Brutální návrat Vetřelce je konečně na streamu. Romulus prošel od kin zásadní úpravou
Vetřelec: Romulus | 20th Century Fox
Nový příspěvek do vesmírné ságy vstoupil do kin po snímcích Prometheus a Covenant, které fanoušky přemírou filozofování režiséra Ridleyho Scotta zklamaly a druhý jmenovaný komerčně vyhořel. Romulus, který původně vznikal po vzoru predátorské Kořisti jen na stream, měl proto vrátit značku zpátky na přímočařejší děsivé koleje. Když pak studio vidělo, jak poctivě a s láskou Alvarez k látce přistupuje, rozhodli se dát jeho vizi šanci v kinech. A to se jim zatraceně vyplatilo.
Příběh se odehrává mezi prvním a druhým dílem a sledujeme v něm skupinku mladých hrdinů, kteří se rozhodnou vykrást zdánlivě opuštěnou vesmírnou stanici, v níž se ukrývají důležité komponenty pro jejich cestu k lepším zítřkům. Jenže se na lodi skrývá také cosi odporného a zvráceného, co člověku rádo vyskočí z břicha. Alvarez přesně nakombinoval prvky z prvních dvou Vetřelců, tedy Cameronovu akci a Scottovu hororovu atmosféru, propojil ovšem do snímku znaky takřka ze všech filmů a znovu pěkně rozpracoval motiv okolo androidů, jenž byl zde ztvárněný skvělým Davidem Jonssonem.
Výsledkem byla možná až příliš velká sázka na jistotu, fanoušci si ovšem Romulus ihned zamilovali a na tržbách to bylo znát. Pro mnohé chytlavý mix akce a napětí utržil v kinech 350 milionů dolarů a patří mezi komerčně nejúspěšnější díly franšízy. I přesto, že si dal Alvarez na filmu záležet, ani on nebyl s jednou věcí během premiéry spokojen. Rozhodl se ji proto před uvedením na DVD, Blu-Ray a streamu citelně upravit.
Vetřelec: Romulus: finální trailer | 20th Century Fox
Nyní následuje spoiler, jenž může lidem, co se na Romulus teprve chystají, zkazit mírné překvapení. Tvůrci totiž ve filmu digitálně oživili Iana Holma, jenž se zde objevil jako Rook, androidí nástupce Bishopa. Jenže ne všichni byli s trikovým zpracováním herecké legendy, známé např. z Pána prstenů, spokojeni. Mezi nespokojence patří i sám režisér, jenž si je mušek v kinoverzi moc dobře vědom. „Prostě jsme na to v postprodukci neměli dost času. S některými záběry jsem nebyl stoprocentně spokojený, byly až příliš digitální. Nedivím se lidem, kteří na to reagovali negativně,“ řekl Alvarez pro magazím Empire.
Od studia ovšem po premiéře dostal dost času a prostředků na to, aby inkriminované záběry digitálně upravil k všeobecné spokojenosti. Na domácích nosičích a streamu tedy bude Rook mnohem vypiplanější a reálnější, což by se mělo týkat i verze na Disney+. Na oblíbené streamovací platformě přistál nový Vetřelec právě dnes. Pokud jste se tedy nestihli bát v kinech, je ideální čas to teď napravit.