Tržby v českých kinech: Bitva pěti armád vládne i v roce 2015. Ale dohání ji Hodinový manžel.

Tržby v českých kinech: Bitva pěti armád vládne i v roce 2015. Ale dohání ji Hodinový manžel.
Hobitovi: Bitvě pěti armád (2014) patří i počtvrté prvenství. Tentokrát k němu stačilo závěrečnému dílu trilogie návštěvnost 37.722 diváků a tržby necelých 6 milionů korun. Přes pokles zájmu o 42 procent je hranice šestistého tisícího diváka velmi blízko.
Hodinový manžel
Na Hodinového manžela vyrazilo přes 200 tisíc diváků. Velké tuzemské překvapení.
Druhý je, poněkud překvapivě, Hodinový manžel (2014). Skečovitý snímek (jehož motto zní: "Vrtat a bušit.") nebyl zas o tolik méně úspěšný než závěrečný díl Hobita. 20.256 diváků vidělo Boleslava Polívku a spol v akci. Za film zaplatili 4.3 milionu korun. Pokles oproti předchozímu víkendu o pouhých 8 procent.
Před Hodinovým manželem se museli sklonit i Bohové a králové (2014). Historický velkofilm Ridleyho Scotta obsadil třetí příčku. O druhém víkendu vidělo EXODUS 21.024 diváků. Za snímek zaplatili 3.3 milion
Paddington
Paddington
y korun. Na Ridleyho téměř vyzrál roztomilý medvěd Paddington (2014). Ten sice není u tuzemského publika známý tak jako v Británii, ale když ony děti mají takovéhle chlupáče rády... U Paddingtona se ale pobaví i dospělí. Tak jaká jsou čísla? 19.080 platících diváků a tržby 2.42 miliony korun.
Na pátém místě žebříčku tuzemských tržeb skončila další komedie, Noc v muzeu: Tajemství hrobky (2014). Film nabušený prvotřídními herci a netradičními úkazy vidělo 13.675 fanoušků žánru. Ti za snímek zaplatili 1.8 milionu korun. Drahá podívaná (odhadem za 127 milionů dolarů) bude svůj rozpočet splácet velmi, velmi pomalu.
Odpad
Odpad nedopadl podle očekávání. Minimálně, co se tržeb týče. | CinemArt
Jak se dařilo čtvrtečním novinkám? Žádná sláva. Odpad (2014), kterému se přezdívá "milionář z brazilské skládky", skončil sedmý (5.712 diváků, tržby 738 tisíc korun). Tuzemská novinka Burácení (2014) je na deváté příčce (4.928 diváků, tržby 674 tisíc korun). A nový film o návrháři Yves Saint Laurentovi (2014) skončil až šestnáctý. Vidělo ho 439 diváků, kteří za snímek zaplatili 61 tisíc korun.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.