Na Černou labuť je Mickey Rourke slabý

Na Černou labuť je Mickey Rourke slabý
Natalie Portman coby černá labuť
Ve Wrestlerovi vedl Aronofsky bolestivý řez duší stárnoucího zápasníka. Rourke se tu utápí ve vzpomínkách na zašlou slávu. Snaží se oživit vztah s vlastní dcerou. Náplast na bolavé srdce hledá u barové striptérky. Všechno marné, nakonec ho „vysvobodí“ vřava fanoušků, pro které je tím, čím pro věřící značně oprýskaná náboženská ikona.
na-cernou-labut-je-mickey-rourke-slaby-1
Natalie Portman coby černá labuť
Proměna je to, co Wrestlerovi chybí, zato Černá labuť - Aronofskyho nejnovější počin – o ní pojednává od začátku do konce. A o takzvanou labutí píseň vážně nejde. Natalie Portman se tu coby bigotní baletka zmítá mezi strojenou počestností a doposavad nepoznanou vášní, která jí nakonec zavede za hranici vlastního já.
Oba Aronofskyho filmy mohou působit až generalizujícím dojmem; muži se v kritickým situacích ohlížejí do minulosti mnohem častěji než jejich ženské protějšky. Mickey Rourke se s údělem – a de facto sám se sebou – nepere tak obratně, odosobněně a zákeřně jako na první pohled křehká Natalie Portman. Její proměna v černou labuť je velkolepým vyústěním stejnojmenného filmu. Během něho vám bude naskakovat husí - pardon - labutí kůže podobně jako hrdince na scéně.