Top kina ČR: Druhý Avatar přepsal tabulku porevolučních tržeb. Z trůnu sesadil Bohemian Rhapsody

Top kina ČR: Druhý Avatar přepsal tabulku porevolučních tržeb. Z trůnu sesadil Bohemian Rhapsody
Avatar: The Way of Water | če
5. TITANIC: 25. VÝROČÍ (USA)
tržby 2 miliony 117 tisíc Kč / návštěvnost 10 561 divák / 106 kin
Premiéru měl v roce 1998, nyní se mimořádně komerčně úspěšný a kritikou ceněný Titanic po čtvrtstoletí vrací do kin. Důvod? Oprášit novodobou klasiku, pokusit se zase něco vydělat a z marketingového hlediska přiživit zájem o Cameronův nový hit. Avatar se po znovuuvedení Titanicu drží na na čtvrté pozici světových historických tržeb právě za melodramatem z roku 1998. Titanic má aktuálně na kontě 2 miliardy 217 milionů dolarů, Avatar: The Way of Water 2 miliardy 213 milionů. V rámci českých kin je Titanic sedmadvacátý s 89 miliony korun (nezapočítává se inflace), zájem publika ho v návštěvnosti vynesl na třináctou příčku díky milionu 125 tisícům platících.

4. ASTERIX A OBELIX: ŘÍŠE STŘEDU (Francie)
Asterix a Obelix: Říše středu | Bioscop
tržby 3 miliony 117 tisíc Kč / návštěvnost 17 842 diváci / 142 kina
Druhý víkend se u nás promítá nejnovější hrané dobrodružství se svéráznými Galy. Jedenáct let po uvedení Ve službách jejího veličenstva tvůrci upustili od angažmá hvězdného a kontroverzního Gérarda Depardieuxe v úloze Obelixe, Asterixe nově ztvárnil Guillaume Canet (Pláž, Nevěrníci). Od premiéry mají nejnovější Asterix a Obelix na kontě 53 tisíce platících, což není mnoho. V rámci rodinných podívaných kina válcuje Kocour v botách, v televizi navíc nedávno doběhly animované celovečeráky s Asterixem a Obelixem, které jsou v porovnání s hranými filmy o dost působivější.

3. KOCOUR V BOTÁCH: POSLEDNÍ PŘÁNÍ (USA)
Kocour v botách: Poslední přání | DreamWorks
tržby 4 miliony 468 tisíc Kč / návštěvnost 25 936 diváků / 97 kin
Kocour v botách: Poslední přání je největším překvapením a tahounem (když pomineme druhý Avatar) posledních dvou měsíců. Na kontě má 323 tisíce platících, tržby 54 miliony korun, což z filmu dělá druhý nejúspěšnější titul po Avataru: The Way of Water. Odhadovaný rozpočet snímku činil 90 milionů dolarů, přičemž Kocour v botách celosvětově utržil téměř 400. To slovo „poslední“ v podtitulu názvu je myšleno vážně?

2. AVATAR: THE WAY OF WATER (USA)
Avatar: The Way of Water | 20th Century Studios
tržby 6 milionů 184 tisíce Kč / návštěvnost 29 554 diváci / 107 kin
Devátý víkend se v tuzemských kinech promítá Cameronův Avatar: The Way of Water. Podruhé je jeho blockbuster druhý, což tvůrce vůbec nemusí mrzet. Snímek dál přepisuje historické statistiky tuzemské návštěvnosti a tržeb, přičemž nejnovější rekord se týká příjmu za vstupenky. The Way of Water má po uplynulém víkendu na kontě 273 miliony 197 tisíc korun, což je o necelých 7 milionů víc než tržby hudebního životopisu Bohemian Rhapsody (2018), dosavadního komerčního rekordmana. Nutno dodat, že statistika nepočítá s inflací, zvyšující se cenou vstupenek v průběhu let.

1. OSTROV (Česká republika)
Ostrov | CinemArt
tržby 8 milionů 50 tisíc Kč / návštěvnost 44 606 diváků / 146 kin
Jeden exotický ostrov, jeden muž (Jiří Langmajer) a jedna žena (Jana Plodková) stačili režisérovi Rudolfu Havlíkovi k tomu, aby publiku přinesl solidní žánrovku se solidním komerčním dopadem. O něco podobného se Havlík pokusil v covidovém roce 2021 s intimním dramatem Minuta věčnosti, jenže tenkrát vztahové drama otce a dcery nechalo publikum chladnějším. Na film tenkrát přišlo jen něco málo přes 3 tisíce platících. Novinka Ostrov, která se vrací kamsi do devadesátých let, má za necelé dva týdny na kontě 127 tisíc diváků a 22 miliony korun v rámci tržeb. Navíc se dvakrát úspěšně poprala s druhým Avatarem, což tvůrce a distributora jistě potěší.
zdroje: Unie filmových distributorů, Kinomaniak, Box Office Mojo, IMDb, Collider

Kinolog: Co je valentýnský film a proč se tento svátek slaví

Valentýnské filmy nejsou jenom romantické komedie, ale i melodramata. Které z nich jsou světově nejpopulárnější? Musí jít vždy o příběhy mezi mužem a ženou, nemohou tam být i zvířata a stroje? A jak se ubránit kýčovitému dojetí?