Články

Nejnovější články

1. Absurdní životopis Daaaaaalí! je třeskutě vtipnou poctou slavnému malíři i Monty Pythonům
    Recenze16. 4. 2024
    Absurdní životopis Daaaaaalí! je třeskutě vtipnou poctou slavnému malíři i Monty Pythonům

Quentin Dupieux patří mezi nejodvážnější a nejodvázanější režiséry současnosti. V poslední době přešel na kadenci dvou filmů ročně, to však neznamená, že by jeho díla nehýřila nápaditostí či ochotou bourat konvence. I proto je v podstatě ideálním kandidátem na vytvoření životopisu o obdobně nespoutané osobnosti Salvadoru Dalím a je jasné, že pomyslný tvůrčí dialog mezi Dupiexem a Dalím nemůže přinést nic, co bychom mohli označit za standardní film.

2. Kafkův životopis od oceňované režisérky se začal natáčet v Praze. Jak zobrazí nezobrazitelné?
    Filmy16. 4. 2024
    Kafkův životopis od oceňované režisérky se začal natáčet v Praze. Jak zobrazí nezobrazitelné?

Turisté rádi zjišťují, jestli v uličkách staré Prahy stále přežívá duch Franze Kafky, jejího nejspíš nejslavnějšího rodáka. Nyní se ale otevírá unikátní okno, kdy mohou slavného židovského spisovatele skutečně potkat. V centru se totiž od pátku 12. dubna začal natáčet film oceňované polské režisérky Agniezsky Holland o krátkém životě tohoto literárního velikána.

3. V Kmotrovi se místo Branda a Pacina málem objevila úplně jiná jména. Coppola musel vyjednávat
    Filmy16. 4. 2024
    V Kmotrovi se místo Branda a Pacina málem objevila úplně jiná jména. Coppola musel vyjednávat

Pokud byste se někoho ptali na nejlepší filmy všech dob, pravděpodobně by ve výčtu klíčových titulů nemohl chybět Kmotr (The Godfather). Jak už to tak u slavných filmů bývá, během let po jeho premiéře se vyrojila spousta historek nejen ze samotného natáčení, ale i z preprodukční fáze, kdy se psal scénář či vybíral casting. A právě na obsazení je dodnes vidět, jak pečlivě tým kolem režiséra Francise Forda Coppoly volil každého herce a herečku.

4. Top kina ČR: Sály zejí prázdnotou. Vítězní Krotitelé duchů si připsali smutný rekord
    Filmy15. 4. 2024
    Top kina ČR: Sály zejí prázdnotou. Vítězní Krotitelé duchů si připsali smutný rekord

Zatímco v březnu díky druhé Duně (Dune: Part Two), Sladkému životu či Kung Fu Pandě 4 zažívali kinaři žně, nyní prožívají jedno z nejhorších období za poslední měsíce. Teplé víkendové počasí i slabá nabídka udělaly své a návštěva kinosálu byla pro většinu lidí jen ojedinělou kratochvílí. A na slabých výsledcích je to bolestivě znát.

5. Jakub Bína o Survivoru: V pořadu podle něj chybí zásadní věci. Co všechno diváci neviděli?
    Rozhovory15. 4. 2024
    Jakub Bína o Survivoru: V pořadu podle něj chybí zásadní věci. Co všechno diváci neviděli?

Máme tu další díl pořadu Divočina z ostrova, který znovu udělá radost všem fanouškům reality show Survivor Česko & Slovensko. Vítěz první řady Vladimír Čapek a jeho parťák Dan se opět ohlédli za událostmi 13. a 14. dílu, které jsou od minulého týdne dostupné na platformě Voyo. Jejich speciálním hostem byl tentokrát Jakub Bína, který před pár epizodami ze soutěže odstoupil.

6. Kurt Russell odmítl Stallonovu akční sérii. „Ohlíží se do minulosti,“ usoudil a podpořil Vina Diesela
    Téma15. 4. 2024
    Kurt Russell odmítl Stallonovu akční sérii. „Ohlíží se do minulosti,“ usoudil a podpořil Vina Diesela

Třiasedmdesátiletý Kurt Russell je nenapodobitelný akční hrdina. Ve filmech Johna Carpentera čelil hororovým monstrům (Věc), dystopické vězeňské byrokracii (Útěk z New Yorku) nebo čínské mafii a orientálním čarodějům v jednom (Velké nesnáze v Malé Číně). Při výběru svých rolí málokdy šlápl vedle a charismatem áčkové hollywoodské hvězdy utáhl další kultovní filmy jako Tombstone, Hvězdná brána (Stargate), Auto zabiják (Death Proof) nebo Kosti a skalp (Bone Tomahawk). Sylvester Stallone, jenž s ním zazářil v kriminální buddy komedii Tango a Cash jej přirozeně chtěl začlenit do výběru akčních ikon v předdůchodovém věku Expendables: Postradatelní (The Expandables) z roku 2010. Russell měl ale jasný vzkaz.

7. Mnichovský olympijský masakr se dočká nového filmu. V čem se bude lišit od Spielbergovy vize?
    Filmy15. 4. 2024
    Mnichovský olympijský masakr se dočká nového filmu. V čem se bude lišit od Spielbergovy vize?

Jedenáct členů izraelského olympijského týmu zemřelo před dvaapadesáti lety na mnichovských hrách, kde je povraždili členové extrémní palestinské organizace Black September. Tragické události se věnoval Steven Spielberg ve svém mistrovském díle Mnichov (Munich) z roku 2005, kde přejal perspektivu izraelských vykonavatelů pomsty pídících se po strůjcích atentátu, který upoutal pozornost celého světa. Nové filmové zpracování z Hollywoodu nese název September 5 a herec John Magaro v rozhovoru pro Movieweb uvedl, že tentokrát se dočkáme trochu jiného úhlu pohledu.

8. TV sledovanost: Pohlreichova show je jedním z největších propadáků Primy. Specialisté byli poraženi
    Téma15. 4. 2024
    TV sledovanost: Pohlreichova show je jedním z největších propadáků Primy. Specialisté byli poraženi

Minulý víkend se zase nesl ve znamení veder, ale také přinesl další novácký triumf ve sledovanosti, když se radovala jak Iveta, tak populární soutěž Superlov. Prima si naopak s Českem na grilu připisuje jeden ze svých největších propadáků za poslední léta a čísla pořadu jsou alarmující. Pondělí večer pak zaznamenal nečekaného vítěze.

9. Nový Vetřelec nemůže podle reakcí vypadat brutálněji. Nástupkyně Ripleyové míří mezi hvězdy
    Téma15. 4. 2024
    Nový Vetřelec nemůže podle reakcí vypadat brutálněji. Nástupkyně Ripleyové míří mezi hvězdy

Dokážete si představit děsivější vesmírný snímek, než jakým byl roku 1979 první Vetřelec (Alien) od Ridleyho Scotta? A co takhle křížence s militantním festivalem hororu, jímž na Scottovu mašinerii klaustrofobního napětí roku 1986 navázal James Cameron, od režiséra nejkrvavějšího mainstreamového hororu minulé dekády? Fede Álvarez, tvůrce remaku Lesní duch (Evil Dead) a znepokojivého thrilleru Smrt ve tmě (Don't Breathe), v srpnu uvede pokračování vetřelčí ságy s názvem Vetřelec: Romulus (Alien: Romulus), jež zatím sklízí ta nejlepší doporučení. Oba režiséři původních dvou filmů udělili své posvěcení, teaser by nahnal husí kůži snad i hadům a nově promítaný trailer na lasvegaském CinemaConu údajně ještě přitvrdil. Z herečky Cailee Spaeny, již připadla nevděčná úloha nástupkyně Sigourney Weaver, se pomalu stává ikona nové generace.

10. Historie Krotitelů duchů: Který film je nejlepší a na jaký chtějí všichni zapomenout?
    Filmy15. 4. 2024
    Historie Krotitelů duchů: Který film je nejlepší a na jaký chtějí všichni zapomenout?

Série Krotitelé duchů (Ghostbusters) vstoupila na filmovou scénu v roce 1984 a od té doby se stala ikonou žánru paranormální komedie. Po úspěchu prvního filmu následovala řada pokračování a odboček, které zanechaly nezapomenutelný otisk v kinematografii. I přesto to ovšem tato série nemá v kinech zrovna jednoduché.

11. Tvůrci South Parku chystají komedii s hudební hvězdou. Lákají na drsnou rasovou provokaci
    Filmy15. 4. 2024
    Tvůrci South Parku chystají komedii s hudební hvězdou. Lákají na drsnou rasovou provokaci

Duo Trey Parker a Matt Stone je známé především díky Městečku South Park (South Park), jež v zámoří odvysílalo už svou 26. sezónu a stále nekončí. Vedle tohoto fenoménu televizní satiry se však dvojice věnuje i jiným projektům a na čerstvě skončeném lasvegaském CinemaConu oznámila hranou komedii, do níž je namočeno i věhlasné muzikantské jméno.

12. Zendaya v dráždivých Rivalech nadchla. Takové smyslné pnutí podle reakcí ve filmech nevídáme
    Filmy14. 4. 2024
    Zendaya v dráždivých Rivalech nadchla. Takové smyslné pnutí podle reakcí ve filmech nevídáme

Rivalové (Challengers) se alespoň podle čtenářského zájmu o mediální výstupy jeví být jedním z nejvyhlíženějších filmů. Jistě za to může hvězdná Zendaya a příslib jejího erotického dobrodružství. Snímek sicilského režiséra Lucy Guadagnina by ale byla škoda redukovat prostě jen na pár provokativních okamžiků. První reakce mluví o filmu hravém i drsném, jemném i tvrdém. Rozhodně to vypadá, že se máme na co těšit.

13. Pouze dvě hvězdy seriálu M*A*S*H se objevily v prvním i posledním díle. Jedna postava byla ihned přeobsazena
    Seriály14. 4. 2024
    Pouze dvě hvězdy seriálu M*A*S*H se objevily v prvním i posledním díle. Jedna postava byla ihned přeobsazena

Legendární seriál M*A*S*H byl plný ikonický postav, které diváci i po letech milují a z nostalgického hlediska mohou mít pocit, že je prostředím vojenské nemocnice provázely po celých 11 sérií. Jenže opak je pravdou, hlavní obsazení seriálu se ve skutečnosti hodně měnilo, herecké hvězdy často odcházely a pouze dvě tváře s námi zůstaly od počátku do konce.

14. Režisér Kmotra završí kariéru vysněným mega projektem. První diváci mluví o divném filmu
    Filmy14. 4. 2024
    Režisér Kmotra završí kariéru vysněným mega projektem. První diváci mluví o divném filmu

Francis Ford Coppola oslavil před pár dny 85. narozeniny. Tuto fázi života velkých umělců často trávíme vzpomínáním a jmenováním jejich největších úspěchů. Americká generace spratků ale nemá na odpočinek ani pomyšlení, jak ostatně vidíme u Scorseseho a Spielberga, kteří by furt něco dělali. Zdálky se přesto poslední roky mohlo zdát, že se Coppola na kinematografii vykašlal a vydělává miliony svým vinařským impériem. To byl ale jen kalkulovaný dlouhý nádech před poslední velkou písní. Dost možná jeho největší. Vysněné Megalopolis nakonec natočil prakticky výhradně z vlastní kapsy, což je u projektu za víc než 100 milionů dolarů bezprecedentní. Čeká nás ale jistě film jako žádný jiný.

15. Děsivá parodie Scary Movie se vrátí. Čeká nás oživení, nebo definitivní pohřbení žánru?
    Filmy14. 4. 2024
    Děsivá parodie Scary Movie se vrátí. Čeká nás oživení, nebo definitivní pohřbení žánru?

Jestli existuje žánr, jenž v poslední dekádě prakticky zmizel ze scény, jsou to klasické parodie. Éra Žhavých výstřelů (Hot Shots!) a Bláznivých střel (The Naked Gun: From the Files of Police Squad!) se zdá být definitivně pryč a kdysi nápaditý a zábavný žánr přišel vinou katastrof jako Disaster Movie či Superhrdina (Superhero Movie) o svůj lesk. Příští rok ale možná parodie čeká malé zmrtvýchvstání. Do kin se totiž chystá nejen nové dobrodružství Franka Drebina juniora, ale také návrat v tomto tisíciletí populárního Scary Movie.