US tržby: Krvavý Dredd pohořel. Slabé týdny přejí malým filmům.

US tržby: Krvavý Dredd pohořel. Slabé týdny přejí malým filmům.
Trouble with the Curve (2012)
Vítěze máme tentokrát hned dva, přičemž oba patří do nízkorozpočtového ranku. O první příčku se 38. týden dělí policejní drama Patrola (2012) v žánru protřelého scenáristy/režiséra Davida Ayera (Training Day / 2001, Street Kings / 2008) a horor pro náctileté House at the End of The Street (2012) s "holkou, co hrála hlavní roli v Hunger Games". Reakce na film nemohou být rozdílnější. Zatímco Ayer sbírá pochvaly za energické podání a znalost špinavých ulic, teenagerovský teror sklízí posměch pro své otrocké naplnění žánrových klišé. Klíčové nicméně je, že oba filmy vydělaly shodně 13 milionů dolarů, což stačilo na vrchol žebříčku a hlavně zalepení nákladů. Patrola stála skromnou sedmičku, hororová blbůstka 10 mega. To v praxi znamená, že základ je doma a oba filmy půjdou do zelených čísel. Ayer na tom bude díky reakcím a nižšímu rozpočtu pravděpodobně lépe a pokud bude upadat pomalu, dost možná studio zatlačí na vlnu sequelu. Nebylo by to poprvé.
Clint Eastwood
Trouble with the Curve (2012)
Za "levnými hity" se umístilo nadějné sportovní drama Trouble with the Curve (2012) s 12.7 miliony. Čicháte druhý Moneyball (2011)? Zbytečně. I když snímek donutil Clinta Eastwooda k vystoupení z hereckého důchodu, žádná pecka se nekoná. Průměrné recenze rozhodně tržby netáhnou, takže za výsledek mohou tvůrci děkovat jen a pouze hlavní hvězdě, která nejspíš měla na odpočinku zůstat. Gran Torino (2008) bylo perfektní uzavření kariéry. Poslední premiérovou novinkou v TOP10 je drsný komiks Dredd (2012), který i přes výborné ohlasy skončil až na šestém místě s příhodnými 6ti miliony. Čím to? Že by opravdu byly vzpomínky na slavný propadák se Stallonem stále tak živé? Těžko říct. Ve světě Dredd svůj 50ti milionový rozpočet s největší pravděpodobností dožene. Americký start je ale velikým zklamáním.
Karl Urban
Dredd (2012)
Zajímavá čísla se točí okolo Resident Evilu. Oproti minule se film propadl o masivních 68%, díky čemuž má na domácí půdě po dvou týdnech pouhých 33 milionů a těžko o moc víc přidá. Venku se mu ale daří a celosvětové tržby již hlásí 136 milionů. Propadák z pětky rozhodně nebude, ale američtí diváci očividně dávají sérii vale. Nezastaví to plány na šestku? Nejspíš ne, ale klidně se s vámi vsadím, že bude inzerovaná jako finále.
Čekání na pořádný hit tedy stále trvá a skoro se zdá, že americké publikum začíná být přejedené velkorozpočtovými filmy. Změní to příští týden sci-fi Looper (2012)? Už kvůli famózním recenzím doufejme, že ano.
Kompletní žebříček víkendových tržeb naleznete zde.