Recenze: Agent Carter - Perfektní dobovka plná fantastických prvků a humoru

Agent Carter
Agentka Peggy Carterová (Hayley Atwell) pracuje pro SSR (Strategic Scientific Reserve, předchůdce SHIELDu), v poválečných letech. Vše se vrátilo do starých kolejí, tedy i jasná dominance mužského pokolení a přestože si Peggy vysloužila povýšení na agentku, je kvůli svému pohlaví neustále podceňována a přehlížena. Takže když je Howard Stark (Dominic Cooper) obviněn z vlastizrady a prodeje zbraní nepřátelům USA, přijme jeho prosbu o pomoc a souhlasí s využitím prostředků SSR aby očistila jeho jméno dříve, než mu kolem krku SSR utáhne smyčku.
S ním na scénu nastupuje Edwin Jarvis (James D'Arcy), Starkův stoický sluha. Jarvis má za úkol agentce Carterové poskytnout všechny prostředky a pomoc, kterou si vyžádá (nebo i bez jejího svolení). Mezitím se agentčini kolegové snaží vystopovat Starka a jeho kradené zbraně kolující po černém trhu. Jsou to Jack Thompson (Chad Michael Murray), vyznamenaný válečný veterán toužící po slávě, který by byl nejraději, kdyby Carterová zůstala u vaření kávy. Daniel Sousa (Enver Gjokaj), který musí sám kvůli válečnému zranění (chodí o berlích) vytrpět od kolegů posměšky a předsudky. A nakonec Roger Dooley (Shea Whigham), šéf oddělení, který je má všechny oficiálně na starosti.
Podle tvůrců Agent Carter minisérie existuje pouze díky obrovské vlně zájmu a podpory pro postavu Peggy Carterové po hereckém výkonu Hayley Atwell v Prvním Avengerovi. "Druhotná" role kapitánovy milé se vryla do paměti diváků ryzí upřímností a uvěřitelností. Kromě hereckého výkonu Hayley Atwell si každý určitě zapamatuje Jamese D'Arcyho jako Edwina Jarvise. Starkův sluha, ze kterého se stane Peggin akční parťák, vždy čelí smrtelnému nebezpečí s britskou důstojností a trochou paniky. Narozdíl od Agents of S.H.I.E.L.D. se ale Carter nemá čas pomalu rozjíždět. Osm dílů místo dvaadvaceti nedává moc prostoru pro pomalý start. Naštěstí se zatím drží – představení postav a jejich prostředí je odvedeno krátce a jasně. A potom se už věnujeme hlavně špionážnímu příběhu.
Agent Carter
Hlavní motivací Peggy Carterové je dokázat, že je stejně schopná jako její mužští kolegové. A scenáristé jí v tom velice pomáhají. V tom je ale může být jeden z mála problémů, které bych seriálu vytkl. Peggy je očividně nejschopnějším agentem v celé organizaci. Vždy je o dva kroky napřed před ostatními. Zatímco ona už má jméno i adresu podezřelého, oni si teprve dávají kousky skládačky dohromady. A když už dorazí na místo činu, jejich největší stopu jim opět nevědomky nechala agentka Carterová. Není to přehnané, ale „nejlepší muži SSR“ tak vypadají spíše jako legrační figurky, kterým musí skutečná hrdinka ukázat cestu.
Prostředí 40. let vytváří krásnou atmosféru a i špionská udělátka, za která by se nestyděl ani James Bond - vzhledem zapadají do krásného retro obrazu. Móda, jazz, art deco, to vše maluje nádherné pozadí, ve kterém se příběh odehrává. Také odkazy na universum Marvelu nejsou tolik nucené jako u Agents of S.H.I.E.L.D. Agent Carter se snaží být sérií věrnou sama sobě a neposouvá neustálé narážky, kromě pár nenápadných pomrknutí, jako třeba jistý asistent Howarda Starka, doktor Anton Vanko.
Agent Carter perfektně zachycuje prostředí 40. let a kombinuje ho s humorem a fantastickými prvky většího světa Marvelu. Menší formát seriálu příběhu podle mě svědčí a tuhle minisérii byste si neměli nechat ujít.
Hodnocení prvních dvou dílů: 80%
Průměr hodnocení ze všech recenzí najdete ZDE