Recenze: The Prom - hvězdně obsazený muzikál budí rozličné vášně a kontroverzi. Třeba proto, že v něm gaye hraje ženatý heterosexuál

The Prom | Netflix
Filmová verze populárního broadwayského muzikáluThe Prom měla být úspěchem a jasně cílila čistě na americké publikum. U něj ale paradoxně snímek narazil a v USA se začíná tvořit snaha ho bojkotovat. Proč? Důvodem je James Corden a jeho postava homosexuála. Podle kritiků je příliš "ženský" a navíc jim vadí, že sám Corden je ženatý heterosexuál hrající gaye. Je to tedy skutečně takový průšvih?
James Corden, Meryl Streep
The Prom | Netflix
Muzikál The Prom debutoval na Broadwayi v roce 2018 a je oslavou homosexuality jako takové. Hrdinkou příběhu je Emma, středoškolačka, která touží po jediném, aby její okolí přijalo fakt, že je lesba a že chce jít na maturitní ples v doprovodu své přítelkyně. To se ale ani náhodou nelíbí sdružení rodičů, kteří raději, než aby jí to dovolili celý maturitní ples zruší. Mezitím se v New Yorku skupina ne zrovna úspěšných broadwayských herců rozhodne napravit svou pošramocenou reputaci a vydat se za Emmou a pomoci jí její problém vyřešit...
Upřímně nechápu, o co kritikům Jamese Cordena jde. Pravda jeho homosexuál je ve filmu orientovaný skutečně spíše do ženské roviny, ale jelikož neznám předlohu a netuším, nakolik je to odlišné, nijak mi to nevadilo. Je tedy otázkou, zda kritikům vadí více to, že James hrál homosexuála v dané rovině nebo to, že ho vůbec hrál. Čím dál častěji se totiž objevují hlasy, že role gayů by měli hrát gayové. Chápu, že černoši by měli hrát černochy nebo běloši bělochy, ale nechápu proč by měli být diskriminováni herci na základě toho, k jaké příslušnosti "pohlaví" nebo směřování patří. To by pak třeba Ezra Miller už nikdy nemohl hrát Flashe (a podle mě by to byla škoda, jako Flash mi v Lize spravedlnosti docela seděl), Sheldona z Teorie velkého třesku by už nemohl hrát Jim Parsons, protože Sheldon narozdíl od jeho představitele homosexuál není... Přijde mi to přitažené za vlasy a kontraproduktivní. Zvláště když uvážím, že The Prom je oslavou homosexuality v té nejčistší a veškeré podobě. Vždyť finále je jedním velkým duhovým průvodem. Navíc celou touhle snahou ničí hlavní poselství filmu, které se snaží poukázat na to, jak se společnost k těmto lidem staví a jak těžké to mnohdy v životě mají. Střílejí do vlastních řad!
The Prom
The Prom | Netflix
Jinak The Prom je americkým muzikálem v pravém smyslu slova. Chytlavé melodie, třpytivé kostýmy a úžasná taneční čísla. Meryl Streep je dokonalá a postava Jamese Cordena mně osobně přišla nejlepší a nejzajímavější. Snad jen škoda Nicole Kidman, jejíž postava je vlastně v ději tak nějak zbytečná.
Velký průšvih to ale nebyl. Sice muzikál není o tématu, které by bylo mým šálkem kávy, ale je barevný, třpytivý, chvílemi kýčovitý a písně pěkné. Za mne žádný problém, na zadek jsem si nesedla, ale jednohubka na sobotní večer to špatná nebyla.
Hodnocení: 60%