Recenze: Nezvaný host - Bruce Willis v dalším laciném béčku, ale tentokrát alespoň kosí zombíky ve vesmíru

Breach | 308 Ent
Sci-fi horor Nezvaný host nás zavede do blízko budoucnosti. Naši milou planetu jsme tradičně zvládli zplundrovat a tak se několik vyvolených vydává v kosmických lodích k Nové Zemi, aby zde začali psát další kapitolu lidstva.
Poslední loď s 300 000 pasažéry právě vyplula do vesmíru a nese s sebou i sabotéra, který chce potrestat cestující za to, že se jim dostalo výsady přežít, zatímco jiní byli na matičce Zemi ponecháni svému osudu. Netrvá dlouho a plánovaná poklidná plavba vesmírným prázdnem se změní v boj o přežití.

Rachel Nichols, John Suits, Bruce Willis, Corey Large, Callan Mulvey
Trvalo to, ale Bruce Willis se v rámci svého pozdního hereckého období konečně vydal směrem, kdy jeho novinky možná nebudou fanoušky úplně bolet. Nezvaný host nemá originálního vůbec nic. Je to bastard všech slavnějších tatínků, Vetřelcem a Horizontem události počínaje a Věcí a Pasažéry konče. Ale režisér John Suits má sci-fi žánr opravdu rád a napíná všechny svoje nadšenecké síly, aby z toho dostal aspoň koukatelný výsledek.
Lépe mu rozhodně šlape první polovina, kde se rozdávají karty a poznáváme postavy a jejich představitele. Nejlépe ze všech vychází Willis, jehož mechanik Clay neustále chlastá a do toho trousí jednu hlášku za druhou, takže jde z podstaty věci o hodně vděčnou figurku (Willis navíc konečně nepůsobí znuděně, což také přidává body). Potěší i Thomas Jane v přepálené roli admirála (jeho výkon je takové to "za hranou, až vlastně baví"), má nicméně ryze čestnou miniroličku. Kde bohužel Nezvaný host selhává, to je hlavní hrdina. Hraje ho Cody Kearsley a filmu nic nedává. Ne, že by byl vyloženě nesnesitelný, ale ústřední tahoun zkrátka vypadá (a působí) jinak.
Nezvaný host
Nezvaný host | 308 Ent
Kulisy má Nezvaný host sice skromné, ale v dobrém slova smyslu připomínají poctivou ruční práci osmdesátkových sci-fi. Bohužel jakmile se na lodi rozšíří smrtelný virus, který z členů posádky dělá zombie, začne se film pod tíhou vlastních ambicí rozpadat. Suits nejenže akci nezvládá, ale navíc ho potápí laciné digitální triky a až vzácně mizerný "blik" u střelby zbraní. Do svého konce Nezvaný host nakonecdoklusá, velká zábava už to ale není.
Netřeba si nic nalhávat - kvalitní sci-fi vypadá jinak (sám Willis jich má ve filmografii několik). Kdo ale kdysi s chutí sjížděl na VHSkách laciné kopie slavnějších kousků, ten by mohl Nezvanému hostu přijít na chuť. Vyvolává totiž velmi podobný dojem. Není to film, který lze přímo doporučit, ale rozhodně jsem u něj nijak netrpěl, Willis svou rolí bavil a jako fandu žánru mě tahle vykrádačka čas od času v televizi neurazí. To je rozhodně víc, než co platí o většině akčňácích, jakými Willis v posledních letech krmí videotrh.
Hodnocení: 50%