Top kina ČR: Jednooký mezi slepými král. Jáklův Žižka nemá konkurenci, ale ani magnet na návštěvnost

Top kina ČR: Jednooký mezi slepými král. Jáklův Žižka nemá konkurenci, ale ani magnet na návštěvnost
Jan Žižka | Bioscop
5. PRINCEZNA REBELKA (Francie)
Princezna rebelka
tržby 1 milion 227 tisíc Kč / návštěvnost 7897 diváků / 86 kin
Pátý víkend se mezi nejnavštěvovanějšími tituly drží francouzský rodinný animák Princezna rebelka. Vůdkyně raubířů se šlechetným srdcem posbírala necelých 55 tisíc platících, kteří za vstupenky utratili lehce přes 8 milionů korun. Snímek s odhadovaným rozpočtem 75 milionů dolarů má prozatím celosvětově na kontě tržby přes 6 mega (BoxOfficeMojo). Jen pro srovnání, druzí Mimoni vyšli tvůrce jen o 5 milionů dráž. Má smysl tvořit v evropské produkci drahé animáky, na které skoro nikdo nepřijde, protože nejsou dostatečnou značkou?

4. TOP GUN: MAVERICK (USA)
Top Gun: Maverick | CinemArt
tržby 1 milion 659 tisíc Kč / návštěvnost 9020 diváků / 70 kin
Už je to trušku nuda, Tom Cruise létá ve svém kokpitu a tuzemských kinech celých sedmnáct víkendů! Titul letošního prozatímního trháku má v kapse za 760 tisíc diváků a 140 milionů korun. Top Gun: Maverick navíc v rámci světových tržeb míří k metě jedné miliardy 500 milionů dolarů (k tomu chybí necelých 37 mega). Cruisův s přehledem komerčně nejúspěšnější titul, na němž se podílel též coby koproducent. A další Mission: Impossible je na obzoru.

3. MIMONI 2: PADOUCH PŘICHÁZÍ (USA)
Mimoni 2: Padouch přichází
tržby 2 miliony 473 tisíce Kč / návštěvnost 15 375 diváků / 93 kina
Ani žluťásci nás jen tak neopustí. Druzí filmoví Mimoni se v českých kinech drží dvanáct víkendů, na kontě mají 591 tisíc diváků a 96 milionů korun v rámci tržeb, což z nich dělá druhý komerčně nejúspěšnější titul aktuálního žebříčku hned za Maverickem. Celosvětově snímek utržil 913 milionů dolarů.

2. VSTUPENKA DO RÁJE (USA)
Vstupenka do ráje
tržby 3 miliony 420 tisíc Kč / návštěvnost 20 155 diváků / 180 kin
Nejvýše postavenou čtvrteční novinkou je romantika s Julií Roberts a Georgem Clooneyem, kteří hrají rozvedený pár vyrážející za dcerou na Bali, aby jí rozmluvili svatbu. Film neurazí, ale ani nenadchne. Jeho autorem je režisér muzikálu Mamma Mia: Here We Go Again! (2018) Ol Parker, který celosvětově utržil přes 400 milionů dolarů díky spojení hudby skupiny ABBA se slavnými herečkami a herci. Vstupenka do ráje sice oplývá známými tvářemi, ale celosvětově to tvůrci prozatím přetavili v pouhých 14 milionů dolarů při rozpočtu 36 mega.

1. JAN ŽIŽKA (Česká republika)
Jan Žižka
tržby 9 milionů 275 tisíc Kč / návštěvnost 52 530 diváků / 178 kin
Distributor ubral kin (i romanťárna na druhé příčce jich měla k dispozici víc), Jan Žižka nad tím mávl palcátem a udržel si prvenství. Jenže oproti prvnímu víkendu upadl zájem diváků a divaček téměř o polovinu (47 procent), takže má akčně-historický spektákl o slavném vojevůdci na kontě necelých 200 tisíc diváků a 33 miliony korun v rámci tržeb. Takhle to vypadá, že Jáklův Žižka nedobyje půlmilionovou diváckou metu.
Jak je na tom v rámci tržeb celosvětově? BoxOfficeMojo uvádí, že se brzy přiblíží metě 2 miliony dolarů. Jenže snímek přišel tvůrce na 450 milionů korun, což se rovná 18 milionům dolarů. Zatím tedy divačky a diváci zaplatili desetinu rozpočtu (peníze ale ve výsledku nejdou pochopitelně jen producentovi, ale též distributorovi a kinařům). Uvidíme, jak s tím pohnou prodaná distribuční práva na VOD platformy.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.

Kinolog: Filmový Jan Žižka je jako Zelenskyj

Nejdražší český film Jan Žižka přišel na 450 milionů korun. Slavného vojevůdce představuje v době, kdy ještě neexistovalo husitské hnutí. Jedná se tedy nikoli o historický film, ale o fantasy. A recenze této fantazijnosti vychází vstříc.