Seriál Sex/Life jako odstrašující případ pro ženy, které přemýšlí, co to znamená krize středního věku

Sex/Life (2021) | Netflix
Sex/Life vytvořila americká televizní producentka Stacy Rukeyser, jež má na svém kontě tituly jako Beze stopy nebo Veselé prasátko Gordy od Disney. V hlavní roli se představí herečka ze seriálu Láska je láska Sarah Shahi po boku hvězdy z filmu Texaský masakr motorovou pilou Mikea Vogela. Dále v seriálu hrají Australan Adam Demos nebo Margaret Odette. Tématem seriálu je krize středního věku, nedostatek sexuálního potěšení a lidská hloupost.

Příběh se odehrává v dnešní době v americkém Greenwichi, luxusní a staré čtvrti Manhattanu. Občasně se podíváme i do centra New Yorku. Vše začíná u protagonistky Billie (Sarah Shahi), přitažlivé brunety po třicítce a matky dvou dětí, jež tajně sní po vášnivém sexu se svým bývalým. Její manžel Cooper (Mike Vogel) je úspěšný bankéř, jenž nejen ve společnosti oplývá neuvěřitelnou skromností, skvělými nápady, pracovitostí a slušností. Všechno to jsou skvělé povahové rysy vhodné pro podnikatele, ale co na ně říká jeho divoká žena? Billie má s Cooperem dvě děti, bydlí v luxusní čtvrti ve velkém domě, muž jí nikdy nelže, nepodvádí a může si v klidu užívat mateřství. Přesto, že má Billie vše, po čem by každá jiná žena toužila, jí něco schází.
Poté, co si začne všímat svých vášnivých snů, se rozhodne psát deník v domnění, že se jí uleví. Čím více toho ale o svém bývalém příteli Bradovi (Adam Demos) píše, tím více po něm touží a všímá si na manželovi věcí, které by za normálních okolností třeba ani neviděla. Nejvíce jí vadí nechuť k vášnivému milování, což se zdá momentálně pro Billie nepřekonatelnou překážkou. Zdá se, že má jedinou možnost, jak své touhy ukojit. Brad je divoký a nezkrotný hudební producent, známý pro svou chuť k vášnivým večírkům a také svou neschopností udržet si vážný vztah. I Billie si s ním prošla peklem, navíc je vdaná, a tak nastává otázka, co s tím? Celá situace se ještě zhorší v momentě, kdy Cooper najde její deník a celý si jej pročte.
serial-sexlife-jako-odstrasujici-pripad-pro-zeny-ktere-premysli-co-to-znamena-krize-stredniho-veku-1
Sex/Life (2021) | Netflix
Možná bych to mohla brát jako odstrašující případ toho, jak se člověk rozhodně nemá chovat. Většinou s hlavními hrdinkami dokážu soucítit, ale o Billie to říct nemůžu. Chvílemi mi přišlo, že se dívám na pubertální dívku, která hledá samu sebe a dělá si přitom, co chce, přičemž se vůbec neohlíží na své okolí, což mi přišlo vzhledem k jejímu věku více než hloupé. Obzvlášť, když je to žena s dětmi a fungující rodinou. Jestli měl seriál ženám sdělit, že když to na ně přijde, je v pořádku utéct za svými bývalými příteli z mladých let, pak to tvůrci rozhodně splnili. Bylo zde sice několikrát poukazováno na to, že má Billie svou klidnou a divokou stránku, ale ve výsledku mi to kvůli nedostatečnému psychologickému pojetí připadalo jen jako ženský rozmar.
serial-sexlife-jako-odstrasujici-pripad-pro-zeny-ktere-premysli-co-to-znamena-krize-stredniho-veku-8
Sex/Life (2021) | Netflix
Cooper se mi jevil jako neskutečně sympatický a šarmantní muž, který to má v hlavě v pořádku a mnohem více než situaci Billie jsem řešila tu jeho. Dokázala jsem se mnohem lépe vžít do jeho role a bylo mi jej upřímně líto. Ocitnul se totiž v situaci, jenž pro něj musela být náramně obtížná, přesto se ale dlouho snažil bojovat, přemáhal se a snažil se Billie splnit její přání. Ona si toho ale z nějakého důvodu vůbec nedokázala vážit a měla plnou hlavu vzpomínek na sexuální radovánky s Bradem. Ani jsem se Cooperovi nedivila, když se ze slušňáka začal stávat muž, jenž byl mnohem více podobný divoké Billie. Musím dodat, že sledovat jeho psychologický vývoj byla jedna z mála věcí, která měla na seriálu nějakou pointu, šťávu a hlubší smysl.
serial-sexlife-jako-odstrasujici-pripad-pro-zeny-ktere-premysli-co-to-znamena-krize-stredniho-veku-7
Sex/Life (2021) | Netflix
Stejně tak bych mohla vyzdvihnout postavu kamarádky Billie, psycholožku Sashu (Margaret Odette). Ta si stejně jako Cooper zasloužila můj obdiv, protože byla po celou dobu psychickou oporou pro Billie, a to přesto, že s jejími myšlenkami na Brada nesouhlasila. Zato jeho jsem nenáviděla skoro stejně tak jako Billie. Poté, co se s ní před osmi lety dost rázným způsobem rozešel, když ho Billie potřebovala, se najednou začne plést do jejího života. Tyto čtyři protagonisty bych dokázala snadno roddělit na dvojici sobců a těch, kteří by se pro své okolí rozkrájeli. Smutné je, že právě ti druzí to v seriálu nejvíce odnášeli, což mě opět přivádí k otázce, jaké mělo být jeho poselství?
V seriálu hrají hlavní roli časté flashbacky na milostný život mezi Bradem a Billie, které nám měly nastínit jejich situaci, a možná dokonce přivést k sympatizování. Jinak je děj seriálu ale lineárním vyprávěním bez větších odboček, stejně tak zde nevystupuje moc vedlejších postav. Všeho všudy se zde setkáme sesousedy a Cooperovou novou, přitažlivou šéfovou. Je zde ale přítomno spoustu sexuálních scén a tím pádem počítejte s tím, že se vám naskytne pohled na nahá lidská těla.
serial-sexlife-jako-odstrasujici-pripad-pro-zeny-ktere-premysli-co-to-znamena-krize-stredniho-veku-5
Sex/Life (2021) | Netflix
Jedno musím tvůrcům nechat, zvolení herci nejen že odváděli perfektní výkon, ale také nám dali možnost pozorovat krásné lidské křivky, jež byly jedny z mála věcí, které jsem si na seriálu užívala. Stejně tak bych chtěla vyzdvihnout kvalitu záběrů, celkovou atmosféru, kostýmy a soundtrack, který podporuje moderní atmosféru seriálu. Na druhou stranu mi ale Sex/Life neukázal nic, co bych neznala. Nedočkala jsem se žádného důležitého poselství, zápletka ve výsledku působila jako typické romantické klišé a celkový závěr poslední epizody bych shrnula jako návrat na začátek. Jinými slovy, když už si myslíte, že se přeci jen Billie někam posunula, tak zjistíte, že tomu je právě naopak. Je tedy velmi smutné, že se během osmi epizod příběh vlastně nikam neposunul, a proto tento seriál nemohu hodnotit více než průměrně. Své body si u mě ale získal za atmosféru, herecké výkony a soundtrack.
Hodnocení: 50 %