Recenze: Milostná past je skvělou poučnou podívanou pro všechny uživatele seznamek

Milostná past (2021) | Netflix
Milostná past, v originále Love Hard, je nová romantická komedie, jež vznikla v distribuci Netflixu. Režie se ujal kostarický scenárista, režisér a stand-up komik Hernán Jiménez. V hlavní roli zde uvidíte herečku Ninu Dobrev z filmů Hráči se smrtí, xXx: Návrat Xandera Cage či seriálu Upíří deníky. Titul je na Netflixu k vidění od 5. listopadu a hned se dostal na seznam deseti nejsledovanějších snímků u nás. Čím mohl zaujmout?
Milostná past
Kromě toho, že se jedná o romantickou komedii, jde o film, kterým Netflix zahajuje letošní vánoční sezónu. Příběh se odehrává v období vánočních svátků a jeho protagonistkou je americká novinářka Natalia, která svou kariéru založila na neúspěšném online randění. Jeden by řekl, že je to snadné: stáhnete si aplikaci, najdete si svůj „match“, napíšete si, setkáte se a hurá! Máte vztah. Natalii se ale lepí smůla na paty. Do cesty se jí staví jeden podvodník za druhým a o svých tragických zážitcích píše do novin. Její šéf je z toho nadšený, Natalie už tolik ne.
milostna-past-je-skvelou-poucnou-podivanou-pro-vsechny-uzivatele-seznamek-6
Milostná past (2021) | Netflix
Právě chvíli před Vánoci Natalia prostřednictvím aplikace narazí na Joshe. Krásného a šarmantního třicátníka, který ji zaujme na první pohled. Čím déle si s ním píše, tím víc se zamilovává. Každý den si volají, zjišťují, že mají spoustu společných témat, navíc vše nasvědčuje tomu, že se skutečně nejedná o žádného podvodníka. Natalii proto napadne něco šokujícího. Rozhodne se Joshe nečekaně navštívit během vánočních svátků. Letí přes několik států, aby se s ním setkala, a když se tak stane, je v šoku. Zdá se, že šéfredaktor bude opět spokojený.
Místo šarmantního bělocha se setká s průměrným asijským chlapcem a Natalia si s těžkostí v srdci připouští, že byla zase podvedena. Uteče do baru, kde ji ale čeká překvapení. Ten kluk ze seznamky přeci jen existuje. Natalia má jasno, nemá co ztratit. Vše se ale komplikuje, když Josh přijde se šíleným nápadem. Poskytne jí ubytování a pomůže jí sbalit vysněného prince Taga, ona bude na oplátku do Vánoc před jeho rodinou předstírat, že je jeho přítelkyně. Nic se přece nemůže pokazit. Čím více lží ale mezi ústřední trojicí postav vznikne, tím se příběh stává komplikovanějším a zajímavějším.
milostna-past-je-skvelou-poucnou-podivanou-pro-vsechny-uzivatele-seznamek-3
Milostná past (2021) | Netflix
Už dlouho jsem se nesetkala s romantickou komedií, jež by přišla s nějakou inovací a přesahem. Jsem ráda, že to Milostná past přerušila. Zápletka je až směšně klasická – žena, co má potíže s nalezením své druhé polovičky, se najednou zamiluje, udělá ukvapené rozhodnutí, které se později promění v katastrofu, a poté se řeší, co bude dál. Nastává hromada zvratů a vše končí zářivým happy endem. V tomto směru se tvůrci drželi striktně známé osnovy. Vylepšili to ale doprovodnými motivy a moderním tématem včetně volby prostředí, protože online seznamovací aplikace jsou v dnešní době nejobvyklejším způsobem, jak si najít partnera.
milostna-past-je-skvelou-poucnou-podivanou-pro-vsechny-uzivatele-seznamek-1
Milostná past (2021) | Netflix
Online seznamka je zdánlivě snadným nástrojem, jak zkoušet najít štěstí. Stačí listovat profily s řadou fotek a krátkých charakteristik a vybíráte si svého partnera jako třeba nové auto. Tento povrchní způsob, kde záleží primárně na vzhledu, s sebou ale přináší kromě výhod i spoustu záporů. Problém je, že vlastně nevidíte, kdo se za těmi krásnými muži či ženami skutečně schovává. Ve filmu není kladen důraz jen na milostný vztah mezi dvěma charaktery, druhotným a velmi výrazným tématem je poukázat na mentalitu dnešní společnosti, kdy jsou lidé pro jakousi nastolenou dokonalost často nuceni vydávat se za někoho jiného. Bojí se ukazovat své stinné stránky a často se v sobě ztrácí. Není to tedy jen romantická komedie, nese i velmi důležité poselství.
Překvapily mě ale také všechny vedlejší postavy, jež mají určitou psychologickou hloubku. To u amerických romantických komedií není něčím, s čím by se mělo počítat. Stačí se podívat na další vánoční netflixovský snímek Princezna z cukrárny, kde nemá žádnou psychologii ani hlavní postava, natož nějaká vedlejší. Nesetkáte se tady s typickými „záporáky“, kteří chtějí lásku mezi dvěma osobami pokazit a dělají všechno pro to, aby dosáhli svého, aniž by se ohlíželi na city ostatních. Jinými slovy zde není nic přemrštěného, právě naopak. Ve filmu se u stejných postav objevují jak stinné stránky charakterů, tak i ty světlé. Celkově na mě film působí jako životní příběh, který by se doopravdy mohl se vším všudy odehrát.
milostna-past-je-skvelou-poucnou-podivanou-pro-vsechny-uzivatele-seznamek
Milostná past (2021) | Netflix
Potěšil mě i psychologický vývoj Joshe a Natalie. Oba udělali chyby, ale jak se v průběhu děje ukazuje, mohly za to jedny ze současných nejobvyklejších psychických problémů – pocit méněcennosti, nízké sebevědomí a vzpomínky na šikanu z dětství. Nepomáhá tomu ani mentalita dnešní společnosti, která se na vás dívá skrz prsty, jestliže si do určitého věku nenajdete partnera či žijete u rodičů déle než vaši kamarádi. Josh se v aplikaci vydává za někoho jiného, protože ho jeho okolí naučilo vnímat se jako podprůměrný a nepřitažlivý. To samé později dělá Natalia, když se snaží zapůsobit na svého vysněného prince. Lže o svých zálibách i snech, a to jen proto, aby ho zaujala. Neuvědomuje si ale, že tím naprosto podkopává svou vlastní osobnost.
milostna-past-je-skvelou-poucnou-podivanou-pro-vsechny-uzivatele-seznamek-2
Milostná past (2021) | Netflix
Na snímku mě zaujala i jeho vánoční vizualita. Barevné ozdoby, svetry, cukroví a dřevěné domácí moderní prostředí, to vše mě připravilo na vánoční sezónu a dodalo to snímku na intenzitě. Herci byli sympatičtí a jejich vzhled krásně doplňoval jejich charaktery. Natalia je poměrně obyčejná třicátnice, která příliš nesportuje, zato si hlídá sacharidy a vzpomíná na dětství, kdy se jí děti smály kvůli druhé bradě. Josh je zase okolím utiskovaný muž, který nevěří v sám sebe, natož ve své úspěchy a lásku. Tag je šarmantní a sebevědomý kluk, který nemá o holky nouzi. K dosažení úspěchu mu stačí jen jeho úsměv a podle toho také vystupuje.
Jediné, co mě lehce zklamalo, je jeden herecký výkon. Nina Dobrev je sice sympatická, ale nějak jsem se nedokázala přenést přes její neustále mrtvý výraz v očích. Znáte ten pocit, kdy se s někým bavíte a na očích mu vidíte, že si myslí pravý opak toho, co říká? Přesně to jsem cítila z Natalie. Naopak komik a herec Jimmy O. Yang, jenž ztvárnil Joshe, se vám na první pohled zdá jako upřímný a milý kluk, kterému věříte každé slovo.
milostna-past-je-skvelou-poucnou-podivanou-pro-vsechny-uzivatele-seznamek-5
Milostná past (2021) | Netflix
Ve snímku se mi velice líbí i nastolená vánoční atmosféra; jsem ráda, že jsem letos slyšela koledy poprvé právě v tomto filmu. V těchto chladných podzimních dnech, připomínajících svou atmosférou blížící se svátky, se to hodí. Spolu s příjemným filmem je to ještě hřejivější pocit. Nejedná se o žádné veledílo, přeci jen je to téměř dvouhodinová romantická komedie od Netflixu, takže čekat titul hodný Oscara je asi zbytečné. Určitě to má své mouchy, neuniknete ani typickým klišé amerických filmů. Na druhou stranu je to určitě nadprůměrný film, během nějž se několikrát od srdce zasmějete nepřemrštěným a příjemným vtipům, potěšíte se gradující romantikou a třeba se i něco naučíte.
Hodnocení: 65 %