Recenze: Nová detektivka Bruce Willise je zajímavá maximálně tím, že si kvůli ní rozbila Megan Fox manželství

Midnight in the Switchgrass | EFO Films
Snímek budí pozornost tím, kdo ho natočil. Jeho režisérem je Randall Emmett, filmový producent a člen trojlístku firmy Emmett / Furla / Oasis Films, pod jejíž hlavičkou Willis v poslední dekádě točí všechny své otřesné laciné filmy. Midnight in the Switchgrass je Emmettův debut a byl jsem zvědavý, jestli se Willis – nepochybně vděčný za to, kolik peněz mu již za minimum práce z EFO Films přiteklo – bude tentokrát aspoň trochu snažit.

Trailer

Po stopách vraha | Lionsgate
Bohužel to dopadlo jako vždycky. Willis je všehovšudy v pár scénách, z toho dobrou polovinu prosedí, všechny se zcela jistě natočily za jediný den a jeho přínos je minimální. Nicméně je třeba dodat, že tentokrát je to dáno i podstatou samotné postavy. Oficiální popis děje sice mluví o tom, že agentka FBI Rebecca (Megan Fox) a její parťák (Willis) pátrají za pomoci floridského policisty Byrona (Emile Hirsch) po vraždícím deviantovi, ale skutečnost je taková, že kdyby tam Willisova postava nebyla, na výsledku by se doslova nic nezměnilo. Skoro se zdá, že napřed byl hotový scénář a pak se narychlo dopisovala jeho postava, aby se mohla Willisova tvář doplácnout na plakát.
Přitom by si mediální prostor víc zasloužil Hirsch, jehož urputný policajt je jedinou postavou, která projde nějakým skutečným vývojem a prokazuje komplexnější uchopení. Do velké míry je to zásluha Hirsche, který té roli – bez ironie – dává, co může, a opravdu se snaží, aby nám Byron nebyl ukradený a chtěli jsme mu držet palce. Fox není přímo špatná, ale nenachází potřebnou pevnou půdu pod nohama. Není to přitom dáno tím, že by na roli nestačila. Spíše jí jen scénář a režijní vedení neposkytují dostatečnou podporu (v letošním – mimochodem slušném – thrilleru Till Death se její postava nachází v podobné situaci a Fox tam působí mnohem přirozeněji).
Po stopách vraha
Midnight in the Switchgrass | EFO Films
Samotná kriminálka je pak jalová. Vzhledem k tomu, že identitu pachatele odhalí brzy, nemá vesměs čím překvapit a je pouhým čekáním na Godota. Některé momenty vyzní lépe (např. Byronovo vytrvalé vyšetřování), jiné působí až nechtěně komicky (dramatické zúčtování s padouchem). Celkově vzato je Midnight in the Switchgrass ve všech směrech průměrná televizní záležitost, která sice neurazí, ale současně nemá nic, co by stálo za zapamatování (včetně vedlejších postav, které jsou do jedné zaměnitelné).
Do historie se tak snímek zapíše hlavně proto, že se při jeho natáčení potkali Fox a Machine Gun Kelly, což vedlo k tomu, že bývalá hvězda Transformerů odešla od svého manžela. Což je pro snaživou kriminálku dost chabá vizitka.
Hodnocení: 45 %
Průměr hodnocení ze všech recenzí najdete ZDE.