Winx Saga: Osud je pokus nové Upíří deníky, ale s vílami, které se nebojí jít přes mrtvoly, aby dosáhly svého cíle

Fate: The Winx Saga (2021) | Netflix
Winx Saga: Osud (2021) je britský teenegerský fantasy seriál, který je natočen na motivy italských animovaných sérií Winx Club. Tyto oblíbené holčičí vílí příběhy mají své kořeny v Itálii, kde poprvé vznikly v roce 2004 a série byla ukončena osmou řadou teprve v minulém roce.
Vyprávění o šesti kamarádkách Bloom, Floře, Stelle, Muse, Tecně a Layle (Aishe), které společně studují v magické škole pro víly a současně musí bojovat proti temným silám, se stalo oblíbeným seriálem pro mnoho malých ale i dospívajících dívek. Nejspíš i proto se Netflix rozhodl podpořit tvorbu hraného remaku, jehož se ujal tvůrce Brian Young, který se v minulosti proslavil hlavně jako scénárista populárních Upířích deníků (2009).
Winx Saga: Osud
Předělávat oblíbené televizní seriály i animované pohádky je v dnešní době velký trend. Bohužel se však velmi často setkáváme s případy, že to fenoménu spíše škodí nežli svědčí. Je to tak i u nové verze Winx Clubu? Nedá se říct, že bych se v původním animovaném seriálu někdy vyžívala. Jako dítě jsem měla mezi oblíbenějšími jiné dívčí série, například konkurentní čarodějky W.I.T.C.H. (2005), mořské panny z H2O stačí přidat vodu (2006), agentku Kim Possible (2002) nebo trojici špionek známé jako Totally Spies (2001). Mé pozornosti ale Winx Club samozřejmě neunikl a měla jsem období, kdy jsem svůj čas věnovala i jemu. Právě kvůli tomu jsem se rozhodla se na nový hraný seriál podívat. Jak si za mě obstál?
Bohužel se nedá říct, že bych z něj byla nadšená. Předlohasama o sobě nevládne zrovna nejlepším scénářem, ale potenciál má rozhodně velký. Ať už je to zajímavá vizuální stránka, poměrně různorodé charaktery, které si dokážete snadno zamilovat či už jen rozsáhlá fanouškovská základna, jíž seriál má. Bohužel právě tyto přednosty nová adaptace naprosto zazdila. Tvůrci se svým stylem snažili vsadit spíše na průměrné teenegerské drama, velmi vzdáleně připomínající právě výše zmiňované Upíří deníky a do hlavních rolí nasadili skupinu nesympatických hereček, které ani zdaleka nevypadají jako šestnáctileté puberťačky.
winx-saga-osud-aka-podprumerne-teengerske-drama-o-vilach-ktere-se-neboji-slapat-pres-mrtvoly-aby-dosahly-sveho-cile
Fate: The Winx Saga (2021)
Příběh má s původním seriálem pramálo společného. Nesetkáte se zde s přeměnami, pořádnými akčními bitvami ani s romantikou. Vlastně to nemá s Winx Clubem společného téměř nic kromě toho, že se to odehrává v magické vílí škole a většina z dívek nese jména a schopnosti svých animovaných předchůdkyní. Ano, čtete dobře, ne všechny. Tvůrci se totiž z nějakého důvodu rozhodli ze svého příběhu odstranit hned několik postav a další z nich dokonce nahradit. Vhodným příkladem je třeba absence víly ovládající technologii Tecny. Na místo víly přírody Flory sem nasadili Terru, která má sice ty samé schopnosti a má být údajně její sestřenicí, jinak s ní ale nemá společného vůbec nic.
winx-saga-osud-aka-podprumerne-teengerske-drama-o-vilach-ktere-se-neboji-slapat-pres-mrtvoly-aby-dosahly-sveho-cile-3
Fate: The Winx Saga (2021)
Za největší problém každopádně považuji charaktery, které byly dívkám vytvořeny, hlavně pokud jde hlavní postavu Bloom. Z příjemné, milé a zvídavé ohnivé víly zde tvůrci udělali sobeckou, hloupou a neohleduplnou princeznu, jež je ochotna "jít" přes mrtvoly jen proto, aby dosáhla svého. Měla jsem co dělat, abych jednotlivé epizody dokoukala, protože mě opravdu vytáčela. Na konci to sice trochu svým jednáním zachránila, ale ani to nestačilo, aby si u mě dostatečně získala potřebné sympatie.
Když to vezmu kolem a kolem a odpustím od myšlenky, že se jedná o hranou adaptaci, je Winx Saga: Osud průměrným teenegerským dramatem s prvky magie, které by se o několik mladším ročníkům než jsem já, mohlo i líbit. Ničím neurazí, výběr magických schopností je vcelku pestrý, sympatičtí specialisté v čele se Skyem to také trochu zachraňují a myšlenka hlavních záporáků, monster zvaných jako "spálení", má také něco do sebe.
winx-saga-osud-aka-podprumerne-teengerske-drama-o-vilach-ktere-se-neboji-slapat-pres-mrtvoly-aby-dosahly-sveho-cile-1
Fate: The Winx Saga (2021)
Možná bude seriál lépe vnímat někdo, kdo se s animákem nikdy nesetkal a nebude mít, na rozdíl ode mě, nutkání jej neustále porovnávat a hledat souvislosti. Ve výsledku to rozvíjí svůj vlastní příběh, který má poměrně zajímavou zápletku, jež má hlavu a patu a na konci se dokonce dočkáte i příjemného odhalení a zvratu. Celá šestidílná první série navíc končí otevřeně, a tak se dá předpokládat, že bude příběh brzy pokračovat. Jestli jsem vás tedy neodradila a nevíte, co svým dětem doporučit, Winx Saga: Osud není ta nejhorší originální netflixovská tvorba, kterou jsem viděla. A rozhodně jde o jedno z těch lepších teenegerských dramat, jaké v dnešní době vznikají. Při nejmenším se nejedná o typickou americkou podprůměrnou podívanou z prostředí střední školy o královně plesu. Winx Saga: Osud můžete sledovat už od 22. ledna i vy na vašem Netflixu.
Hodnocení: 55%
Nevidomá vypráví příběh oslepené dívky, která se ocitne ve zvrhlém temném světě, kde se musí člověk spolehnout jen sám na sebe
Recenze25. 1. 2021