Recenze: Útěk z MS-1 je mixem výborné akce a nechtěně směšné seagalovky

Guy Pearce
Luc Besson v posledních letech natáčí blbosti. Natáčel blbosti už v době, kdy se snažil dělat, že to blbosti nejsou (Angel-A / 2005) a pokračuje v tom dnes, kdy už se nestydí za to, že natáčí (režíruje a produkuje) blbosti. A některé ty blbosti jsou docela fajn (například 96 hodin / 2008).
Problém filmu Útěk z MS-1 (2012) je v tom, že tvůrci (Besson a dva neznámí režiséři) neměli jasno v tom, jaký druh blbosti natáčejí.

Není pochyb o tom, že z hlediska scénáře jde o blbost nejhrubšího zrna, kdy celá implementace konceptu vesmírného vězení se zmraženými vězni nemá nejmenší smysl, nemluvě o bezostyšném potírání zákonů pravděpodobnosti, gravitace a zachování energie (někdo vyskočí na oběžné dráze z kosmické stanice a za necelou minutu v pohodě přistává uprostřed města, protože nezapomněl na padák). Obzvlášť vydařené jsou striktní bezpečnostní protokoly, pečlivě navržené přesně tak, aby je mohl překonat jeden chlapík s malou střelnou zbraní. Na tom ale není nic špatného, neboť leckterý Bruckheimer a/nebo Bay dokázal z podobných námětů udělat velmi kvalitní blbosti (Skála / 1996, Con Air / 1997, první Transformers / 2007), s cool hrdiny, cool hláškami a cool akčními sekvencemi.
Joseph Gilgun
Některé věci jsou vydařené jako v těch lepších kouscích od Bruckheimera a/nebo Baye. Hláškující Pearce je fajn. Většina psychedelických recidivistů je fajn. Triky jsou většinou fajn. Když ve filmu nějaké jsou.
Čímž se dostáváme k tomu, že polovina filmu je méně vydařená a připomíná filmy Stevena Seagala z doby těsně před tím, než skončila jeho kino kariéra (např. Na pokraji smrti / 2002) a po skončení jeho kino kariéry. Je to především tím, že film byl laciný. Takže triků v něm moc není a oscilují mezi slušnými (vnější záběry kosmické stanice) a "něco z PlayStationu 2" (úvodní motorková honička). Většinu snímku se po několika stejných chodbách stanice prohání asi 20 vězňů, kteří mají reprezentovat několik set tisíc svých kolegů, a o něčem si nudně povídají. Nebo jich bylo rozmraženo jen několik desítek? To je jedna z věcí, které mi nebyly jasné. Ale v tomto filmu se nesmíte snažit udělat si jasno v ději, protože to nejde.

Úvod filmu:

Kromě toho je úplně strašná hlavní ženská hrdinka (prezidentova dcera) a několik dalších herců - především těch pár, kteří nemají být vraždící psychopati.
Prostě, polovina filmu není zábavná tím, jak je cool, ale nechtěně zábavná tím, jak je trapná, laciná, nudná a celkově nepodařená.
Drobná zajímavost pro mě spočívala v tom, že film má (náhodné?) paralely s videohrou "Resident Evil 4", ve které je hlavní hrdina velmi podobný týpek (dokonce s podobným oblečením) a také s sebou tahá blonďatou retardovanou prezidentovu dceru. Bohužel, v Útěku z MS-1 nejsou žádní zombies (ani Los Ganados).
Hodnocení: 50%
Průměr hodnocení ze všech recenzí najdete  ZDE