Blu-ray: Mission: Impossible 4 fanoušky bonusů nepříjemně překvapí (recenze)

blu-ray-mission-impossible-ghost-protocol-recenze
FILM - 80%
Je čas na další nesplnitelnou misi, v níž jde rovnou o osud celého lidstva. Pokud Ethan Hunt (Tom Cruise) a jeho tým neporazí šíleného génia, nejenže tím nadobro pohřbí špionážní agenturu IMF, ale navíc spustí mezinárodní konflikt, vedoucí ke Třetí světové válce.
Po svěží Misi, která si bohužel v kinech díky nejrůznějším výstřelkům hlavní hvězdy nevedla tak dobře, jak si studio slibovalo, byly přípravy čtyřky velmi pomalé a dlouhou dobu nebylo jasné, jakým směrem se série vydá. Dokonce se chvíli spekulovalo, že štafetu převezme Jeremy Renner, hrající ve čtyřce člena Huntova týmu. Nakonec se tak nestalo. Cruise je stále hlavní hvězdou série a svým akčním odhodláním dokazuje, že patří mezi absolutní špičku. Čtvrtá mise je svěží, vtipná, plná nápadů, strhujících akčních scén a nebýt toho, že je mezi famózní scénou na gigantickém mrakodrapu v Dubai a finále v Indii zbytečně moc vaty, mohl film atakovat akční nebe. Takhle "jen" zatraceně dobrá žánrovka. Ale i to není vůbec málo.
OBRAZ - 95%
Ghost Protocol byl natáčen s největší možnou technickou péčí, včetně pár desítek minut braných IMAX kamerami. Výsledek vypadá fantasticky. Film má po celou dobu stabilní bitrate s hladkými přechody a bez sebemenšího zaváhání i v těch nejhektičtějších částech. Hloubku ostrosti oceníte v Dubaji, podání barev naopak v indickém finále. Možná by se našlo pár vad na kráse, jsou ale opravdu dílčí. Obraz tak ostrý, že by se o něj pořezal i Chuck Norris.
ZVUK - 100%
U podobného filmu se očekává, že vám zvuk roztrhne během akčních scén sestavu. Čtvrtá Mise však exceluje i v detailech, jako je nenápadné hudební brnkání, kroky na ulici či hudebně laděná indická kulisa. Excelentní zvuk, jenž se povedlo ve slušné míře přetavit i do hlasově obstojného dabingu.

BONUSY - 40%
Přichází největší zklamání disku. Pověst velkolepého akčního filmu, famózní tržby, skvělé reakce publika i kritiků. A přesto si do našich končin našlo cestu vydání mající pouhé dva delší dokumenty (dohromady cca 30 minut), dva kratší (cca 6 minut), alternativní úvod a dvě upravené scény. Ke cti disku se sluší říci, že je vše HD, česky otitulkované a alternativní scény si lze pustit s otitulkovaným komentářem režiséra. Do počtu bonusů jde každopádně o dost chudý blockbuster a bude hůř – vděčit za to můžeme českému distributorovi.
V zahraničí vyšla totiž edice dvoudisková, jejíž druhý (ryze bonusový) disk navíc cz titulky obsahuje. A aby té bolesti nebylo málo, jeden z dokumentů se věnuje natáčení v Praze. MagicBox si možná dvoudiskovou edici schovává v záloze. Spíše bych to ale viděl na titul „promarněná příležitost roku“.
POZNÁMKY:
Menší výtku mám k českému překladu dabingu, kdy je nesmyslně použito „protokol Duch“ (přestože se film v cz distribuci jmenuje Ghost Protocol). Někomu může též vadit zvolená barva titulků - je křiklavě žlutá.
Scény natočené v IMAX formátu jsou oříznuty, což bohužel není u titulů ze stáje Paramountu nic nového (z toho důvodu je u obrazu strženo 5%).
CELEK - 80%
Je to především bonusová složka, která sráží hodnocení disku na "pouhých" 80%. Být přibalen druhý disk, mohla se čtvrtá Mise blížit nejvyšším známkám a patřit mezi (v rámci české distribuce) nejlépe vybavené edice letošního roku. Film samotný je nicméně v ligové kvalitě a atakuje hranici audiovizuální extáze. Pokud nejste fanatičtí požírači bonusů, nemáte proč váhat. V opačném případě se můžete začít pídit v zahraničí. Tam se však připravte, že vás zmíněná dvoudisková edice s českou podporou vyjde na minimálně dvojnásobné peníze.
Obraz: 1080p 2.40:1, Zvuk: Dolby True HD 7.1 anglicky, DD 5.1: česky, Běžná cena s DPH: 599 Kč
Blu-ray film Mission Impossible: Ghost Protocol koupíte s internetovou slevou na e-shopu www.filmarena.cz. Za zapůjčení disku k recenzi obchodu děkujeme.