Blu-ray: Smrtonosná past: Opět v akci STEELBOOK edice (recenze)

Bruce Willis
Smrtonosná past: Opět v akci fanoušky série hodně zabolela. Ne, že by šlo o vyloženě tragický film. Hype zapřáhl své drápy hluboko pod kůži reality a návaly hněvu snadno dostaly pátý díl do kolonky žánrových znásilnění. Tak horké to samozřejmě není, vše je otázkou nálepky. Pokud něčemu dáte štempl Smrtonosné pasti, nemůžete přijít s tuctovým béčkovým akčním výplachem, kde je všechno z druhé kategorie. Což se bohužel u Opět v akci stalo. Být to „jen další akčňák s Brucem Willisem“, byly by reakce smířlivější. V rámci zaběhnuté a navíc velmi kvalitní série si ale dítko režiséra Johna Moorea a scenáristy Skipa Woodse odneslo pohlavky takového rázu, že ještě teď studiu zvoní v uších.
Fanoušci ihned po uvedení do kin volali po alternativním sestřihu, který by dojem vylepšil. Na Blu-ray se k nám nakonec (na rozdíl od alt. sestřihu čtyřky) dostává, je cca o 3 minutky delší na stopáž, ale protože v rozšířené verzi není Lucy, je ve výsledku vyměněno/doplněno nějakých 5 minut. Není to moc, přesto se povedlo dojem z matné kinoverze o něco vylepšit. A jakmile se pustíte do bonusů, pochopíte, že změn mohlo být mnohem více a vůbec bych se nedivil, kdyby za pár týdnů vyšel ještě nějaký „Ultimate“ sestřih.
Všechny rozdíly mezi verzemi jsme podrobně probrali v našem speciálu.
Bonusy páté Pasti jsou značně bohaté (je až s podivem, že se všechno povedlo nacpat na jeden jediný disk). Jsou tu vyčerpávající dokumenty z natáčení, které zaberou celkem něco okolo dvou hodin. Dále čtvrthodina vystřižených scén, pre-visualizace, galerie návrhů, trailery a audiokomentář.
Kde začít. Asi tak – tyhle bonusy jsou zajímavé. SAKRA zajímavé. V prvé řadě proto, že vystřižené scény a pre-visualizační záběry jsou z 90% tvořeny scénami, které nejsou ani v jedné verzi filmu. Že toho tolik skončilo na podlaze střižny (případně v preprodukčním stádiu) do jisté míry vysvětluje štáb v dokumentech z natáčení i samotný Moore v audiokomentáři (který je jediný bez českých titulků). Scénář se očividně hodně během natáčení měnil, scény se postupně přidávaly a vypadávaly atd.. Přiznám se, že mě až hrklo, kolik členů štábu pobaveně poznamenalo, že „nebyl scénář“. Díky slabému výsledku mi z toho příliš veselo není. Do jaké míry se měnil, o tom ostatně vypovídá i to, že zhruba měsíc po začátku natáčení si Moore usmyslel, že by byl fajn, kdyby !!! SPOILER ALERT !!! Komorov byl záporák !!! KONEC SPOILERU !!!. Začínám mít obavu, že je v tom Woods nevinně. I v rámci záběrů z natáčení je totiž často vidět hláška/scéna, která ve filmu (a ani ve vystřižených scénách) není. Hodně toho skončilo na podlaze střižny.
Yuliya Snigir
Smrtonosná past: Opět v akci
Pokud v bonusech vládne někde zklamání, je to u bonusu s názvem Maximum McClane. Nejde o oblíbený informačně nahuštěný mód "v obraze filmu", ale o pouhé tříminutové video, které legendární postavě vzdává hold.
Pokud jste každopádně pětku vzali na milost pro její snahu o co největší použití reálných výbuchů/nárazů, oceníte podrobný rozbor každičké scény. Ze všech tu činí nadšení a pokora k postavě, o které vypráví. Je smutnou ironií, že samotný film charakter Johna McClanea moc nerespektuje.
Vypíchnout si zaslouží i stylově zpracovaný STEELBOOK, který se bude ve vaší sbírce pěkně vyjímat. Na tohohle plecháčka budete hrdí.
blu-ray-smrtonosna-past-opet-v-akci-steelbook-edice-recenze
blu-ray-smrtonosna-past-opet-v-akci-steelbook-edice-recenze-1
Samotný film je v naprosto excelentní technické kvalitě, přičemž jak kinoverze, tak prodloužený sestřih disponují plnohodnotnou českou podporou (titulky+dabing). Pokud jste fanda Pasti, s nákupem byste váhat neměli. Tohle je zatraceně pečlivě odvedená práce. Největším mínusem celé edice je paradoxně samotný film. Všechno ostatní je na jedničku s hvězdičkou.
Hodnocení disku: 85%
Obraz: 1080p 1.85:1, Zvuk: DTS-HD Master 7.1 anglicky, DD 5.1: česky, Běžná cena s DPH: Plastová verze - 499 Kč, STEELBOOK - 599 Kč
Blu-ray film Smrtonosná past: Opět v akci koupíte s internetovou slevou na e-shopu www.filmarena.cz. Za zapůjčení disku k recenzi obchodu děkujeme.