Blu-ray: Muži v černém 2 se ve vaší HD sbírce neztratí (recenze)

blu-ray-muzi-v-cernem-2-recenze
FILM - 80%
Oni nám ti vesmířané nedají pokoj. Pořád nás budou chtít ovládnout. Naštěstí je tu agent J (Will Smith), který už má s podobnými patáliemi dostatečné zkušenosti. Jen jedna věc mu chybí. Jeho starý parťák K (Tommy Lee Jones), jehož vymazání paměti poslalo do důchodu. Pokud chce J zachránit lidstvo, musí K dostat zpátky do agentury a oživit jeho kompletní vzpomínky.
V rámci druhého dílu populární sci-fi série tvůrci neexperimentovali. Vsadili na klasiku a v zásadě přinesli jen updateovanou verzi jedničky. Děj má velmi podobné obrysy, akorát se prohodily role, kdo koho zaručuje. Naštěstí je ta „opakovačka“ natřískaná ohromným množstvím výborných nápadů a vtipů, hláškujícím psem Frankem, Michaelem Jacksonem toužícím po statutu MIB a výborným vizuálem. Díky tomu Mužům v černém 2 lehce odpustíte řídký děj i slabého záporáka, který charisma vyvažuje perfektní figurou.
OBRAZ - 85%
Muži v černém 2 se z dobré poloviny odehrávají příznačně ve tmě, což jim dělá lehkou medvědí službu. Obraz vypadá dobře, ale čas od času se detaily i barvy ztrácí. Na dekádu starou sci-fi to přesto není vůbec špatný výsledek.
ZVUK - 80%
Originál DTS HD Master Audio 5.1 slušně rozduní vaši sestavu. Muži v černém 2 jsou přesně tím typem filmu, díky němuž naplno oceníte možnosti HD formátu a dobrou reprosestavu. Český dabing je sice „jen“ Dolby Digital 5.1, jde ale o stopu z původního DVD, s níž si dal svého času distributor ohromnou práci a i dnes působí mix českých dialogů s originální stopou velmi profesionálně a přesvědčivě. Akorát výběr dabéra Willa Smithe mohl být o něco lepší.

BONUSY - 85%
Začneme z toho lepšího konce, kdy vám vysvětlím, za co v rámci snahy o objektivitu strhávám "jen" 15%. Je to za absenci českých titulků (pro anglicky zdatnější jsou dostupné aspoň anglické) a fakt, že jsou všechny bonusy v SD rozlišení. Bonusů je dostatek a obsahují prakticky vše, co si může fanoušek přát: Alternativní úvod a závěr, možnost nahlédnout na několik scén z více kamerových úhlů, obsáhlý (i když trochu otrocký) audiokomentář režiséra, zkažené záběry, tunu dokumentů o natáčení a hudební připomínku toho, že měl kdysi Will Smith tendenci ke svým velkým filmům skládat titulní song. V čem je háček?
Tohle všechno (a tím myslím opravdu všechno) jsme už kdysi měli možnost vidět na nabušené dvoudiskové DVD edici, přičemž tehdy navíc disk obsahoval i promakané interaktivní menu. Blu-ray má místo něho typicky suché zahnuté menu, které se bez výraznější obměny povaluje na stovkých Blu-ray disků. Svého času patřilo DVD Muži v černém 2 k těm nejlepším a je dost možné, že studio dalo na disk vše, co se povalo na skladě. Pro Blu-ray se ale určitě něco nového najít mohlo (Nepochybuji, že by všichni fanoušci ocenili původní konec odehrávající se ve WTC, ale ten je z pochopitelných důvodů zapovězený). Bonusů je nicméně na edici dostatek a fakt, že již vyšly dříve, by neměl snižovat známku. Proto 85%.
CELEK - 80%
Muži v černém 2 jsou určitě povedený Blu-ray disk, který vaší sbírce neudělá ostudu. Jen je škoda, že pokud jste majiteli kdysi vydaného 2DVD, je jedinou motivací ke koupi film v HD rozlišení. Sami určete, zda to za 399 korun stojí.
Obraz: 1080p 1.85:1, Zvuk: DTS HD Master Audio 5.1 anglicky, DD 5.1: česky, Běžná cena s DPH: 399 Kč
Blu-ray film Muži v černém 2 koupíte s internetovou slevou na e-shopu www.filmarena.cz. Za zapůjčení disku k recenzi obchodu děkujeme.