Britská reklama na „12 let v řetězech“ nechává rozum stát přede dveřmi všehoschopného marketingu

Britská reklama na „12 let v řetězech“ nechává rozum stát přede dveřmi všehoschopného marketingu
Chiwetel Ejiofor
Jak prozrazuje fotografie, v Sainsbury´s (jak ovšem vedení tvrdí, šlo pouze o iniciativu trochu příliš iniciativního kolegy, nikoli vedení marketingu) se objevil poutač na prodej DVD a Blu-ray disků zmíněného filmu a to s figurínou, která je oblečena do věrné imitace toho, v čem na poutači prchá hlavní hrdina příběhu Solomon Northup. Chybí už jen cedulky, za kolik liber je možné si slušivou (jistě bavlněnou) halenu koupit, kolik děr se má vyrobit a má-li mít odér upoceného trička nebo bavlněné plantáže (nebo obojí). Reklamní plantážníci (jak by řekl Rychlonožka – to není narážka na ubíhajícího Solomona) se neostýchali dokonce vstrčit do kapsy kalhot větvičku, aby to všechno vypadalo věrohodně a zákazník si patrně řekl, jé, větvička, tak do toho filmu jdu.
britska-reklama-na-12-let-v-retezech-nechava-rozum-stat-prede-dvermi-vsehoschopneho-marketingu
Za absurdní propagační tah lze považovat i italský plakát k filmu, který dělá z Brada Pitta hlavní hvězdu filmu
Jakými myšlenkovými pochody se asi návrhář tohoto reklamního „zátiší“ ubíral, by bylo na samostatný rozbor. Patrně vedly mimo intence základů lidské morálky, jinak si neumím vysvětlit, jak mohl pod ubíhající postavu otroka dát nápis „OWN IT NOW“. To fakt není dobrý nápad. Pokud za tím vším ovšem nestojí Monty Python. Nebo Petr Čtvrtníček. Ale tady nejsme na poli satiry, ale reklamy. A to je rozdíl.
Sainsbury´s už se omluvilo a poutače zmizely. I tak se o tomto řetězci píše po celém světě a kdoví, třeba si i pár miliónů lidí teď otevře webové stránky řetězce a něco si koupí. Už teď mám trochu obavu, aby se i v hlavách českých reklamních kreativců nerodily nápady, kdy by se například Blu-Ray na Hořící keř propagovalo hořící figurínou (studený oheň, samozřejmě, nejsme blázni, vše máme pod kontrolou!). Nebo nápis AKČNÍ CENA! na poutači k prodeji DVD filmu Lidice upevněná na ohořelých futrech.
Jak zněla na twitteru omluva jedné ze zaměstnankyň PR oddělení řetězce – „It’s been taken down from the store and clearly should never have gone up in the first place.“ Těm lidem to bude trvat hodně dlouho, než jim to opravdu dojde. Pokud vůbec.