Recenze: Fast & Furious: Showdown - z herního Rychle a zběsile dostanete migrénu (PC)

recenze-fast-furious-showdown-z-herniho-rychle-a-zbesile-dostanete-migrenu-pc-2
Vývojáři z Firebrand Games zřejmě nenávidí akční filmy. Možná se jim protiví i auta, rychlá jízda, tuning, moderní hry a hráči samotní. Jak si jinak vysvětlit, že vzali silnou filmovou značku, dostali k dispozici herce k dabingu postav (ne všechny - Vin Diesel byl dost chytrý, aby nedal k účasti Doma ve hře zelenou, Brian nechybí, ale nedabuje ho Paul Walker) a vytvořili hru, která si bere za cíl jedinou věc - dokonale otrávit každého, kdo ji hraje. Jen hudbu zřejmě mají rádi. Soundtrack herního Rychle a zběsile je výborný. Na výsledném dojmu to ale nic nemění.
Hra Fast & Furious: Showdown se v základu věnuje rozšíření příběhu šestého dílu. Dočkáme se ale i nejrůznějších misí odkazujících k předchozím epizodám. Potud dobře. Pokud vás někdy lákala myšlenka, že byste chtěli sami zkusit táhnout městem obří trezor, máte možnost. Radost z toho ale mít nebudete. Na hře je totiž špatně úplně všechno. Zdaleka nejméně by mě trápila otřesná grafika, protože ta je tím posledním, co určuje zábavnost titulu (pustit nicméně s vážnou tváří do oběhu něco, co vypadá při nejlepší vůli jako hra pro Playstation 2 a to za plnou cenu, k tomu už je třeba silný žaludek).
Rychle a zběsile
Problémem je hlavně hratelnost, která je neuvěřitelně těžkopádná. Tady neřídíte auto, ale kus betonového kvádru. Reakce jsou neuvěřitelně pomalé a samotné ovládání extrémně frustrující, neboť se hraje jen na první místo. Přestože tak každá mise (kterých je cca 30) zabere reálně pět minut, můžete ji hrát i hodinu, protože zhruba 2 protivníci vždy jezdí bezchybně, zatímco sebemenší zaváhání živého hráče, který je v nevýhodě díky ovládání, de facto znamená prohru. Zoufalost se prohlubuje o to víc, že příběhové animace nelze přeskočit (přičemž se spustí při každém opakování mise) a i chytlavé songy soundtracku brzy začnou štvát, neboť se písně neobměňují.
recenze-fast-furious-showdown-z-herniho-rychle-a-zbesile-dostanete-migrenu-pc-4
Tuning, který má v sérii své nepochybné místo, sice nechybí (a hra se vám snaží nakukat, že má svůj význam pro případné vítězství), ale vždy jde pouze o kosmetické úpravy, nemající na hratelnost žádný větší vliv.
Hra se nejenže nemůže rovnat běžným závodním titulům z PC/konzolí, ale stěží obstojí i v konkurenci levných produktů pro chytré telefony/tablety.
Nenechte se proto zlákat lákavou značkou. Fast & Furious: Showdown je zmetek, vedle něhož se i nedávno vydaný slabý Star Trek: The Video Game jeví jako vrcholné dílo, neboť je evidentní, že na hře někdo skutečně dělal a zkrátka jen neodvedl dobrou práci. Ze Showdown budete mít celou dobu pocit, že z vás vývojáři mají ohromnou legraci. Kdo za tohle skutečně zaplatí plnou cenu, toho bude škodolibý smích lidí z Firebrand budit ze spaní.
Hodnocení: 10%