Top kina ČR: Fenomenální Vyšehrad má našlápnuto stát se komerčně nejúspěšnějším titulem letošního roku

Top kina ČR: Fenomenální Vyšehrad má našlápnuto stát se komerčně nejúspěšnějším titulem letošního roku
Vyšehrad: FYLM | BontonFilm
5. ZLOUNI (USA)
Zlouni
tržby 2 miliony 302 tisíce Kč / návštěvnost 14 817 diváků / 120 kin
Americký animák se zvířaty v úlohách padouchů a detektivů skončil o druhém víkendu pátý. Za tu dobu má na kontě 44 tisíce diváků a fakt, že se u něj dobře pobaví jak děti, tak jejich dospělý doprovod. A to se vždycky počítá. Snímek s odhadovaným rozpočtem 80 milionů dolarů celosvětově utržil 87 mega, přičemž z USA připlulo 24 milionů (statistiky Box Office Mojo). Žánrově spřízněná Zootropolis (2016) utržila před šesti lety přes miliardu dolarů, tomu se pochopitelně Zlouni ani vzdáleně nepřiblíží.

4. JEŽEK SONIC 2 (USA)
Ježek Sonic 2
tržby 4 miliony 650 tisíc Kč / návštěvnost 29 447 diváků / 114 kin
Téměř měsíc se v českých kinech promítá druhý Ježek Sonic, kterého za tu dobu vidělo velmi solidních 250 tisíc diváků. Tržby činí 39 milionů korun, což je jen o maličko méně než u dalšího filmu natočeného podle populární videoherní série, snímek Uncharted. Ten se u nás promítá jedenáctý víkend, viděl ho 241 tisíc diváků, ale na tržby má nad Sonicem zhruba 1 milion 600 tisíc korun náskok.

3. FANTASTICKÁ ZVÍŘATA: BRUMBÁLOVA TAJEMSTVÍ (Velká Británie, USA)
Fantastická zvířata: Brumbálova tajemství
tržby 4 miliony 966 tisíc Kč / návštěvnost 28 456 diváků / 115 kin
Velký propad zájmu o třetím víkendu naopak zaznamenala Fantastická zvířata s podtitulem Brumbálova tajemství. Do 115 kin na ně přišlo jen necelých 29 tisíc diváků, celkově snímek vidělo 226 tisíc platících, kteří v pokladnách nechali necelých 39 milionů korun. Stále je to v rámci letošního jara dost solidní, ale o zájem publika nově usilují další, kteří z těch nejvyšších příček Fantastická zvířata vystrnadí.

2. PO ČEM MUŽI TOUŽÍ 2 (Česká republika)
Po čem muži touží 2: trailer | CinemArt
tržby 11 milionů 902 tisíce Kč / návštěvnost 74 041 divák / 222 kina
Komedie Po čem muži touží (2018) zaznamenala před necelými čtyřmi roky velmi solidní komerční úspěch, když na ni vyrazilo přes 550 tisíc diváků (statistiky Unie filmových distributorů). Takže je tu druhý film a spolu s ním v hlavních rolích opět Jiří Langmajer a Anna Polívková, kteří si vyměnili role, což má vést k humorným situacím. Před čtyřmi roky přišlo o premiérovém víkendu na první film přes 90 tisíc diváků, na druhý snímek vyrazilo o tom uplynulém jen něco málo přes 74 tisíce platících. Žánr tuzemských vztahových komedií je nicméně mimořádně protežovaný, řada titulů se horkotěžko dostane do top 20, tudíž lze komerční zásah druhých „Mužů“ považovat za úspěch.

1. VYŠEHRAD: FYLM (Česká republika)
Vyšehrad: FYLM | Bioscop
tržby 18 milionů 121 tisíc Kč / návštěvnost 102 497 divák / 141 kino
Minulý víkend Lavi zboural kina a tento potvrdil, že mimořádný úspěch u diváků nebyl žádnou náhodou. Vyšehrad: FYLM má za necelé dva týdny od premiéry na kontě úctyhodných 344 tisíce diváků a 59 milionů korun v rámci tržeb, což z něj dělá komerčně nejúspěšnější titul aktuálního žebříčku top 20. Pohádku Tajemství staré bambitky (2021), která měla premiéru v polovině února, vidělo za 11 týdnů od premiéry 349 tisíc diváků a tržby činily necelých 50 milionů korun. Štáfkův Lavi, který původně vznikl jako online seriál, aspiruje na komerční hit letošního roku. Uvidíme, zda ho někdo trumfne. Do kin se chystají očekávané tituly jako například Top Gun: Maverick (premiéra 26. května) nebo Jan Žižka (premiéra 8. září).

Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.