Blu-ray: Plyšák Méďa je ideální dárek do každé rodiny (recenze)

blu-ray-meda-idealni-darek-do-kazde-rodiny-recenze
FILM - 80%
Příběh plyšového medvěda, který po přání osamělého chlapce ožije, samo o sobě není dvakrát výjimečný. A to ani s nadstavbou "byla z něj celebrita a dnes už nikoho nezajímá". Režisér Seth MacFarlane, autor kultovního seriálu Griffinovi (1999), se zaměřil především na koření v podobě absurdních situací, šílených (a značně vulgárních) hlášek a filmových odkazů. Dal tak vzniknout komedii, jejíž základ byste vymysleli na koleni za pět minut (včetně zbytečné dramatické omáčky s únosci), ale jednotlivé vtipy jsou natolik geniální, že je to vlastně jedno. Bavit se s Tedem 100% budete.
Méďa (2012) je sympatický důkaz toho, že vulgární nutně nemusí znamenat hloupé. Fakt, že tenhle chlupáč vydělal půl miliardy dolarů, je pak milým znamením, že ono to s tou rovnicí "filmy musí být přístupné, aby vydělávaly" zas tak horké nebude. Třeba se to do budoucna odrazí i v jiných žánrech.
OBRAZ / ZVUK - 90%
Méďa vypadá i zní skvěla a to téměř bez výhrad. Snímek nabízí nejednu tmavší či interiérovou sekvenci (za plného světla se vlastně odehrává jen pár scén), přesto není ani jednou patrný šum či slévání barev. Originální zvuk je tak dobrý, jak mu to jen žánr umožňuje a pochvalu si tentokrát zaslouží i český dabing, jehož hlasové obsazení je nad poměry přesné, přičemž to samé platí i pro překlad (tak "hezky sprostý" dabing jsme tu od devadesátých let snad neměli). Bohužel je tu jedno "ale", za které je třeba ubrat 10%. V rámci dabingu je zvuk v několika málo místech o cca vteřinu posunutý. Není to příliš často (osobně jsem problém zaznamenal přesně 3x), ale rozhodně jde o neodpustitelnou chybu, která by se stávat neměla.

Necenzurovaný trailer (CZ titulky):

BONUSY - 85%
Bonusů je přiměřené množství a co je důležité, všechny pobaví. Série vystřižených/alternativních scén vám názorně předvede, že řada okamžiku měla x-variant (a nutno uznat, že většinou tvůrci zvolili tu nejlepší možnou). Dokumenty vám poodhalí nezvyklý způsob natáčení, kdy MacFarlane současně režíroval za kamerou i hrál Teda (zatímco na place technici využívali loutky, MacFarlane pronášel za kamerou Tedovy dialogy). No a pak je na disku hláškami nadupaný audiokomentář MacFarlanea s Markem Wahlbergem. Vyjma zmíněného audiokomentáře jsou bonusy s cz titulky.
CELEK - 85%
Právoplatný komediální hit letošního roku vychází na velmi slušně vybaveném i technicky zvládnutém disku, jehož pořízením nic nezkazíte (dvakrát tolik, pokud jím někoho obdarujete). Maximální výhrou je samozřejmě krásná STEELBOOK edice, kde je však třeba s nákupem pohnout. Na český trh dorazilo pouhých 200 kusů a už jich moc nezbývá.
Obraz: 1080p 1.85:1, Zvuk: Dts-HD: anglicky, DTS 5.1: česky, Běžná cena s DPH: 499 Kč (STEELBOOK 599 Kč)
Blu-ray film Méďa koupíte s internetovou slevou na e-shopu www.filmarena.cz. Za zapůjčení disku k recenzi obchodu děkujeme.