Komentáře týdne: Babylon je přepálený film, který se špatně hodnotí. Přináší chvíle naprostého zhnusení, smích, wtf moment i hrůzu

Komentáře týdne: Babylon je přepálený film, který se špatně hodnotí. Přináší chvíle naprostého zhnusení, smích, wtf moment i hrůzu
Babylon | Paramount Network

Babylon (2022) – Některé momenty čekáte a jinými vás totálně překvapí.

Margot Robbie
Babylon | Paramount Network
„Tenhle film se fakt špatně hodnotí. Nevím, zda mu chci dát tři hvězdy, čtyři nebo pět, tak to nechám asi na průměru z této trojice. Jak to popsat? Je to Vlk z Wall Street potkal Tenkrát v Hollywoodu, je to obří, pompézní, přepálené. Chvíli se to tváří jako kritika onoho zkaženého světa filmu, který je zde teprve v plenkách, chvíli mu skládá obří poctu. Je to taková všehochuť. Jiné slovo než epos mě asi nenapadá. Stopáž tomu taky odpovídá. Damien Chazelle je jinak dokonalý příklad režiséra pohybu, protože tenhle film statický fakt není. Každou chvíli se něco děje a celé tři hodiny vás nenechá si odpočinout.
Chvíle naprostého zhnusení nahradí smích, pak naprostý wtf moment nebo hrůza. Některé momenty čekáte a jinými vás totálně překvapí. Upřímně nevím, jestli chci Babylon ještě někdy vidět. Ten film toho nabízí tolik, že k dalšímu shlédnutí i vybízí, ale jsou tu scény, které znovu vidět nemusím. Ty byly kolikrát opravdu odporné nebo znepokojující, zejména tedy v počátku a závěru. Úplný konec je navíc takový zvláštní. Chápu, co jím chtěl Chazelle říct, ale taky nevím, zda se mu to povedlo. Ale upřímně? Pokud nepromění snímek alespoň v jednoho Oscara, tak těm sráčům z komise asi pojedu nakopat prdel.“ Blackhand47XD / 80 %

Amsterdam (2022) – Možná je chyba na straně přijímače, ale očekávání bylo velké a zklamání taky.

Margot Robbie, John David Washington, Christian Bale
Amsterdam | Walt Disney Studios
„20 procent, víc ani ťuk a tahle nuda za to vděčí jen De Nirovi. Nevím o co šlo, ale dokoukal jsem na třetí pokus a hrál jsem na mobilu pasiáns. O co se režisér + scénárista pokoušel? Tady je psáno drama, komedie, krimi, retro. Tak teda retro sedí, ale jen kvůli výpravě. Přehlídka herců, kteří jsou rozhodně schopní předvést dobré výkony, a tady nuda. Možná je chyba na straně přijímače, ale očekávání bylo velké a zklamání taky.“ p.a.douch / 20 %

Osm hor (2022) – Nádherný příběh o životě.

Osm hor
Osm hor | Cannes 2022
„Snímek blížící se legendám Útěku do divočiny či Zkrocené hoře. Sice tu není tak akcentovaná kritika světa a vůbec se tu nevyskytuje homosexualita, tenhle příběh přátelství v Alpách a Himálajích má hodně co sdělovat i ukazovat. Divácky vděčná artovka s úžasnou hudbou. Má to hloubku. A na konci vše viděné dává smysl. Nádherný příběh o životě zobrazující dlouhou trasu...“ aquiver / 80 %

SAS: Red Notice (2021) – Evropská verze Smrtonosné pasti se minula diváckým účinkem.

Owain Yeoman, Ruby Rose
SAS: Red Notice | Sky Cinema
„Film založený na románu Andyho NcNaba, který byl švédským pilotem SAS (Special Air Service) a jeho jméno je Steven Billy Mitchell. Ano, svůj román vydal pod pseudonymem. Tento snímek také produkoval a jedná se o pokus britského filmového průmyslu o akční trhák ve snaze vytvořit novou filmovou sérii. Covidová krize však zbrzdila premiéru, neboť do kin měl vstoupit už v roce 2019, a tak se uvedl až nyní na různých kabelových televizních kanálech a streamovacích službách. Na první pohled je jasné, že se opět jedná o dějovou šablonu à la Smrtonosná past (1988), a jelikož se jedná o přepadení vlaku, nejvíce tak připomene snímek Přepadení v pacifiku 2: Temné území (1995) či nízkorozpočtový Teror ve vlaku (2002). Takže tu máme další teroristický útok a jednoho muže s určitými dovednostmi.
Originalitou to tedy nijak neoplývá. To by ale nebylo to nejhorší. Výprava sice nevypadá levně, ale vše zrazuje nevýrazný scénář. Pokus o zvraty je zmatkovitý a obzvlášť v přehrávání dojmu, kdo že je ten zrádce, vypadá spíše trapně než zajímavě. Australanka Ruby Rose se sice snaží být další herečkou akčních filmů, ale zatím jí to moc nejde. I když je fakt, že v dobrých filmech moc prostoru nedostala a výraznější role měla v těch horších. A to je bohužel i tento film. Akce je sice dost, ale jako celek nemá celá etuda tu správnou energii. A tak se stalo, že ani Sam Heughan v roli chrabrého zachránce diváka nijak neoslovuje. Evropská verze Smrtonosné pasti se minula svému diváckému účinku.“ martin-mickey-stusak / 45 %

The Peripheral (2022) – Tak, teď už snad toho Neuromancera.

Médium
The Peripheral | Amazon Prime Video
„Opravdu nevím, co s tím. William Gibson je jedním z otců kyberpunku. Píše úsporně a neotřele a spousta jím popularizovaných myšlenek se uskutečňuje. Seriál předlohu jen tupě a otrocky nekopíruje, což je fajn, páč je místo na překvápko. Na druhou stranu syrovost gibsonovských myšlenek je nahrubo přetřena prázdným násilím nebo zasypána tu plytším tu hlubším tlacháním o něčem. Natočené, obsazené a zahrané je to skvěle. Nicméně někde v půli tomu dojde motiv i soudržnost. Koncovka Peripheralu by se obešla bez cliffhangerů a věci, co známe od vedle. A přitom stačilo jen podržet a nerozmělňovat.
Poslední díl je už jen expozicí scén bez větší snahy je nějak provázat do jakékoliv smysluplné posloupnosti. Tak trochu jako Altered Carbon – od prvních dílů ‚no ty krávo, konečně kybeprunk‘ po závěrečný nesourodý, uspěchaný vatoid s rádoby překvapením. Aelitina grupa mladých, nahněvaných a rozhořených je pak point sám pro sebe. Obdobný motiv byl jednou z věcí, které v samotném závěru dokonale pohřbily dvě hodiny precizně budovaného nového Blade Runnera. Young adult je zlo a všechny nás pozře. Btw, Gibson píše trilogie, takže to mohl být uzavřený celek a mohli jsme dostat Agency.
Potitulková scéna? Proč? Jen pro doplnění přehledu kompletní klišové krmě? Nejlepší potitulkovou scénu předvedl Baz Luhrmann v Moulin Rouge a marná je snaha chtít jej překonat.
Tak, teď už snad toho Neuromancera. A trochu pořádně, jo.“ naineko / 70 %

Na nože: Glass Onion (2022) – Nádherný příběh o životě.

Edward Norton
Na nože: Glass Onion | Netflix
„Druhé pokračování případu detektiva, jehož ztvárňuje skvělý Daniel Craig, se vůbec neztratil za starším bratříčkem. Opět pořádný propletenec, logicky uspořádané skoky v čase a slušné vyústění. Lehce mě zklamal můj oblíbenec Edward Norton, který zahrál naprosto průměrně. Mám na něho asi trošku vyšší nároky. Film se mi ale líbil moc.“ Pete69 / 80 %

Víly z Inisherinu (2022) – Pokud to někomu přijde směšné, měl by se léčit.

Colin Farrell, Brendan Gleeson
Víly z Inisherinu | Searchlight Pictures US
Hoře z rozumu na irský způsob. Kamera vynikající, herecké výkony dobré. Základní myšlenka také. Jediné, co mě dráždilo, jsou projevy nelogičnosti přecházející až v šílenosti. Chápu, že právě tohle je podstata filmu, ale nějak si to nemůžu srovnat s Irskem. Popsaný způsob jednání je vlastní spíše Skandinávcům.
Kromě toho nechápu jak někdo může napsat, že jde o komediální drama. S komedií to nemá nic společného a pokud to někomu přijde směšné, měl by se léčit. Další chyba je snažit se přeložit výraz Banshee jako víla. Banshee je prostě banshee; posel smrti. To označení je nepřeložitelné, jelikož jde o specifický prvek irské mytologie.“ ZaS / 80 %
Zaujal vás některý z filmů/seriálů? Našli jste doporučení k dílům, která vás zajímají? Pokud ne, napište komentář na kartu snímku z naší databáze. Příště třeba vybereme právě váš.
Všechny komentáře najdete přehledně seřazené od nejnovějšího zde. Dejte „palec“ těm, které vás zaujaly.

Kinolog: Atentát na Kennedyho už skoro rozluštili. Slavný filmař se vrátil na místo činu

Málokterý zločin v dějinách láká tolik pozornosti jako atentát na prezidenta JFK, jenž se odehrál 22. listopadu 1963. Režisér Oliver Stone o tom již v roce 1991 natočil hraný film. Od té doby přibylo mnoho nových informací…