Blu-ray: Děti moje zaskočí citem a ohromnou porcí bonusových materiálů (recenze)

blu-ray-deti-moje-recenze
FILM - 85%
Matt King (George Clooney) je workoholický padesátník, který právě prožívá nejtěžší období svého života. Jeho manželka Elizabeth (Patricia Hastie) nejenže skončila po nehodě v komatu, ale navíc se Matt dozví, že měla milence. Diagnóza doktorů je bohužel nemilosrdná a protože žena netoužila po pozici vegetující zeleniny, je načase svolat příbuzenstvo k poslednímu rozloučení. Než k němu dojde, vydá se Matt vyhledat ženina milence. Během své cesty "za poznáním" se navíc rozhodne sblížit s odcizenými dcerami.
Děti moje (2011) platily za jednu z největších senzací loňského roku. Do našich kin bohužel dorazily o něco později, než by bylo zdrávo a již probíhající hype filmu dvakrát neprospěl. Čeští diváci očekávali od Alexandera Paynea další pohodovou Bokovku (2004), což se především díky těžšímu základu zopakovat nepovedlo. I přesto jsou Děti moje jednoznačně kvalitním počinem, který ve správné míře kombinuje nevtíravý humor, drama a nadsázku a vše řeší lidsky, bez zbytečných křečí a vynucených problémů.
George Clooney potvrzuje pověst jednoho z nejtalentovanějších herců své generace a právě díky němu fungují Děti moje více než dobře. Každý by chtěl bydlet na Havaji. Jen on ne. A budete mu to věřit celý film.
OBRAZ - 65%
Havajské prostředí sice hýří barvami, Payne je nicméně pro melancholickou náladu filmu potlačil. Děti moje tudíž obrazově zdaleka tolik neexcelují, jak se vzhledem ke zvolené lokaci nabízí. Přesto nelze venkovním scénám upřít dobré podání. O něco slabší jsou interiéry, kdy filmu značně kolísá bitrate a v několika málo chvílích obraz dokonce vypadá "jen" jako vyžehlenější DVD.
ZVUK - 70%
Očekávat u podobného filmu zvukové extáze je přirozeně naivní. Děti moje jsou film klidný, většina scén v něm stojí na dialozích a sem tam nějakém tom hudebním backroundu. Co ovšem zvuku sráží body, to je dabingová složka, která je vyloženě nevýrazná a hercům dává nevhodné hlasové obsazení.

BONUSY - 85%
Na jednodiskovou edici, která nabízí solidní obraz i řadu zvukových stop, je bonusová sekce nečekaně nabušená. Dokumenty Všichni milují George (7 min.) a Práce s Alexanderem (14 min.) jsou jakousi oslavnou písní, což znamená klasické propagační plácání po rameni. MNOHEM lepší je Rozhovor s Georgem a Alexanderem (12 min.). Jde o jakési přátelské posezení dvou filmových nadšenců, kteří nezůstanou jen u svého filmu, ale zmíní i řadu dalších oblíbenců. Dvě vystřižené scény (6 min.) rozhodně stojí za pozornost a je možná škoda, že se do filmu nedostaly (režisér nicméně textem smysluplně vysvětluje proč). Další osmiminutový dokument se věnuje obsazení vedlejších rolí.
V bonusech se neztratí i Havajský styl (17ti minutový dokument o natáčení, v němž mimo jiné zjistíte, že filmu požehnal havajský kněz), Děti moje ve skutečnosti (12 min. o skutečných potomcích majitelů pozemků havajských ostrovů) a první krátké černobílé propagační video Havaje (10 min.). K tomu si připočtěte ještě jeden dokument z natáčení, pár hudebních klipů, trailer a máte jeden z bonusově nejlépe vybavených disků letošního roku.
Všechny bonusy jsou v HD kvalitě a opatřeny kvalitními českými titulky.
POZNÁMKA
Jen pro zajímavost si současně pusťte českou hudební stopu a cz titulky. Je obdivuhodné, v jaké míře se rozcházejí, přičemž často dostanou scény i jiný význam. Která složka mate? Dabing, titulky jsou víceméně přesné. Dabing je značně volný a skoro to vypadá, že si dramaturg dialogy dle libosti upravoval.
Děti moje
The Descendants | BontonFilm
CELEK - 75%
Hřejivá dramedy Děti moje vás technicky neodpálí ze sedaček, u podobného typu filmu to ale nikdo ani neočekává. Klíčová je samotná podívaná a samozřejmě doprovodný materiál, který je v tomto případě téměř královský. Pokud jednodiskové edice, měly by mít podobně hutnou bonusovou nálož.
Obraz: 1080p 2.40:1, Zvuk: DTS HD Master Audio 5.1 anglicky, DD 5.1: česky, Běžná cena s DPH: 499 Kč
Blu-ray film Děti moje koupíte s internetovou slevou na e-shopu www.filmarena.cz. Za zapůjčení disku k recenzi obchodu děkujeme.