Recenze: Love o osudové lásce, kradených autech a velkých penězích

Kristina Svarinská, Michal Nemtuda
Love jako Láska. | če
Jsou v pohodě a cool. Po nocích kradou auta, přes den vyspávají, paří hry, hulí a vyvádějí všelijaké jiné blbosti. Když mají chuť na sex, vždycky se nějaká roštěnka najde, a pak jen "bye bye, baby" a šupky dupky zpátky do společného bytu utopeného kdesi uprostřed největšího bratislavského sídliště, kde vládnou ryze klučičí zákony, tedy věčný nepořádek a nekonečná pohoda. Jenže pak se ten mladší, pohlednější a sympatičtější z nich (Michal Nemtuda) zamiluje do neodolatelně obyčejné vysokoškolačky (Kristína Svarinská), což ten starší a choleričtější (Jakub Gogál) nese stále hůř. Konflikt je neodvratný a tragédie blízko... Zvítězí pravda a láska nad lží a nenávistí?
Jakub Gogál, Michal Nemtuda
Šéf řekne, Maťo (vpravo Michal Nemtuda) a Tomáš (uprostřed Jakub Gogál) ukradnou, šéf zaplatí. | če
Největší nevýhodou scenáristy a režiséra Jakuba Kronera (Bratislavafilm) je jeho mládí. Ve svých čtyřiadvaceti letech (vypadá na sedmnáct!) zjevně ještě nemá tolik znalostí a zkušeností, kolik je pro psaní celovečerního filmu potřeba: 1) Zatímco mužské postavy má trefené výborně, dámy mu vyznívají poněkud ploše (myslím co se týká charakteru, nikoliv obvodu hrudníku) a místy snad až pateticky, 2) Ve vyprávění vrší jedno klišé za druhým (hlavní hrdinka vyrůstala v dětském domova a hledá svoji skutečnou matku; hlavní hrdina se chce pod vlivem upřímné lásky ještě upřímněji polepšit, ale pak se nechá přemluvit k poslední ráně, ta se ale jaksi, však vy víte co a...), 3) Když chce vyjádřit moudro, trefí papírem šustící banalitu atd. atd.
Michal Nemtuda
Maťovi jde doslova o vlastní kůži. | če
Naštěstí má Jakub Kroner také jednu obrovskou výhodu - své mládí. Love není žádný producentský kalkul ani neumětelská patlanina, je to velmi upřímná pohádka o velké lásce tak, jak o ní jako mladí sníme a tak jak ji chceme prožívat, ať už nám je sedmnáct nebo sedmdesát.
Love
Vrchol kariéry zloděje aut. | če
Love je zkrátka a dobře jednoduchý, přímočarý film, jehož působivost nespočívá v zápletce, ale v upřímnosti vypravěče, jeho talentovaném filmovém oku a bezpočtu autentických detailů, dialogů, hlášek a fórků, které vás na devadesát minut téměř dokáží přesvědčit o tom, že Láska (= Love)  je tady někde blízko nás a že Love (= Peníze) ani zdaleka nejsou to nejdůležitější.
Hodnocení: 65 %