Recenze: Pacific Rim - Útok na Zemi je klasickým blockbusterem, pouze s větším rozpočtem

Jedno vám povím hned ze začátku, rozhodně to nejsou "Transformeři na vodě", jak se očekávalo, protože Pacifik Rim (2013) je o mnoho větší a navíc máme možnost se podívat i do vnitřku těchto strojů.... ale to je asi tak všechno. Pojďme si nejdříve trochu shrnout děj.
Pacific Rim - Útok na Zemi
V blízké budoucnosti Země se z trhliny mezi tektonickými deskami pod Tichým oceánem začali vynořovat obrovští předátoři, které lidstvo pojmenovalo jako Kaiju. Tito mimozemšťané vstupují z jiné dimenze (bohužel, film nezasahuje do větších detailů tohoto faktu). Po několika útocích se národy spojili a rozhodli se, že nad takovýmito událostmi nemůžou jen mávnout rukou a začali stavět obrovské mašiny, které mají za úkol tyto potvory z vesmíru zastavit. Piloti robotů jsou mozkem kompatibilní s jejich tělem a robot poté stínuje pohyby svého pilota (něco jako bojové mašiny v Avatarovi). Bojovníci ale pomalu zjišťují, že Kaiju se jen tak nevzdají a musí se tedy pokusit trhlinu v dimenzi uzavřít.
Pacific Rim - Útok na Zemi
Ať už je Pacific Rim jakýkoli, splňuje perfektně rutinní předpoklady (ať už filmové či ty, co přilákají diváky) k úspěšnému blockbusteru. Má známého režisére, velká očekávání veřejnosti, velký rozpočet a pohledné herce. Z filmového hlediska jsou tu stejné stereotypy, které v poslední době také vídáme často.
Pacific Rim - Útok na Zemi
Máme tu drsného maršála s temnou minulostí; namyšleného pilota, který je takovou nemesis pro hlavního hrdinu; dvojici vyšinutých, ale vtipných doktorů (u kterých nechápete, jak zrovna oni můžou pracovat na tak závažné seriózní misi) nebo ženskou hrdinku/bojovnici. To aby feministické divačky neměli žádný důvod k nadávkám. Nesmí chybět romantická pletka; závěrečný proslov kapitána před stovkami přihlížejících a samozřejmě ani odpadlík, který nedisponuje žádnou extra velkou kvalitní vlastností, ale je jediným, kdo může zachránit svět před jistou zkázou.
Idris Elba, Guillermo del Toro, Charlie Hunnam
Guillermo del Toro
Faktory klasického mainstreamového snímku ale nechme stranou, neboť Guillermo dokáže i přes ně na plátně vykouzlit docela pěknou řádku velmi cool momentů, které ve vás probudí to malé dítě, co chce vidět město v troskách po působivém boji robota s 300 metrovým emzákem. Jsou tu ale i momenty naprosto absurdní či, lépe řečeno, předvídatelné, ale to se asi dalo čekat. Po pravdě, celou dobu víte, co se stane v dalších pěti minutách, přesto vás bitka trošku přinutí na tento fakt zapomenout a pouze si užít popcornovou podívanou.
Neznámé tváře herců jsou upřímně docela příjemným osvěžením, protože herci, kteří ještě nejsou za vodou a stále si prokopávají svou cestu hollywoodem, se pořád snaží a většina z nich je své roli odevzdaná. Přesto je pořád nejlepší postavou filmu charakter Charlieho Daye (ano, jeden z oněch potrhlých vědátorů), který filmu dává odlehčený nádech a ukazuje, že jeho herecké kvality jsou větší než jen seriálové.
3D tu docela funguje, lépe řečeno nepřekáží a oči z něho nebolí. Přesto bych asi upřednostnil klasickou 2D projekci. Jedná se ale o jedno z těch podařenějších, ač docela zbytečných.

Trailer z filmu:

Ve zkratce, Pacific Rim je dost tuctovým filmem s jasným koncem, jasnými zvraty a jasnými akty veškerých postav, ale přesto je sranda ho sledovat. Takže jestli potřebujete prostě jen vypnout mozek a dívat se na roboty velikosti Hilton hotelu mlátící se s obrovskými ještěrkami z vesmíru, budete se královsky bavit. Intelektuální zápletku a děj hledejte jinde.
Hodnocení: 55%
P.S.:  Všímá si taky někdo té podobnosti Charlieho Hunnama s Heathem Ledgerem?