Blu-ray: Lesní duch vám na modrém disku odhalí detailně své vnitřnosti (recenze)

Lesní duch
blu-ray-lesni-duch-vam-odhali-detailne-sve-vnitrnosti-recenze
Není se proto čemu divit, že fanoušci série léta volali po čtyřce. Místo toho došlo na remake. Tak už to zkrátka chodí. Nejde nicméně o tradičního parazita, neboť na něj dohlížel Raimi i Campbell. A protože jim bylo jasné, jak je Ash silnou ikonou, rozhodli se ji z nového filmu úplně vynechat. Rozhodně správný tah. Bohužel tím film předem odsoudili k tomu, že mu vždycky bude chybět klíčový tahoun. Respektive bude chybět těm divákům, kteří od osmdesátých let chápou, že znásilnění stromem je zcela reálné nebezpečí.
I nový divák bude nicméně mít problém s tím, že postavy jsou nejen nezajímavé, ale hlavně hodně (opravdu HODNĚ) hloupé. Scénáři se musí nechat dobrý výchozí nápad: Parta mladých jede na chatu, aby zde jedna kamarádka mohla podstoupit odvykačku. To je rozhodně nosná rozehrávka, neboť když dívka vyšiluje "Hej, něco bylo v lese a měla jsem sex se stromem!", ostatní to logicky vidí jako následky detoxu. Jenže když se slepě chovají i ve chvíli, kdy dívka začne mluvit druhým hlasem, už to začíná být minimálně podezřelé.
Nakonec je to paradoxně ona, která jako jediná projeví v situaci flexibilitu a začne trošku uvažovat. Což je škoda hlavně proto, že gore efekty jsou opravdu výborné, atmosféra více než dobrá, nechybí několik ikonických scén a celek nedělá originálu ostudu. Jen to charisma u herců se někam vytratilo.
Film je na Blu-ray v dobré technické kvalitě a ani dabing není nejhorší (leč občas zbytečně brousí slovní hrany). Obal disku vychází ze slavné "stromové" scény a dokonce nechybí potisk z vnitřní strany. V bonusech zvědavci naleznou obsáhlý audiokomentář herců a tvůrců a pět dokumentů z natáčení. Rozhodně nejde o nezajímavé položky, protože se tvůrci hodně vyjadřují i k originálu. Bohužel je vše prosto cz podpory, tudíž neanglicky mluvící diváci mají smůlu.
Remake Evil Dead neurazil ani nenadchl. Je to solidní řemeslo, které může slabším povahám zvednout žaludek a zkušeným mazákům minimálně připomene zlatou éru hororového žánru. Tolik "hnusu" se jen tak nevidí.
Hodnocení disku: 70%
Obraz: 1080p, 16:9, Zvuk: DTS-HD Master 5.1 anglicky, DD 5.1: česky, Běžná cena s DPH: 499 Kč
Blu-ray film Lesní duch koupíte s internetovou slevou na e-shopu www.filmarena.cz. Za zapůjčení disku k recenzi obchodu děkujeme.