Recenze: The Flash – tak trochu komiksovější komiksárna

recenze-the-flash-tak-trochu-komiksovejsi-komiksarna
Barry to neměl v životě lehké. Jeho matku zasáhl podivný žlutý blesk, ve kterém Barry viděl člověka. Policie ale malému klukovi takovou historku neuvěřila; za vraždu paní Allenové byl zatčen a odsouzen Barryho otec. Prakticky osiřelého kluka tak vychoval rodinný přítel, detektiv Joe West. O čtrnáct let později je z Barryho mladý forenzní vyšetřovatel, s téměř sherlockovskými schopnostmi analýzy, obrovským nadšením pro vědu a neschopností přijít kamkoliv včas. To všechno změní nehoda nového urychlovače částic. Exploze vyšle do oblak obrovskou vlnu energie a Barryho zasáhne blesk. Po devíti měsících se probudí z kómatu a zjistí, že je nejenom úplně zdravý, ale že ho nedochvilnost už nikdy trápit nebude...
První díl Flashe (2014) se s ničím nezdržuje. Barry a jeho svět jsou představeni rychle a nezaclání samotnému ději. Tohle je naše hlavní postava, tohle jsou jeho kamarádi, tady pracuje, jedeme dál. Flash dělá čest svému názvu a příběh hezky rychle odsýpá. Do prvního dílu tak tvůrci napěchovali až překvapivě hodně děje. Barry získá své schopnosti, kostým, objeví se první superzáporák, příslib mnoha dalších, spojenec v řadách policie a úplně nakonec i malý zvrat a nastínění věcí budoucích. V jiném seriálu by převyprávění děje podobného rozsahu mohlo zabrat celý hodinový díl, nebo i díly dva. Naštěstí se dějové linky vzájemně nepřehlušují a divák se ve scénáři neutopí.
Grant Gustin v hlavní roli Barry Allena / Flashe je typický mladý hrdina kombinující naivitu a odhodlání. V prvním díle se ale Barry teprve hledá. Jak se popere s rolí nového hrdiny Central City? To se teprve ukáže. Asistovat mu bude zcela profesionální a stále vážná doktorka Caitlin Snow (Danielle Panabaker). Její pravý opak Cisco Ramon (Carlos Valdes), který si uvědomil, že najednou žije ve světě superschopností, a vtipkuje a kření se doslova v každém záběru. A nakonec jejich šéf – Doktor Harrison Wells (Tom Cavanagh), významný vědec a vynálezce osudného urychlovače částic.
Grant Gustin
Wells bude spolu se svým týmem vystupovat jako Barryho technické zázemí a zkoumat rozsah schopností jak jeho, tak budoucích záporáků. Barryho adoptivní rodinou jsou policista Joe West (Jesse L. Martin) a jeho dcera Iris (Candice Patton). Joe hraje ostříleného policistu ze staré školy. Přes všechny nedostatky vidí v mladém forenzním technikovi obrovský potenciál a jako jeden z mála na celém oddělení se na něj nedívá spatra. Iris je Barryho nejlepší přítelkyně. A Barry by byl rád za něco víc...
The Flash se vymyká normě hlavně v jedné věci. Hrané adaptace komiksů DC se v posledním desetiletí snažily být „realistické“. Temný rytíř (2008), Muž z oceli (2013), Arrow (2012). Narozdíl od Marvelu se DC snaží působit dospěleji, což je poznat už z názvů. Batmanovi neříkají Batman, ale The Bat Man. Supermanovi dají jeho jméno až ke konci filmu a ještě při tom generál div neobrátí oči v sloup. Oliveru Queenovi poprvé řekli Arrow až v druhé sérii. Green Arrow mu asi nebude nikdo nikdy říkat... A proč ne. Je to zcela legitimní přístup k adaptacím. Tento trend ale rozbíjí Flash. A nejen proto, že sdílí vesmír s vážným Arrowem.
Grant Gustin
| Jmenuje se Barry Allen. A je to nejrychlejší člověk na světě. Na televizní obrazovky doběhl dlouho očekávaný seriál The Flash, spinoff populárního Arr
Urychlovač částic vyvolá bouři a do hlavního hrdiny udeří blesk, co mu dodá superschopnosti. To je téměř učebnicový příklad komiksového origin story. K tomu se přidá červený kostým s bleskem na hrudi: „Proč blesk? Aby nevypadal nudně.“ A den je zachráněn přesně tak, jak jsou zvyklí čtenáři původního komiksu – Flash kolem problému hodně rychle běhá, dokud se vše nevyřeší. A možná je tu i náznak nějakého cestování v čase. Pilotní díl se zabývá i vážnými tématy. Například závěrečná scéna, kdy Barry navštíví svého otce ve vězení, působí jako nádherně dojemný moment. Ale celkově vzato je Flash mnohem odlehčenějším, než je v dnešní době u adaptací zvykem.
Pilot The Flash se velice povedl. Jako samostatný seriál o superhrdinovi i jako komiksová adaptace. Noví diváci si užijí dobrou akci s povedenými efekty a fanoušci Flashe navíc i mnoho odkazů na původní komiks. Už jen některé postavy jsou chodící spoilery. Třeba Eddie Thawne. Vypadá jako sympaťák, ale možná v sobě potlačuje temné tajemství. První díl nám ukázal mnoho a slíbil ještě více. Můžeme se jen těšit, jak všechno bude pokračovat.
Hodnocení prvního dílu: 80%