Recenze: Za borovicovým hájem se jede závod o nejlepší herecký výkon

Za borovicovým hájem
Za borovicovým hájem
Ale všechno pěkně popořadě. Příběh filmu pojednává o nesmírně nadaném motorkáři, který každý večer udivuje diváky svým představením. Říká si "hezoun Luke" a je tak trochu samotář (ano, znovu role jak dělaná pro Goslinga). Jeden rutinní večer mu ale překazí jeho dávná "jednorázová" přítelkyně Romina, když Lukeovi odhalí, že má syna. Luke se okamžitě začne o Ro, jak jí říká, starat, i přes fakt, že má vážného přítele a že rodina o jeho pomoc nemá nějak zvlášť velký zájem. "Hezounovi" dojde, že svým cirkusáctvím nevydělá dostatek peněz, a proto se rozhodne k vykrádání bank, kde při útěku začne využívat svůj motorkářský um.
Vše vychází až do chvíle, kdy se Luke rozhádá s kolegou a ten mu poškodí motorku. Luke proto usedne na jinou, k jeho neštěstí nespolehlivou a on po loupeži zůstává uvězněn v neznámém bytě s policistou přede dveřmi.
Ryan Gosling
Za borovicovým hájem
Tohle je asi tak všechno, co můžu vyzradit, abych vás nalákal a zároveň moc nespoileroval. Ony loupeže, syn, motorka a policista totiž příběh pouze rozvíjejí a v podstatě o ně pak nejde. Jde o postavy, jde o hloubku, která se postupně rozvíjí u všech hrdinů. Ať už jde o špatné svědomí či pomstu, vždy se dokážeme do postavy vcítit a pomalu slyšet, co se jí honí hlavou.
Ryan Gosling, Eva Mendes
Za borovicovým hájem
Ovšem ani perfektní scénář by neuspěl, kdyby ho do rukou nevzal slušný režisér (v tomto případě Derek Cianfrance, který spolupracoval i na scénáři a před třemi lety natočil úspěšný Blue Valentine, v němž hlavní roli ztvárnil také Gosling). Derek se snaží originálně navrátit éru přerývání scén, kdy jeden záběr zesvětlí a druhý ho opatrně překryje. Tenhle styl jsem nikdy neměl rád, ale v Za borovicovým hájem to překvapivě dobře funguje. Derek používá (efektivně hlavně na začátku) Tarantinovský pohled na záda osoby, která někam ležérně jde, což se tu velmi chytá a právě v prvních minutách filmu to diváka řádně nažhaví.
Herci předvádějí neskutečné výkony a nepamatuji si, kdy naposled jsem viděl ve filmu hrát VŠECHNY s takovým dokonalým nasazením. Ray Liotta si jede svého tvrdého policajta ze staré školy a role mu opravdu sedne. Eva Mendes dokazuje, že není jen hezkou tvářičkou. Dane DeHaan si po Kronice a Zemi bez zákona s přehledem dláždí svou cestičku do Hollywoodu.

Potlesk ve stoje si zaslouží hlavně Ryan a Bradley Cooper. Gosling se již tak trochu, nechci říct zaškatulkoval, ale spíše si vytvořil svůj vlastní typ postav. Mlčenlivý hezoun, který je sledem údálostí popostrčen k činosti mimo jeho gusto. Bradley naopak poslední dobou charaktery střídá a po cholerickém Patovi z Terapie láskou si tentokrát zahrál téměř strašpytlíka, který se snaží především konat dobro i za cenu odsouzení ze strany vlastních kolegů.
Za borovicovým lesem je jedinečné drama, které se opravdu vyplatí vidět a i když je jeden z těch posledních zvratů malinko přitažený za uši, pořád se jedná o špičkový snímek. A fanynky Goslinga taky nebudou zklamané.
Hodnocení: 80%