Recenze: Krutá nevěra (TV film)

Recenze: Krutá nevěra (TV film)
Baví se tím, že svádí jiné a tím jim ničí životy (Iva Frühlingová a Michal Slaný).
recenze-kruta-nevera-tv-film-1
Nudil se a na chatu našel ženu, která byla tak otevřená.
Roubalovi čekají prvního potomka a prožívají to, čemu se říká opravdové štěstí. Jenže potom Jana (Tatiana Vilhelmová) dostane do divadla obálku, ve které najde fotky svého nahatého manžela Petra (Václav Jiráček), jak si víc než užívá s nějakou štětkou. Slzy, výčitky, zoufalství... Samovolný potrat... Cesta na dno dovede být někdy setsakramentsky rychlá. Jana zkrátka odmítá uvěřit manželově báchorce o tom, že byl zneužit podivnou partou, která se baví tím, že na internetu svádí lidi, pak je nafotí v intimních situacích a nakonec vydírá.
Ona končí na psychiatrii, on se utápí v alkoholu, což je ta správná chvíle pro tajemného muže v dlouhém černém kabatě, který se nazývá doktorem Zahálkou (Juraj Kukura). Dokáže Roubalovým pomoct? A jde to vůbec? Vítanou pomocnici nachází ve zdravotní sestře na psychiatrii Věře Podlipné (Simona Stašová), která v prvním díle nazvaném Zrozen bez porodu zažila něco podobného.
recenze-kruta-nevera-tv-film-2
Janě (Tatiana Vilhelmová) zbyly jen oči pro pláč.
Volný cyklus kriminálních případů Vetřelci a lovci (příští týden Česká televize uvede třetí a zatím poslední díl Užij si se psem) lze shrnout do poměrně jednoduché rovnice o dvou konstantách a dvou proměnných. Sázkou na jistotu jsou vynikající náměty Josefa Klímy a filmové oko Filipa Renče, nejistota vládne nad mírou překombinovanosti scénáře a expresivitou herců. Krutá nevěra patří v tomto směru naštěstí k těm lepším kouskům.
Expozice je skvělá - věrohodná zápletka, rychlý a přesvědčivý pád na dno. Pokud jde ale o pomstu koalice spravedlivých, jako divák už musíte skousnout několik berliček, které si na vás scenáristé připravili, aby se jim druhá polovina filmu kvůli nevěrohodnosti zcela nerozpadla. 1) Jana musí být profesí herečka, protože od ní ve druhé polovině filmu potřebujeme velký herecký výkon. 2) Daniel Tichý musí jet v obřích zkorumpovaných armádních tendrech, abychom na něj mohli něco najít a z něčeho ho usvědčit, protože kdyby šéfoval partičce "no namů" neměli bychom šanci. Pokud ale tyto dvě scenáristické óbr schválnosti skousnete, Krutou nevěru si užijete.
recenze-kruta-nevera-tv-film
Karel Fairaisl je vynikající kameraman, Filip Renč má cit pro tempo, atmosféru i nelítostný detail, nikdo z herců nepřehrává (nebo aspoň ne moc) a trik se zpomaleným a posléze zcela zastaveným davem na brněnském vlakovém nádraží je fajnšmekrovským kouskem hodným skutečných mistrů.
Aniž bych chtěl předbíhat, Krutá nevěra je dle mého soudu nejlepším dílem celé trilogie. Nenechte si ji ujít.
Hodnocení: 75 %