. a po zhlédnutí tohohle filmu pochopíte proč.. :-)
limeta
limeta
5 177 bodů
10
"Máňa říkala, že to není směroplatný" pobaví spolehlivě pokaždé a film má i spoustu dalších míst, na která se těším. Vícesměna bytů, ostatně i výměny dvou v tom množství, jak to bývalo, jsou v dnešní době už těžko pochopitelný fenomén. Líbí moc...
Cettlovka
5 032 bodů
10
"To je ale pěkná půdička, tady se to bude věšet" :-D :-D
evismaior
evismaior
4 254 bodů
8
Inteligentně napsaná i zahraná komedie o jednom velkém stěhování a směně bytů, která nemusí být "směroplatná", dokud všichni nebudou v pořádku sedět ve svém novém obydlí. Schopní herci, kteří opravdu hrají (Hrušínský, Kolářová), cimrmanovské figurky, které dodávají správnou míru grotesky, a k tomu trefné vnitřní proslovy Josefa Abrháma. Některé scény jsou zbytečně natahované (operní zpěv), jiné jsou ale naopak parádně absurdní.
bidlobox
3 802 bodů
9
Dokonalá komedie ochucená pravou brazilskou kávou a vynikajícími výkony našich v dobrém slova smyslu zasloužilých herců v čele s Rudolfem II. Hrušínským. Na groteskách tvůrčího dueta Svěrák - Smoljak je kouzelné nejen to, jak skvěle umějí diváka pobavit množstvím neotřelých nápadů a skvělých hlášek, ale i jak krásně a upřímně zobrazují ten náš český realismus.