Blu-ray: Temné stíny Tima Burtona se plíží do domácího kina (recenze)

Temné stíny
blu-ray-temne-stiny-tima-burtona-pravoverne-potesi-recenze
FILM - 70%
Tim Burton platí za mistra svého oboru. Když divákům v letošním roce naservíroval Temné stíny (2012), zákonitě zklamal. Namísto velkolepé fresky podivné rodiny nabídl prachobyčejnou retro-komedii se svým oblíbeným přesahem "nadržuji nestvůrám". A divákům to bylo málo. Pokud mezi ně patříte, ani druhá projekce příběhu Barnabase Collinse (Johnny Depp), z něhož zhrzená láska/čarodějka udělá upíra a on se o 200 let později probudí do cizího světa, váš názor nezmění. Pořád je to "jen" obyčejná taškařice s velmi pěknou výpravou a přepáleným finále.
Pokud jste ale tuhle nezávaznou hru napoprvé přijali pozitivně, budete se velmi slušně bavit i při domácí projekci. Burtonovi nelze upřít šikovnou ruku, díky níž film vypadá opravdu špičkově. Že nedokázal využít potenciál nabízené látky (nemluvě o hereckém obsazení), to už je druhá věc.
OBRAZ - 90%
Obraz zůstává věrný názvu filmu a nechává naplno vyniknout gotickou krásu celého hradu a zasmušilost nedalekého města. Když má dojít na barvy, nepřehlédnete je. Eva Green ve smyslných rudých šatech doslova září. Jediné rezervy vykazuje obraz ve chvílích, kdy světlo proniká do temnoty skrze škvíry a podobně. Tehdy lze vnímat jisté nedostatky a "slévání".
ZVUK - 90%
Temné stíny nenabízí zvuk, který by vás vystřelil na oběžnou dráhu. Hrají detaily. Ať už se nacházíme v šumícím lese s partou zhulenců, v lidmi přeplněné továrně či jen v tichosti Barnabas čeká na svou další oběť - všude se něco šustne. Písně zní tak čistě, že je atmosféra rozverných 70tek doslova hmatatelná a ve filmu není jediná scéna, která by byla polovičatě prezentovaná. Tím máme zhodnocené anglické DTS-HD Master 5.1. České DD 5.1 je o poznání chudší a řada detailů zaniká pod dialogovou stopou. Hlasové obsazení je obstojné, ale Depp v originále je prostě nedostižný.

BONUSY - 60%
Není toho moc, ale zase je to výživné. Na disku se de facto nachází pouze dva bonusy - nepříliš zajímavé vystřižené scény a hlavně Maximum Movie Mode, který vám během sledování filmu umožní nahlédnout do pozadí natáčení, rozhovory s herci a tvůrci, koncepty scén a podobně. Vše lze přirozeně vidět i samostatně v bonusové sekci, v rámci filmu (a tedy přímého porovnání tvoření a výsledku) je ale vše tak nějak mnohem zajímavější. Ohromný palec nahoru za to, že mají bonusy precizní české titulky.
CELEK - 75%
Temné stíny nepatří k tomu nejlepšímu z dílny mistra Burtona a to samé platí i pro Blu-ray disk. Nenadchne, neurazí a pokud budete alespoň trošičku velkorysí, zabavíte se. Ne vždycky klasik natočí klasiku. Smiřte se s tím.
Obraz: 1080p 1.85:1, Zvuk: DTS-HD Master 5.1: anglicky, DD 5.1: česky, Běžná cena s DPH: 499 Kč
Blu-ray film Temné stíny koupíte s internetovou slevou na e-shopu www.filmarena.cz. Za zapůjčení disku k recenzi obchodu děkujeme.