Recenze: 50/50 má 100% šanci na oscarové nominace. Joseph Gordon-Levitt v životní roli

50/50
Joseph Gordon-Levitt, Seth Rogen
50/50
Adam Lerner (Joseph Gordon-Levitt) je spořádaný 27letý muž. Má vážný vztah, dobrou práci, sportuje, nekouří ani nepije. Proto ho obzvláště zasáhne zpráva, že má vzácný typ rakoviny. Jednoduše řečeno má 50% šanci na přežití. Tato novina samozřejmě otřese i jeho blízkými, ale zatímco jeho matka a přítelkyně začnou vyšilovat, jeho nejlepší kamarád Kyle to bere na lehkou váhu a Adama tahá hlavně do barů, aby na jeho novou nemoc nabalovat holky. Adam začne chodit na chemoterapie a aniž by si to uvědomoval, odstartuje tím novou kapitolu svého života.
Filmy o mentálně postižených, smrtelných chorobách nebo pohlavních nemocích jsou vždy problematické. Filmaři mají tendenci spadat do otřelých klišé a ze všech sil se snaží útočit hlavně na divákovi city. Režisér Levine se naštěstí vydal jinou cestou. Dramatické scény chytře střídá s komickými prvky a neustále mění náladu filmu (tak trochu styl 500 dní se Summer / 2009). Nečekejte proto emociální ždímačku, ale oddechovou dramedy.

Ale nejen režisér ovládá svou práci dokonale. Gordon-Levitt podává v hlavní roli neskutečný výkon a jeho Adamovi budete držet palce celou dobu. Od dob Mysterious Skin (2004) z něj vyrostl úžasný herec. Kupodivu i komická vložka Setha Rogena coby nejlepšího kamaráda tu funguje a vždy, když je to třeba, účinně odlehčuje atmosféru filmu. Potěší i Bryce Dallas Howard v roli přítelkyně Adama či Anna Kendricks jako mladá, nezkušená terapeutka.
Dramedy 50/50 zaslouženě zabodovalo jak u kritiků, tak u diváků a očekávám minimálně oscarovou nominaci za scénář a hlavního herce. Škoda, že se snímek zatím vyhýbá zájmu českých distributorů. Nasazení do našich kin by si jednoznačně zasloužil. Jediné, co zbytečně podkopává nohy jinak skvělému filmu je rychlý a tak trochu pointu kazící závěr (zase jako u 500 dní se Summer). Nebýt toho, bylo by hodnocení ještě vyšší.
Hodnocení: 80%