Recenze: Půlnoční nebe - umírající George Clooney se pokouší navázat na úspěch oscarové Gravitace

Půlnoční nebe | Netflix
Půlnoční nebe je z hodně podobného soudku, celkový výsledný dojem ze snímku vás prostě donutí si to přiznat. V obou případech jde totiž o přežití a to, jakou cenu nás to stojí.
Hlavním hrdinou příběhu je umírající vědec Augustine, který jako jediný zůstal na základně na Arktidě, zatímco lidstvo umírá na záhadnou celosvětovou katastrofu. Jeho jediným cílem je kontaktovat posádku vesmírné lodi, aby ji varoval před návratem na Zemi. Jeho úsilí ale zkomplikuje holčička, která na základně zůstala s ním...

Půlnoční nebe
Nutno uznat, že ačkoli ambice filmu asi byly vysoké a George možná i doufal v nominaci na Oscara, výsledek filmu není ani zdaleka takový jak by si přál. Je totiž až moc předvídatelný a ačkoli po shlédnutí nejspíše budete mít slušnou depresi, nejedná se o snímek, ze kterého byste si sedli na zadek. Právě George za to ale rozhodně nemůže, jeho herecký výkon je vskutku jedinečný. Z jednoho z největších sexsymbolů mezi herci se totiž mávnutím proutku stal umírající dědula, který má problémy i s chůzí. Samotný film ale paradoxně doplácí na uváděnou záhadnost. Záhadná katastrofa, záhadná holčička, záhadné všechno. Na jednu otázku se divák odpověď sice dozví, ale ještě víc jich vyvolává. Což by nebylo špatné, kdyby to ale byly takové, které by vás nutily přemýšlet, snažit se je vyřešit. Tady jen naštvaně mávnete rukou a jdete dál s tím, že tohle by byla ztráta času. Jediným poselstvím filmu je vlastně to, že Augustine vědě obětoval ve svém životě úplně všechno, což mu umožnilo svou rodinu ve finále zachránit. Ovšem na jak dlouho, to už je na jinou kapitolu.
George Clooney
George Clooney – Půlnoční nebe | Netflix
Islandské exteriéry odvedly svou mrazivě dokonalou práci jako vždy a trikaři se hecli zvláště v jedné scéně - krev vznášející se ve stavu beztíže tu asi ještě nebyla, ale to je tak nějak všechno. Snad jen, že malá herecká partnerka George Clooneyho byla dokonalá. Sice za celý film řekla jen jednu větu, ale i tak byla bezchybná a ty její oči! Hudba samozřejmě dokonalá a celkové vyznění filmu takové tiché, klidné a depresivní, přesně odpovídající potřebě, bohužel tomu ale něco chybělo. Něco hlubšího a víc alarmujícího.
Hodnocení: 55%