Top kina ČR: I kdyby v kinech hořelo, čeští diváci se vlastní malosti a víře v konspirační teorie smát nebudou

Top kina ČR: I kdyby v kinech hořelo, čeští diváci se vlastní malosti a víře v konspirační teorie smát nebudou
Kdyby radši hořelo | BontonFilm
5. KDYBY RADŠI HOŘELO (Česká republika)
Kdyby radši hořelo: trailer | Bontonfilm
tržby 802 tisíce Kč / návštěvnost 5195 diváků / 200 kin
Filmoví kritici se často zahořkle ptají, proč domácí produkce tak často sází na jednoduché romantické komedie. Inu, vlažný ohlas na Kdyby radši hořelo nabízí výstižně smutnou odpověď. Přestože se snímek těší dobrým ohlasům, silnému obsazení a dočkal se nasazení do celé dvoustovky kin, do sálů nevyrazilo ani šest tisíc diváků. Inu, ona je jedna věc smát se nezávazným romantickým patáliím, a druhá bavit se u zrcadla společnosti, které si dělá legraci z konspiračních teorií a české malosti obecně. To první je u nás v kinech hojně vyhledávané, na to druhé evidentně ještě neuzrála doba.

4. TŘI TYGŘI VE FILMU: JACKPOT (Česká republika)
Tři Tygři ve filmu: JACKPOT
tržby milion 6 tisíc Kč / návštěvnost 5833 diváci / 75 kin
Psali jsme to již několikrát a stále platí to samé –⁠ Tři Tygři sice v kinech neoslnili zdaleka tolik, jak se tipovalo (obzvláště v porovnání s Vyšehrad: FYLM), o neúspěch ale určitě nejde. Že na „pár komiků z YouTube“ celkem vyrazilo již přes sto tisíc platících diváků, kteří v pokladnách kin zanechali 17 milionů korun, to není na debut, navíc natolik svérázný, vůbec špatný výsledek. Otázkou jen je, zda bude současný zájem stačit na pokračování.

3. RAKEŤÁK (USA)
Rakeťák
tržby milion 647 tisíc Kč / návštěvnost 10 505 diváků / 210 kin
Uvedení nové pixarovky bylo svého času velkou událostí. Je proto překvapivé, jak malý ohlas Rakeťák nejen u nás, ale i ve světě vyvolal. V USA o víkendu otevřel za 51 milion dolarů, v Česku na něj vyrazilo něco málo přes deset tisíc diváků. Může se zdát, že jde o takovou tu levnější odbočku, která by měla zamířit spíše na video, a proto slabší tržby. Ale kdepak, studio do téhle legrace nasypalo 200 milionů dolarů a i recenze jsou dobré. Jen se zkrátka nepovedlo vyvolat zájem. Dost možná za to může rozmach Disney+, kdy se rodiče s dětmi do kin už tolik nehrnou, protože ví, že Rakeťák stejně za pár týdnů skončí na streamovací platformě.

2. TOP GUN: MAVERICK (USA)
Top Gun: Maverick | Paramount Pictures
tržby 5 milionů 800 tisíc Kč / návštěvnost 30 936 diváků / 116 kin
Tom Cruise vždy platil za jednoho z největších dříčů Hollywoodu, který dokáže přetavit v úspěch ledacos. Přesto si málokdo uměl představit, že největším hitem jeho kariéry se nakonec stane pokračování Top Gunu. Snímek má po měsíci promítání na celosvětovém kontě neskutečných 885 milionů dolarů, přičemž jen v Česku na Mavericka vyrazilo 323 tisíce diváků. A zájem zatím nijak dramaticky nepolevuje. Pokud si film tempo udrží, půjde pro Cruise o první miliardu v jeho kariéře. Což by byl pěkný dárek k jeho nadcházejícím šedesátinám, které herec oslaví již 3. července.

1. JURSKÝ SVĚT: NADVLÁDA (USA)
Jurský svět: Nadvláda (6) | Universal Pictures / trailer
tržby 6 milionů 916 tisíc Kč / návštěvnost 38 659 diváků / 152 kina
Nový Jurský svět je ukázkovým příkladem titulu, který je současně vítězem i poraženým. Snímek se již druhý týden drží na vrcholu po celém světě, současně jde ale o nejhůře hodnocený přírůstek do série. A je to znát na tom, jak rychle mu ubývají diváci. Příští víkend už Nadvláda jedničkou nebude a je otázkou, jestli celosvětově pokoří magickou miliardu. Oba předchozí Jurské světy to zvládly, takže cestička byla umetena. Rozpačité ohlasy ale z Nadvlády udělaly to samé, čím je Vzestup Skywalkera pro sérii Star Wars –⁠ zakončení, jež se zavděčilo málokomu a vydělá podle všeho nejméně.
Tip redakce
Nová česká komedie Kdyby radši hořelo vypráví o malé vesnici a místních hasičích, které pálí konspirační teorie a strach z uprchlíků. Na FAMU debut dobré, ale bude z toho klasika jak od Formana?