7 nových seriálů, na které se těší snad každý (+ recenze pilotů)

7. The Blacklist
Diváci milují záporáky. Stanice NBC se proto rozhodla v nové seriálové sezóně vsadit na Reda. Býval vlastenec. Pak se obrátil zády ke své rodině i zemi a prodal tajné materiály nepříteli. Od té doby budoval bývalý vládní agent Raymond "Red" Reddington (James Spader) zločineckou síť. Nyní se po 20 letech dobrovolně vzdá úřadům s nabídkou pomoci. Dá se mu věřit?
Recenze pilota podle Tomáše "Hardyho" Chvály: Podle očekávání se The Blacklist v mnohém inspiruje kultovním Mlčení jehňátek, tvůrci seriálu ale mají tu výhodu, že pro hlavní roli urvali výborného Jamese Spadera, který si svého "nejnebezpečnějšího muže planety" užívá každým coulem a i kdyby byl celý seriál o tom, jak sedí a něco někomu jen vypráví, i tak by to nebyla nuda. Naštěstí je i zbytek celkem zajímavý, nicméně logika tu dost pracuje podle toho, jak se to tvůrcům hodí (nebo to tak aspoň v pilotu vypadá). Obsazení dobré, forma nadprůměrná a pilot rozhodně navnadil na další díly. Zatím za lehce optimističtějších 80% s důvěrou v budoucí vývoj.
6. Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D.
Agents of S.H.I.E.L.D.
Kdo by se netěšil na částečné pokračování fantastických Avengerů, které se zaměří především na životy agentů S.H.I.E.L.D.u? Navíc za kamerou a scénářem stojí samotný Joss Whedon a jen to slibuje poutavou podívanou plnou stylových příběhů. Uvidíme jak se seriálová marvelovka vyvede.
Recenze pilota podle Tomáše "Hardyho" Chvály: S velkou látkou přicházejí veliká očekávání. A tady agenti S.H.I.E.L.D.u naráží. Ve snaze o co nejúdernější začátek tvůrci tak zběsile uhání pilotem vstříc závěrečným titulkům, že vyjma agenta Coulsona nemáme šanci nikoho nového poznat. Nejde o lacinou zábavu a seriálu nelze upřít potenciál. Nebýt tam ale sympatický agent známý z celovečeráků, který svému autu říká Lola, měl bych pocit, že se dívám na nějaký remake seriálu Hrdinové. Pilot zatím za spíše opatrných 60% s nadějí, že to snad do budoucna bude lepší.
5. Brooklyn Nine-Nine
Díky popularitě Kanclu a (u nás bohužel neznámého) Parks and Recreation se tvůrci rozhodli vytvořit seriál na stejné bázi, jen v prostředí policejní stanice. Hlavní role se ujme frontman SNL party Andy Samberg, takže o potrhlý a vtipný charakter se určitě nemusíme bát. Nesmím také zapomenout, že režiséři, kteří se ujmou natáčení pilotu, stojí za snímkem 21 Jump Street.
Recenze pilota podle Tomáše "Hardyho" Chvály: Vzhledem ke tvůrcům jsem nečekal dětinskou zábavu a prvoplánový humor, což seriálu nějaké ty body sráží. Na druhou stranu má sympatické obsazení, vtipné situace mu nechybí a těch dvacet minut pilotu uteklo hodně svižně. Narozdíl od Kanclu je to nicméně ryzí sitcom (ač mu chybí umělý smích), jehož postavy nemají absolutně nic společného s realitou (totéž platí pro policejní práci). Kultovka z Brooklyn Nine-Nine nekouká, ale pilot to dotáhl na oddechovku za 60%.
4. Masters Of Sex
Pravdivý příběh dr. Williama Masterse a Virginie Johnsonové je až moc zajímavý na to, aby ho šlo shrnout do několika strohých vět. Hlavním faktem je, že v roli doktora studujícího sex se představí Michael Sheen a že pořad vysílá na premiérové kabelovce, takže se tvůrci můžou utrhnout ze řetězu.
Recenze pilota podle Tomáše "Hardyho" Chvály: Chytré, dobře natočené i napsané, výborně obsazené a vzhledem k tématu i dostatečně pikantní (nikoli však laciné). Televize Showtime znovu ukazuje drápky a jedinečný cit pro dramatické látky. Když si k tomu připočtete minimalisticky přesného Sheena a sympaťandu Lizzy Caplan v roli jeho asistentky, je o hitu rozhodnuto. Pokud si další díly udrží vysoko nasazenou laťku pilotní epizody, stane se Masters of sex jedním z největších hitů letošního roku. 90%.
3. The Michael J. Fox Show
Když byl Michaelu J. Foxovi diagnostikován parkinson, stáhl se na pár let z hereckých kruhů. Teď se ale vrací a to v plné parádě. Namísto toho, aby se tvůrci této nemoci v seriálu vyhýbali co jen to jde, tak z ní udělali hlavní zápletku. Příběh vypráví o moderátorovi televizních zpráv, který musel kvůli parkinsonově nemoci odejít z práce a nyní se odhodlal ke comebacku.
Recenze pilota podle Tomáše "Hardyho" Chvály: K téhle show jsem měl opatrný přístup. Fox vždycky platil za jednoho z mých komediálních oblíbenců a nebyl jsem si jistý, zda nebude pohled na jeho comeback spíše smutný, nežli vtipný. Naštěstí to dopadlo dobře. Fox dal do sitcomu opravdu všechno a vrtochy své nemoci bere s neskutečným nadhledem. Není to žádná řachanda, ale hrozně sympatický vztyčený prostředníček osudu, který je důkazem toho, že nic není nemožné. Poctivě vydřených 75% za pilot.
2. Almost Human
Dokonce i režisér J.J. Abrams spolupracoval na příběhu očekávaného sci-fi seriálu Almost Human. Děj pojednává o blízké budoucnosti (svět za 35 let, abych byl přesný), kdy maximálně technicky vyspělí roboti doprovázejí policisty a pomáhají jim ve vykonávání jejich povinností. Hlavní role se ujal Karl Urban a za sebe osobně říkám, že trailer vypadá neodolatelně.
1. The Crazy Ones
Robin Williams na televizní obrazovce, to je důvod, proč The Crazy Ones pravděpodobně budou fungovat a proč diváci seriálu věnují svou pozornost. Příběh nám ukáže spolupráci dcery a otce v reklamní agentuře. Zatímco ona je organizovaná a upjatá, on je naprosto nepředvídatelný a trochu ulítlý.
Recenze pilota podle Tomáše "Hardyho" Chvály: Výborně, David E. Kelly (Ally McBealová, Boston Legal) nezapomněl na svou lásku k pošahaným charakterým a i jeho nová show je přehlídkou zábavných magorů. Nejvděčnější je to samozřejmě pro Williamse, který lepší (a současně uvěřitelnější) komediální roli neměl od Táty v sukni.Kelly Clarkson v prvním díle je zase příslibem toho, že nás do budoucna čekají zajímavá camea. Kdo miluje potrhlé postavy, Kellyho humor a zajímá ho svět reklamní agentury, ten má o podzimní sitcomové pecce rozhodnuto. Já jsem v tom za 85%.
Obrázek článku