Top kina ČR: Hranice lásky testují vztahy a sexualitu a publikum rozhodně neříká „ne“

Top kina ČR: Hranice lásky testují vztahy a sexualitu a publikum rozhodně neříká „ne“
Hranice lásky | Aerofilms
5. BLACK ADAM (USA)
Black Adam
tržby 2 miliony 622 tisíce Kč / návštěvnost 13 398 diváků / 82 kina
Antihrdina Black Adam to u českého publika nemá lehké. Jeho komiksový předobraz není příliš známý, takže neměl kromě Dwaynea Johnsona na co nalákat. Tomu odpovídají i statistiky necelé tři týdny od premiéry, snímek režiséra Jaume Collet-Serry (Mělčiny, Cizinec ve vlaku) vidělo pouhých 87 tisíc 805 diváků a divaček. Tržby činily necelých 17 milionů korun. A to si od tohoto titulu provozovatelé tuzemských multiplexů mnohé slibovali.

4. ZA VŠÍM HLEDEJ ŽENU (Česká republika)
Marek Vašut, Alžbeta Stanková, Zlata Adamovská
tržby 2 miliony 721 tisíc Kč / návštěvnost 15 342 diváci / 112 kin
Podobné statistiky jako Black Adam má i tuzemská vztahová komedie s Markem Vašutem a Hanou Vagnerovou v hlavních rolích. V sálech se promítá také tři víkendy, na kontě má návštěvnost 87 tisíc 167 diváků, tržby necelých 15 milionů korun. Shodně jako v případě Black Adama je to daleko za očekáváními tvůrců.

3. HRANICE LÁSKY (Česká republika)
Hranice lásky
tržby 2 miliony 758 tisíc Kč / návštěvnost 15 841 divák / 151 kino
Hana Vagnerová podruhé, tentokrát nejen v roli herečky, ale též scenáristky eroticky laděného dramatu režiséra Tomasze Wińského. Hranice lásky pojednává o otevřenosti ve vztazích, je přístupná od 15 let a vzhledem k tématu a artovému ladění jsou výsledná čísla tržeb a návštěvnosti dost povzbudivá (navíc o premiérovém víkendu přeskočila jak americký komiks, tak komerčně laděnou romantickou vztahovku). Debutant Wiński může být spokojený.

2. ŠOUMEN KROKODÝL (USA)
Šoumen krokodýl
tržby 2 miliony 987 tisíc Kč / návštěvnost 18 450 diváků / 153 kina
Přední dvě místa žebříčku patří rodinným filmům. Druhý Šoumen krokodýl je filmovou adaptací knihy, která v našem středoevropském okruhu není příliš známá, ale vzhledem k faktu, že v českých kinech dlouho nebyla žádná obdobná žánrovka, je umístění logické. Za necelé dva týdny má Šoumen krokodýl na kontě návštěvnost 50 tisíc diváků a tržby 8 milionů korun. Pro srovnání, Il Boemo o Josefu Myslivečkovi viděly za tři víkendy 43 tisíce platících, kteří za vstupenky utratili necelých 7 milionů korun.

1. PRINC MAMÁNEK (Česká republika)
Princ Mamánek
tržby 3 miliony 301 tisíc Kč / návštěvnost 21 407 diváků / 166 kin
První celovečerní režijní počin Jana Budaře Princ Mamánek silně upozorňuje na motiv smrti a psychologicky nezralého hlavního hrdinu. Film vycházející ze stejnojmenné autorovy knihy vidělo za dva víkendy téměř 67 tisíc diváků, kteří v pokladnách nechali 10 milionů korun. Podzim prostý na komerčně silné tituly tak má nečekaného vítěze, poněkud jinak pojatou pohádku, která není pro nejmenší publikum, ale spíš pro teenagery nebo rodiče.
Kinaři stále čekají na film, který by přitáhl opravdu velké množství diváků a divaček. Podaří se to tento čtvrtek druhému Black Pantherovi? Nebo o týden později Prušinovského road movie Grand Prix se Štěpánem Kozubem? Po covidových měsících mají totiž provozovatelé kin paradoxně jiný problém než zavřené sály, a sice nedostatek lákavého materiálu.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.

Kinolog: Proč nejde natočit skutečně protiválečný film? Jelikož milujeme zabíjení a smrt

Jedna z nejslavnějších knih všech dob se dočkala už třetího zfilmování. Je určitě nejbrutálnější, ale ne nejlepší. Tento díl bude i tom, jak se dá filmovat válka.